Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaulassa outo patti, en tiedä kuuluuko se ns kaulan anatomiaan vai onko kuulumaton patti

Vierailija
13.12.2021 |

Tänään aamulla meikatessani havahduin, että kaulassa on aataminomenan ja sen koko kaulatorven vieressä reilun kirsikkatomaatin kokoinen kova patti. Se ei ole kipeä. Se ei liiku, mutta nielaisun mukana huomaan sen liikkuvan ns. aataminomenan vieressä.

Jos kurottelen kaulaa, sen huomaa selkeämmin ja tuntuukin selkeämmin.

Kuitenkin aloin epäilemään itseäni, onko se ihan normaalia kaulan anatomiaa, että kurkkutorven ja koko torven vieressä nyt on kyhmyä ja torvea ja muuta. Sen takia minua hävettää soittaa lääkärille, voiko ne nauraa mut vastaanotolla pihalle, että mitä sä tänne tulet, kaikkien kaulat ovat tuollaisia. Eli en ole tosiaan varma, että onko mun kaula ollut aina noin oudon näköinen, vai onko patti nyt vasta tullut.

Kannattaako heti mennä lääkäriin vai katsella ensin muutama viikko, jos vaikka patti pienenee tms?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan turvonnut imusolmuke

Vierailija
2/7 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Patti Jykänen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta VOI HERRAISÄ MIKÄ SENSUURI TAAS TÄÄLLÄ! 4 ETUSIVUN KETJUA PERÄÄN ”HAKEMAASI SIVUA”….!!!! Ihan ok alotuksia vielä!

Vierailija
4/7 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tutkituttamaan. Saattaa olla rakkula kilpirauhasessa. Onko sulla ollut mitään kilpirauhasongelmiin viittaavaa?

Vierailija
5/7 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

@4 en osaa sanoa. Väsynyt toki olen, mutta mielestäni olen ollut aina yhtä väsynyt tai passiivinen.

Laihtunut olen muutaman kilon, tätä olen ihmetellyt, koska olen painanut monta vuotta saman verran. Saan todella syödä ja herkutella, että tämä paino pysyisi. Helposti alkaa laskea, vaikka olen ennestään alipainoinen.

Verenpaineet olleet toisinaan hieman koholla, mutta nyt mielestäni normaalit. - ap

Vierailija
6/7 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin

Vierailija
7/7 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan sain vasta kahden viikon päähän lääkäriin, toki ei ole mitään yleisoireita tms. Ystäväni tutki kaulaani ja tosiaan sanoi, että pienen tomaatin tuntuinen patti siellä on.