Helsingin Lauttasaaressa kerrostalokaksio, hintapyyntö 0,5 miljoonaa euroa, meillä täällä pikkukaupungissa kaksio alle 30000e
Kommentit (81)
Missähän itäsuomen kuolleessa kyläpahasessa? Kyllä vähänkin lähempänä sivistysta yksiötkin maksaa 50k€ ylöspäin kevyesti.
Vierailija kirjoitti:
Onko metro ja ruotsinlaivaterminaali kävelymatkan päässä? 2 kauppahallia, Kiasma, meri? Baarit ja klubit? 3 yliopistoa?
Ei ole, mutten koe tarvitsevani niitä naapuriini. Ovat tunnin matkan päässä ja se riittää, tai no, baaria löytyy hillujalle täältäkin ja merenrantaa vaikka kuinka, se on vain niin paljon rauhallisempaa ja kauniimpaa täällä kun ei isot risteilyalukset ole häiritsemässä näköalaa.
Ja mun porukoiden kotikylässä siisti kaksio putkirempatusta kelvollisesta talosta (myös naapurit täyspäisiä) 8000e.
En mä sillä mitään silti tekisi. Asunto hankitaan sieltä, missä oma elämä on, eikä yritetä väen vängällä saada elämää sinne, missä on halvin asunto.
Minun urani ja elämäni sattuu olemaan Tampereella. Ei silloin ole merkitystä sillä, mitä asunnot maksavat pikkukylissä sadan kilsan päässä.
Aikani on korvaamatonta, ennen kaikkea aika lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onko metro ja ruotsinlaivaterminaali kävelymatkan päässä? 2 kauppahallia, Kiasma, meri? Baarit ja klubit? 3 yliopistoa?
Mihin niitä tarvitsee joka päivä? Moniko käy kolmea yliopistoa? Miten usein käyt Kiasmassa? Miksi laivaterminaaliin pitäisi päästä kävellen?
En edes tajua, kuka viitsii maksaa noin isoja summia asumisesta Lauttasaaressa?
Sehän on todella ankea, harmaa betonih*lvetti. Katselin Googlen Street Viewistä ja huomasin, että talot ovat niin rumia, että etoo.
Jos merta ei huomaisi, se voisi ihan yhtä hyvin olla jostakin Kouvolasta.
Kai se meri on ainoa tekijä, muuten esteettisyys on todella kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Ja mun porukoiden kotikylässä siisti kaksio putkirempatusta kelvollisesta talosta (myös naapurit täyspäisiä) 8000e.
En mä sillä mitään silti tekisi. Asunto hankitaan sieltä, missä oma elämä on, eikä yritetä väen vängällä saada elämää sinne, missä on halvin asunto.
Minun urani ja elämäni sattuu olemaan Tampereella. Ei silloin ole merkitystä sillä, mitä asunnot maksavat pikkukylissä sadan kilsan päässä.
Ole iloinen, ei Tampere ole kovin kallis kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Se haiseva murtovesiallas ei ole edes oikea meri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole iloinen, ei Tampere ole kovin kallis kaupunki.
Myös Tampereelta löytyy miljoonakämppiä ja 10000 euron neliöhintoja. Halvemmallakin voi elää, niin kuin Helsingissä.
Meidän 4 makkarin uudehko omakotitalo maksoi 225 000.
5 km kaupungin keskustasta.
Eipä kyllä juuri Helsinki houkuttele.
Vierailija kirjoitti:
Meidän 4 makkarin uudehko omakotitalo maksoi 225 000.
5 km kaupungin keskustasta.
Eipä kyllä juuri Helsinki houkuttele.
Harvaa houkuttelevat ne pikkukaupungin ihmiset, selittää hintaeroa!
Vierailija kirjoitti:
Sijainti, sijainti, sijainti.
Kun asuntokupla puhkeaa, molempien hinnat puolittuu. Kyse on silloin vain velan määrästä suhteessa vakuusarvoon kun korko nousee tuolle 7-8% tuntumaan.
Syrjäseuduilla tietysti vuokratuotto voi pitää hintaa yllä, jos väestöennuste on kohtuullinen. Kuplatilanteessa varmaan lauttasaaren perheasunto laskisi enemmän. Kuplaa ei kuitenkaan ole näillä inflaatioilla, paitsi todella ylisuuresti lainoitettujen asuntotyyppien kohdalla
Niin kauan kun lainaa saa silmittömästi, ei hinnoilla ole väliä. Korot ei nouse koskaan. Eihän.
Varmaan jostain Juntti Kajaanista saa tuohon hintaan omakotitaloja :DDD
Joku kirjoitti: „Tää palsta on mennyt ihan pilalle, kuten kaikki muutkin palstat m aalais ten löydettyä netin.
Osta sinä vaikka kymmenen niitä spurgukämppääsi, minä haluan asua oikeassa kaupungissa.“
Alan olla samaa mieltä! Olen asunut maalla ja kaipungeissa, nykyään ulkomailla kaupungissa, jonka kokoista Suomessa ei edes ole. Ikinä ein ole ajatellut että jotain hiton kilpailua on, tai vastakkaisasettelua. „Molempi parempi“ on ollut ajattelu. Mutta katseltuani tätä palstaa pari kuukautta, minun on pakko todeta, että joku kuvottava kateellisuus on Suomessa maalla asuvien ihmisten sydämissä, sillä miksi muuten ketään kiinnostaisi päivitellä ja kauhistella ja marmattaa siitä, miten paljon asuminen jossain päkaupungin osassa maksaa! Onhan se jokaisen oma päätös!
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti: „Tää palsta on mennyt ihan pilalle, kuten kaikki muutkin palstat m aalais ten löydettyä netin.
Osta sinä vaikka kymmenen niitä spurgukämppääsi, minä haluan asua oikeassa kaupungissa.“Alan olla samaa mieltä! Olen asunut maalla ja kaipungeissa, nykyään ulkomailla kaupungissa, jonka kokoista Suomessa ei edes ole. Ikinä ein ole ajatellut että jotain hiton kilpailua on, tai vastakkaisasettelua. „Molempi parempi“ on ollut ajattelu. Mutta katseltuani tätä palstaa pari kuukautta, minun on pakko todeta, että joku kuvottava kateellisuus on Suomessa maalla asuvien ihmisten sydämissä, sillä miksi muuten ketään kiinnostaisi päivitellä ja kauhistella ja marmattaa siitä, miten paljon asuminen jossain päkaupungin osassa maksaa! Onhan se jokaisen oma päätös!
Eikä ole mitään merkitystä landen tai pikkukaupungin sijainnilla, ihan sama missä päin Suomea. Joskus luulin toisin, mutta ei.
Todella huonon itsetunnon omaavia, umpimielisiä, kateellisia joka kylä täynnä. Normaalimpia ovat muualta muuttaneet ja namut lähtömaasta riippumatta.
Lauttasaari on Suomen arvokkaimpia alueita ja teoreettisesti paras asuinalue Helsingissä. Mitä odotat.
En ikinä muuttaisi Helsinkiin. Ja vielä pitäisi maksaa ekstraa siitä n3krufriikkikaupungissa asumisesta. Hahahaha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, enkä tarvi noista mitään. Sen sijaan metsään ja järvelle pääsee suoraan pihasta. Siinä sitä on elämän yliopistoa kerrakseen.
Se kirjoitetaan elämäm yli opito
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tosi outoa, kun paras paikka hesassa on kamppi tai lentoasema, niiden kautta pääsee pois sieltä. Vaimo joskus pyytää, että mennään käymään helsingissä, mutta mieluummin jopa pietariin.
No mene toki.
Talous ja osakkeetkin romahtavat kun velkakupla puhkeaa korkojen noustessa. Paras sijoitus on nyt aseet ja sokeri.