Mistä apua pahaan oloon?
Mistä voi hakea keskusteluapua kun tuntuu että ahdistaa niin monet asiat ja on paha olla? Mihinkään terapiakäynteihin ei nyt taida olla varaa (en kyllä tiedä mitä ne maksaa). Onko esim.jotain chatteja tai puhelimitse saatavia apuja? Tai kunnallisen kautta saatavia palveluja? Ongelmani on huono itsetunto ja itseni inhoaminen joka asiassa. Tämä on pahentunut nyt todella paljon, kun parisuhteessa alkanut olla riitoja usein ja mies ruvennut puhumaan minulle todella ilkeästi. Olen hänelle tästä puhunut, tänään kirjoitin hänelle paperille ajatuksiani, lähinnä toivoin että ymmärtäisi miten paha minun on olla ja miten pahasti ne sanat on satuttaneet ja mitä oikeasti ajattelen itsestäni ja mitä toivoisin häneltä asian suhteen. Hän kyllä luki sen, mutta sama syyttely vaan jatkui, miten minä olen aiheuttanut minkäkin riidan ym. Eli ei apua hänen suunnaltaan. Itken melkein päivittäin pahaa oloani, mutta sympatiaa ei miehen puolelta heru. Hän ei vaan ymmärrä miten pahaksi minun olo on mennyt. Mies vaihtoon joo, jos asenne ei muutu. Mutta se ei tätä oloa nyt korjaa.. ketään ystäviäkään ei ole, kenelle voisin asioistani puhua, en vaan uskalla avautua heille asioistani.
Kommentit (4)
Olet rakas ja arvokas. Laita miehellesi selvät rajat, että sinua ei saa kohdella huonosti. Tukea voisit saada varaamalla ajan kirkon perheneuvontaan.
Oletko naimisissa? En suosittele ottamaan avioeroa vaan käymään keskustelemassa ammattilaisen kanssa. (Myös miehesi tarvitsisi apua.)
Jos taas olet avosuhteessa, lähteminen saattaa olla oikea ratkaisu. Henkistä väkivaltaa ei tarvitse kestää. Mistä sitten erottaa, onko kyse henkisestä väkivallasta? En ole varma, mutta huomioni kiinnitti se, kun kirjoitit, että mies ei kuunnellut sinua ollenkaan. Suhteenne ei voi hyvin. Toivon, että löydät avun.
Kriisipuhelin 09 2525 0111, päivystää 24 tuntia vuorokaudessa. Voi soittaa nimettömästi. Puhelun hinta on pvm/mpm. Kriisipuhelin ei peri maksua.
Mies vaihtoon, itsetunto ei parane kun toinen ei ikinä arvosta sinua, mielummin yksin kuin huonossa suhteessa, siitä se itsetunto taas alkaa kasvaa.
Kriisipuhelin