Vaihdevuodet ja halut
Mieli maassa, kummallakin. Ei vaan ole halua. Mieheni kärsii, minä kärsin, ennen niin tärkeä ja loistava seksielämämme on poissa. 😥
Miten te muut selviätte?
Kommentit (13)
Kiitos vastauksesta. Mekään emme eroa, se ei tule mitenkään kyseeseen, liikaa rakkautta ja välittämistä pelissä.
Harmillistahahan tämä on, koska suhteemme merkittävä osa on ollut kiihkeä seksuaalisuus vaikka kuinka kauan.
Lienee mentävä lääkärin juttusille, jos jotain hormonaalista hoitoa saisi?
Meillä samanlainen tilanne,vaimoni nyt 54v ja seksihalut kadonneet,hän on tahtonut avukseen pari vuotta vanhemman siskonsa,jolta ei todellakaan ole seksihalut kadonneet,niin me olemme kaikki erilaisia,olemme rakastaneet toisiamme jo monta kymmentä vuotta,enkä voisi kuvitella parempaa puolisoa,niin paljon hän minusta välittää.
Ratkaisin asian ottamalla 14 v nuoremman salarakkaan. Aviomies tyytväinen seksiin 2 krt/vko. Salarakasta tapaan 1-2 krt/vko. Mutta nyt olen miettinyt toisen ottamista kun kuitenkin haluaisin enemmän kuin 3-4 krt/vko.
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisin asian ottamalla 14 v nuoremman salarakkaan. Aviomies tyytväinen seksiin 2 krt/vko. Salarakasta tapaan 1-2 krt/vko. Mutta nyt olen miettinyt toisen ottamista kun kuitenkin haluaisin enemmän kuin 3-4 krt/vko.
Unohtui kertoa:yhdessä mieheni kanssa 40 v ja salarakkaan 5 v.
N56
Salarakkaita joo, mut eihän se koskaan vastaa sitä omaa ihanan syntistä vaimoa.
Toki jollekin riittää sekin, tai oman vaimon kanssa ei ole koskaan ollutkaan hyvää seksiä.
Miellä ratkaistu asia, koska minun ei juuri mieli tee, haluan silti pitää puolisosta huolta. Akti ei tuntunut oikaelta, joskus kokeiltiin sitäkin, mutta se oli molemmille vähän kylmäävää. Mutta anna miehelleni käsi- ja suuhoitoja kerran, kaksi viikossa. Ja hän antaa hellyytttä ja läheisyyttä, mitä kaipaan
Hassua. Mieheni ex on nelikymppinen nainen ja täysin haluton. Minä olen 53 ja täysin halullinen. Niin ja mies vähän yli nelikymppinen. Eli omat halut eivät ole kadonneet ,vaikka esivaihdevuosissa taidan ollakin, tosin on vielä menkat eli kierron hormonitoimintaa käynnissä. Julma tosi-asia on, että estrogeenia tarvitaan haluihin jonkin verran. Hormoonikorvaushoito voisi auttaa, mutta siinä on muita riskejä mm lisääntynyt riski rintasyövälle, joten en suosittele. Mites luontaistuotekaupan soijavalmisteet ja menopaussiin suunnatut jutut. Yrittäkää läheisyyden kautta herätellä halua ja tunteita ja jos rakkautta on, luulisi tuon auttavan. Vuosia on kuitenkin vielä paljon jäljellä, joten olisi hyvä löytää uudenlainen seksuaalisuus. Paljon koskettelua, läheisyyttä, hierontaa, ehkä seksileluja ym. Aikaa rakastelulle ja halujen herättelylle. Toisen haluaminen on muutenkin kokonaisvaltaisempaa, kuin vaan pelkkä "himo". Pelatkaa vaikka seksipeliä- sovitte jonkun päivän viikosta rakastelulle, otatte sille aikaa ja sovitte vaikka jonkun teeman...hieronta, suuseksi, asennot, rakastelu hotellissa tms. Tehkää siitä vaikka uusi harrastus. Jummi, pitäisikö alkaa seksuaaliterapeutiksi :)
Minä olen 62 ja hirveät himot aina vaan, meidän seksielo on todellakin vilkasta, jokapäiväistä. Joskus tätä ihan ihmettelen, muttakun molemmilla halut samaan tahtiin, niin hyvä näin.
Kuulostaa kyllä todella karulta tulevaisuudelta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä todella karulta tulevaisuudelta.
Ei minusta seksiä 3-5 krt/vko ihan hirveän karua ole.
N56
Maikkis kirjoitti:
Hassua. Mieheni ex on nelikymppinen nainen ja täysin haluton. Minä olen 53 ja täysin halullinen. Niin ja mies vähän yli nelikymppinen. Eli omat halut eivät ole kadonneet ,vaikka esivaihdevuosissa taidan ollakin, tosin on vielä menkat eli kierron hormonitoimintaa käynnissä. Julma tosi-asia on, että estrogeenia tarvitaan haluihin jonkin verran. Hormoonikorvaushoito voisi auttaa, mutta siinä on muita riskejä mm lisääntynyt riski rintasyövälle, joten en suosittele. Mites luontaistuotekaupan soijavalmisteet ja menopaussiin suunnatut jutut. Yrittäkää läheisyyden kautta herätellä halua ja tunteita ja jos rakkautta on, luulisi tuon auttavan. Vuosia on kuitenkin vielä paljon jäljellä, joten olisi hyvä löytää uudenlainen seksuaalisuus. Paljon koskettelua, läheisyyttä, hierontaa, ehkä seksileluja ym. Aikaa rakastelulle ja halujen herättelylle. Toisen haluaminen on muutenkin kokonaisvaltaisempaa, kuin vaan pelkkä "himo". Pelatkaa vaikka seksipeliä- sovitte jonkun päivän viikosta rakastelulle, otatte sille aikaa ja sovitte vaikka jonkun teeman...hieronta, suuseksi, asennot, rakastelu hotellissa tms. Tehkää siitä vaikka uusi harrastus. Jummi, pitäisikö alkaa seksuaaliterapeutiksi :)
Kiitti vastauksesta. Ei kuitenkaan auta sun terapiaideat. Tehty nimittäin kaikenlaista kivaa elämässä, mm. noita mainitsemasi hommia sekä potenssiin 10 enemmänkin.
Tässä maataan nytkin sängyssä, ja ainoa joka haluaa/kaipaa läheisyyttä olen minä.
.... Lähinnä tämä alkaa tuntua siltä, että minussa on jokin vika. En kelpaa tai en ole viehättävä/haluttava. Ja se vie entistä kauemmaksi.
Sama tilanne valitettavasti täälläkin. Mitäpä tuohon vastaisin. En ainakaan ole eroamassa, kun on tullut kohta 40 vuotta sitten luvattua ylä- ja alamäkiä. Täydellä varmuudella tuo kalvaa kumpaakin osapuolta aika syvästi. Meillä on vaimo nostanut vaihtoehdoksi ns. naapuriavun, koska samaa ongelmaa on varmasti muillakin pareilla.
Sitten on tietenkin se ongelma, mistä löytää vertaistukea samassa elämäntilanteessa kärvistelevän kanssa.