Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisellä jonka kanssa joudun olla samoissa tiloissa melkeen päivittäin käyttää mielestäni pahan hajuista hajuvettä

Vierailija
14.12.2021 |

miten voin tämän ilmaista hänelle, jos niin edes voi tehdä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joudun olemaan joka päivä tekemisissä työkaverini kanssa, joka ei käytä deododanttia (tai jos käyttää niin pitäisi vaihtaa toiseen) ja haisee ohi kävellessäänkin tosi paljon hieltä. En ole sanonut hänelle asiasta mitään, vaikkei se ole mukava haju, mutta selviän sen kanssa. En tiedä kannattaako sinunkaan sanoa mitään, eri asia jos olisit vaikka hajusteyliherkkä ja kaikki hajuvedet aiheuttaisi sinulla jotain reaktioita. Sitten sanoisin. En muuten.

Vierailija
2/18 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vastaavissa tilanteissa kertonut, että voimakas hajusteesi saa minut voimaan pahoin. Eihän sitä hyvällä ole otettu, mutta mielestäni on kohtuutonta joutua kärsimään päivittäisestä pahoinvoinnista ja päänsärystä ja pahimmassa tapauksessa migreeneistä tilanteessa, jossa se on estettävissä. Voimakas hajuvesi ei ole elinehto kenellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen työkaveri ilmoitti hyvän suorasukaisesti, mitkä mun hajuvedet tuoksuivat hyvälle, ja mitkä ei. Se oli musta ihan okei. Löysin lempituoksuni, joka siis miellyttää muitakin. Ei ole vahva, eikä ärsytä ketään, mutta tuoksuu jumalaiselta silti, ja sopii mulle.

Vierailija
4/18 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona auttaa , ei haista mitään.

Vierailija
5/18 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi työkaveri huomautti mulle kerran mun hiuslakasta, että sen haju ärsyttää sitä. Ei ollut mulle mikään ongelma, enkä loukkaantunut. Hämmästyin lähinnä, koska itse en haistanut sitä ollenkaan. Vaihdoin lakkaa ja ongelma poistui. Joku voi tietysti ottaa nokkiinsa, mutta ei kai siinä muuta voi, kuin sanoa, jos haju on häiritsevä.

Vierailija
6/18 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei ole ihan korrektia kommentoida toisen hajuveden "hajua", siis siinä mielessä että tuoksu on sinulle vain epämiellyttävä eikä kyseessä ole se, että hajuvettä olisi lotrattu litrakaupalla. Yhdellä samassa talossa olevalla on meilläkin mielestäni ei-niin-hyvänhajuista hajuvettä, mutta ei ole minun asiani mennä kommentoimaan "hei mä en tykkää sun hajuvedestä, voitko käyttää jotain toisenlaista?". Painotan siis sitä, että kunhan kyse ei ole siitä että hajuvettä olisi liikaa, silloin voi mielestäni pyytää laittamaan vähän vähemmän. Mutta aika itsekeskeistä mennä jollekin sanomaan, ettei hän saisi käyttää esimerkiksi vaniljalta tuoksuvaa hajuvettä koska itse en pidä vaniljasta... :D

Vierailija
7/18 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei ole ihan korrektia kommentoida toisen hajuveden "hajua", siis siinä mielessä että tuoksu on sinulle vain epämiellyttävä eikä kyseessä ole se, että hajuvettä olisi lotrattu litrakaupalla. Yhdellä samassa talossa olevalla on meilläkin mielestäni ei-niin-hyvänhajuista hajuvettä, mutta ei ole minun asiani mennä kommentoimaan "hei mä en tykkää sun hajuvedestä, voitko käyttää jotain toisenlaista?". Painotan siis sitä, että kunhan kyse ei ole siitä että hajuvettä olisi liikaa, silloin voi mielestäni pyytää laittamaan vähän vähemmän. Mutta aika itsekeskeistä mennä jollekin sanomaan, ettei hän saisi käyttää esimerkiksi vaniljalta tuoksuvaa hajuvettä koska itse en pidä vaniljasta... :D

ymmärrän pointtisi, ehkä kyse on siitä että sitä on liikaa. Tai sitten se on vain liian vahvaa minun makuun. Asiahan on näin että haistan jo kaukaa jos kyseinen henkilö on talossa. 

Vierailija
8/18 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kyllä käyttää ihan liikaa hajusteita ja parfyymejä. Niiden yhteissuma voi olla pökerryttävä.

Kaikkien nenään ne ei tuoksu hyvältä ja jopa ällöttää.

Tosin ei likainen, epähygieninenkään ihminen ole miellyttävä, mutta mielestäni perus pesuaineiden tuoksut riittää. En ole koskaan ymmärtänyt naisia jotka ostaa parfyymejä. Ja olen nainen.....

Suihkusaippuat ja vaatteiden pesuaineet riittävät ihmisen tuoksuun ja puhtaaseen olemukseen.

Voit mielestäni sanoa tälle liikaa tuoksuja käyttävälle,että sinä kärsit.

Tuskin hän loukkaantuu, ei vaan ole tajunnut käyttävänsä liikaa

Vierailija
9/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan muuten lisätä tähän vielä sen, että kyseinen henkilö polttaa tupakkaa, joten se haju on semmonen sekoitus tupakan hajua ja vahvaa hajuvettä.

-ap

Vierailija
10/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko pohjalla paha pimpsukin löyhkä?

Vierailija
11/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan muuten lisätä tähän vielä sen, että kyseinen henkilö polttaa tupakkaa, joten se haju on semmonen sekoitus tupakan hajua ja vahvaa hajuvettä.

-ap

No niin, nyt se sitten selvisi.

Vierailija
12/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkaa vaihtamalla, se on pettämätön merkki ettei sovi enää joukkoon jos jonkun hajuvesi tuntuu sietämättömältä. 

Vierailija
13/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voimakkaasta hajusta/tuoksusta saa sanoa. Itsekin käytän jonkin verran hajuvettä, mutta laitan sen aamulla kotona, enkä lisää päivän mittaan. Olisi myös hyvä erottaa päivä- ja iltatuoksut. Jotain myskin tuoksua en käyttäisi päivällä.

Vierailija
14/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan kirjoita viestiä, jos tekstintuottosi töissä on samaa tasoa, kuin aloituksesi.

Vierailija
15/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hajuveden käyttö työpaikoilla ole ollut jo vuosia kiellettyä, meillä ainakin (iso oppilaitos) kiellettiin henkilökunnalta kokonaan ja opiskelijoille jätettiin myös sama toive.

Vierailija
16/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kyllä käyttää ihan liikaa hajusteita ja parfyymejä. Niiden yhteissuma voi olla pökerryttävä.

Kaikkien nenään ne ei tuoksu hyvältä ja jopa ällöttää.

Tosin ei likainen, epähygieninenkään ihminen ole miellyttävä, mutta mielestäni perus pesuaineiden tuoksut riittää. En ole koskaan ymmärtänyt naisia jotka ostaa parfyymejä. Ja olen nainen.....

Suihkusaippuat ja vaatteiden pesuaineet riittävät ihmisen tuoksuun ja puhtaaseen olemukseen.

Voit mielestäni sanoa tälle liikaa tuoksuja käyttävälle,että sinä kärsit.

Tuskin hän loukkaantuu, ei vaan ole tajunnut käyttävänsä liikaa

Sekin pesuainelemu on yhdelle kamala, siinä kun toiselle parfyymi. Puhtauteen ei tartte hajusteita vaattiessa tai iholla.

Vierailija
17/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yksi työkaveri huomautti mulle kerran mun hiuslakasta, että sen haju ärsyttää sitä. Ei ollut mulle mikään ongelma, enkä loukkaantunut. Hämmästyin lähinnä, koska itse en haistanut sitä ollenkaan. Vaihdoin lakkaa ja ongelma poistui. Joku voi tietysti ottaa nokkiinsa, mutta ei kai siinä muuta voi, kuin sanoa, jos haju on häiritsevä.

Voi kunpa kaikki ottaisivat asian yhtä lungista ja ennen kaikkea, ottaisivat muut huomioon.

Vierailija
18/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille et se hajuvesi on aika vahvaa ja käy sun nenään, kohteliaasti tietty. Mulle on kerran sanottu hajusteesta tälleen, eikä se haitannu koska en ite ees ollu tajunnu asiaa, ja hajuveden määrän uudelleen miettimine ei oo iso juttu + sille tuoksun voimakkuudelle voi ite "sokeutuu" varsinki jos on käyttäny sitä jo vuosikausia. Vähensin siis hajuveden määrää, kysäisin työkaverin mielipidettä vielä varmistukseksi, ja asia oli sillä selvä.

Sitä et se haju on susta paha, en ehkä menis sanomaan, koska tuoksupreferenssitki riippuu ain ihmisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän