Pojan nimeksi Sisu?
Emäntä pistää vastaan, mutta tuli jo ostettua paita jossa Suomenlippu ja alla lukee Sisu.
Itse olen erittäin isänmaallinen ja vaimo taas vähemmän. Riita tuosta nimestä tuli, mutta periksi en anna. Lisäksi annan lahjana paidan pojalle ja saa emäntä avata vasta ristiäisissä. En kerro emännälle paidasta etukäteen.
Mitä mieltä olette nimestä?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:20"]
Lapsi täytyy kasvataa omien periaatteiden ja arvojen mukaan. Minulla ne on isäänmaalliset ja ehkä vanhanaikaiset.
Tosin ei ole ollut ongelmia minkään adhd-kanssa. Lisäksi lapsilla kavereita koulussa riittää, mutta ketään ei kiusaa. Arvostaa varmasti vahempaa ihmistä. Jos lapsi istuu penkillä ja vanhempi ihminen tulee samaan tilaa, eikä istumaytilaa ole, kyllä meidän lapsi antaa istuimen vanhemmalle. Pojat ottaa lakin pois sisällä päästä yms. Lapset käy rippikoulun ja pojat armeijan.
Nykyajan ongelmanuoret on kasvatettu väärin.
T:Ap
[/quote]
Miten sun kasvatusmalleissa otetaan vaimo ja vaimon mielipiteet huomioon? Onko se niinku vähän "turpa kiinni ämmä, minä määrään"
[/quote]
huara, tuo sitä kaljaa ny ja vähä äkkiä.. Tajuatko..? Mulla on tärkee juttu tässä homma-foorumilla (oikeesti chattailen vauva.fi sivuilla)
Tosi kiva nimi! Voisin antaa lapselleni.
Mutta kyllähän teidän täytyy päästä yhreisymmärrykseen nimestä.
Itse pidän ko. nimestä :) Ystäväni muutti ulkomaille ja perusti perheensä siellä, hänellä on pojat Sisu ja Onni. Ihanan suomalaiset nimet mielestäni.
Entä jos Sisusta kasvaakin homoseksuaali? Eikö jo tässä vaiheessa kannattaisi ottaa sekin vaihtoehto huomioon ja miettiä esim nimiä Pär-Johan, Gunvald tai Gaylord? Varsinkin tuo Gaylord olisi mainio näky ristiäisissään suomi-paidassa ja leijonakoru kaulassa.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:18"]
Entä jos Sisusta kasvaakin homoseksuaali? Eikö jo tässä vaiheessa kannattaisi ottaa sekin vaihtoehto huomioon ja miettiä esim nimiä Pär-Johan, Gunvald tai Gaylord? Varsinkin tuo Gaylord olisi mainio näky ristiäisissään suomi-paidassa ja leijonakoru kaulassa.
[/quote]
Ymmärrän huolesi, mutta emme asu Ruåttissa :)
Nykyajan homovitsaus on vain ohi menevä muoti-ilmiö.
Lapsi EI synny homoksi, vaan kasvatetaan homoksi.
Ihmiset tulee järkiinsä ja homolait perutaan...
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:26"]
[/quote]
[/quote]
Muista kurittaa lasta ettei vahingossakaan kasva homoksi. Anna kylmiä suihkuja. Talvella ei sukkahousuja jalkaan pienellekään lapselle, sukkahousujen käyttö altistaa homoksi kasvamiseen.
[/quote]
[/quote]
Asteikolla 0-10 kuinka naismaista on lauantai-iltana viettää aikaa vauva.fi palstalla? Onko muutkin leijonakoru miehet täällä? Ettet vaan olisi itse homo ja esittäisit vaan isänmaallista?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:36"]
[/quote]
[/quote]
Asteikolla 0-10 kuinka naismaista on lauantai-iltana viettää aikaa vauva.fi palstalla? Onko muutkin leijonakoru miehet täällä? Ettet vaan olisi itse homo ja esittäisit vaan isänmaallista?
[/quote]
Asteikkolla 0-10 olisiko 5 tai 6. En voisi kalsarikännejä paremmin viettää... Tosin hupinsa kullakin.. Tosi on että en omista leijoankorua, enkä Suomi-verkkareita, vaan ihan henkilökohtaisen tuntolaatan (minun kaulakoru) Olen kieltämättä myös poliittisesti aktiivinen :)
Sisu on hieno nimi.
Toivottavasti sinunlaiset idiootit ei pilaa sitä, niinkuin on pilattu Suomi-leijona :(
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:20"]
Lapsi täytyy kasvataa omien periaatteiden ja arvojen mukaan. Minulla ne on isäänmaalliset ja ehkä vanhanaikaiset.
Tosin ei ole ollut ongelmia minkään adhd-kanssa. Lisäksi lapsilla kavereita koulussa riittää, mutta ketään ei kiusaa. Arvostaa varmasti vahempaa ihmistä. Jos lapsi istuu penkillä ja vanhempi ihminen tulee samaan tilaa, eikä istumaytilaa ole, kyllä meidän lapsi antaa istuimen vanhemmalle. Pojat ottaa lakin pois sisällä päästä yms. Lapset käy rippikoulun ja pojat armeijan.
Nykyajan ongelmanuoret on kasvatettu väärin.
[/quote]
Miten sun kasvatusmalleissa otetaan vaimo ja vaimon mielipiteet huomioon? Onko se niinku vähän "turpa kiinni ämmä, minä määrään"
[/quote]
Vastaus kysymykseesi: Otetaan huomioon ja yhdessä päätetään. Mutta jos katsotaan oikeita realiteetteja lapsista nykyään ja ennen, niin löytyy selvä ero. Ei ennen ollut adhd-kakaroita ja ilkeitä lapsia. Se on tämän ajan vitsaus. Meillä on kaksi lasta ennestään ja kolmas (Sisu) syntymässä. Tyttö on vilkas ja poika rauhallinen. Heti alusta asti kasvatuksessa oli selkeät rajat lapsilla mitä saa tehdä ja mitä ei. Rangaistukset sen mukaan. Poika ei edes oikeastaan rajoja kokeile, mutta tyttö senkin edestä. Mutta selvä linja, niin ei mitään ongelmaa.
Kerron esimerkin, miten hoidettiin eräskin tapaus. "Naapuri kävi kertomassa, että oli ovikelloa pimpotettu ja karkuun joustu. Tyttö oli tietenkin ollut kyseessä... Menimme heti seuraavana aamuna pyytämään yhdessä naapurilta anteeksi ja tyttöni kävi tekemässä kotitöitä naapurille parituntia". Tähän loppui nämä temput.
Ei ennenkään naiset ollut miehen nyrkin edessä, vaikka nykyajan viherpipertäjät tätä koittaa hokea. Aina suomalainen mies on naista arvostanut!