Bloggaajat, tubettajat, influensserit - nuo täysin turhat maailmankaikkeudessa!
Ilman näitä tullaan vallan mainiosti toimeen ja jopa paljon paremmin ilman näitä turhakkeita.
Kommentit (53)
Itsekin jätän muotia ja kosmetiikkaa tuottavat influensserit omaan arvoonsa, mutta kyllähän tubettajia ja bloggareita on moneen lähtöön. Esimerkiksi hyvistä ruokablogeista voi löytää kiinnostavia reseptejä, treeniblogeista treenivinkkejä, matkailuaiheisista blogeista reissuvinkkejä ja niin edelleen. Jos he siinä sivussa suosittelevat jotain tuotetta tai palvelua, niin ei se minua häiritse, vaikka en niihin ikinä tartukaan. Kaupalliset yhteistyöt mahdollistavat kuitenkin sen, että voivat ylipäätään tuottaa täysipäiväisesti sisältöä.
Sama tubettajissa on hölöttäjien lisäksi myös kiinnostavaa sisältöä, esimerkiksi ihmiset kertovat elämästään jonkun sairauden tai vamman kanssa, tai jonkun alan asiantuntijat kertovat alan viimeaikaisia kuulumisia.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin jätän muotia ja kosmetiikkaa tuottavat influensserit omaan arvoonsa, mutta kyllähän tubettajia ja bloggareita on moneen lähtöön. Esimerkiksi hyvistä ruokablogeista voi löytää kiinnostavia reseptejä, treeniblogeista treenivinkkejä, matkailuaiheisista blogeista reissuvinkkejä ja niin edelleen. Jos he siinä sivussa suosittelevat jotain tuotetta tai palvelua, niin ei se minua häiritse, vaikka en niihin ikinä tartukaan. Kaupalliset yhteistyöt mahdollistavat kuitenkin sen, että voivat ylipäätään tuottaa täysipäiväisesti sisältöä.
Sama tubettajissa on hölöttäjien lisäksi myös kiinnostavaa sisältöä, esimerkiksi ihmiset kertovat elämästään jonkun sairauden tai vamman kanssa, tai jonkun alan asiantuntijat kertovat alan viimeaikaisia kuulumisia.
tuottavat = tyrkyttävät
Tämäkin uusi ammattiryhmä on tullut pysyvästi elinkeinojen joukkoon. Kehitys kehittyy.
Ja oliko se kolmasosa nuorista kun haluaa olla tällainen ”influensseri” alias_somehuora__
Vierailija kirjoitti:
Mukava sivutienesti minusta tuo insta. Noin 500€/kk laskutan kaupallisisya yhteistöistä. Ei se turhalta tunnu.
Ja asiakashinnat nousee, että saadaan noidenkin tyhjäpäiden palkkiot maksettua
Onhan näitäloiseläjiä aina ollut, tämä vain on uusi tapa ja oikeastaan siinä ihmetyttää ainoastaa se, miten niiden kaikkien pitää olla vastenmielisen näköisiä, esim. tämä nata salmela, ei vois ajatella et pystyis edes syömään samassa huoneessa, yököttävän ruma,(toki se on minun mielipiteeni).
Prostituoitu on reilu ammatti verrattuna näihin. Ja muistakaa niiden tyrkkyjen perseenesittelyn ja tyynyjen asettelun sohvalle me kaikki maksamme tuotteiden hinnoissa!
Vierailija kirjoitti:
Hevosmiesten mielestä autoala oli turhaa vouhkaamista satakunta vuotta sitten...
Ja nyt se on vihreiden mielestä turhaa. Vain rikkaat saavat ajaa kalliilla sähköautoillaan. Köyhiä rangaistaan autoilusta viherveroilla
Yksi, tosin melko uusi, tapa ansaita jokapäiväinen elantonsa. Tervetullutta kehitystähän tämä on. Viestinnällinen sisältö kaikkinensa huomattavasti monipuolisempaa kuin mihin perusmedia täällä pystyi ja pystyy.
Ei tainnut aapeella lähteä someura käyntiin 😂😂😂😂
H u o r a on kunniallisempi ammatti kuin s o m e h u o r a.
Ovatko he todella turhia, jos heidän mielipiteensä vaikuttavat massan käyttäytymiseen. Ymmärtäisin paremmin ap :een aiheen, jos turha olisi korvattu sanalla riski.
Vierailija kirjoitti:
Enhän minä ymmärrä sitäkään, että joku George Clooney saa miljoonia jostain kahvimainoksesta. Jos joku noista uusista vaikuttajista saa rahaa kenkien ja vaatteiden tai muiden tuotteiden kehumisella, miksi se olisi huono juttu ja miten se eroaisi jostain kahvimainoksesta?
Clooney on oikeasti taitava näyttelijä. Nämä sometyrkyt ovat vailla koulutusta ja mitään muuta taitoa kuin ruumiinosiensa esittely.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko he todella turhia, jos heidän mielipiteensä vaikuttavat massan käyttäytymiseen. Ymmärtäisin paremmin ap :een aiheen, jos turha olisi korvattu sanalla riski.
Ovat, sillä joillakin ihmisillä on vielä moraali ja käsitys hyvästä ja pahasta maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku tekee sillä rahaa, sitten tekee! En minäkään heidän juttujaan seuraa, mutta en varmasti osaisi itse, joten annan heidän olla ja tienata.
Et osaa painaa kameran nappia?
Minä osaan, mutta siihen se jääkin. Pitäisi osata ja uskaltaa esiintyä.
Hieno juttu että nykymaailmassa ties millä tube/somepaskalla voi tienata ja jopa rikastua.
Täh? Mä ainakin tykkään hirveesti hyvintehdystä tubesisällöstä.
(sitä on muutakin kun pissisten vaate-esittelyitä ja Roni Bäck)
Fanititko nuorena jotain bändiä tai näyttelijää? Influensserit on niitä nykyajan julkkisihastuksia. Poiketen menneeseen tubaajat yms yleensä ovat vuorovaikutuksessa katsojakuntaansa, joten se on enemmän molemminpuolista.
Itse kyllä tykkään lukea blogeja ja katsoa videoita, mutta mieluummin niitä jotka tekevät sitä harrastukseksi eivätkä ammatiksi. Tubella ja blogeilla tienaavien videot/postaukset ovat usein paljon tylsempiä ja väkinäisemmin tehtyjä. Lisäksi yhteistyövideot ärsyttävät, kun joka videosta ja postauksesta yritetään nyhtää rahaa eikä tällaisiin tuotearvosteluihinkaan voi luottaa. Ikävä sitä blogiaikaa, kun oli paljon laadukkaita blogeja eikä vain nämä muutamat suositut, joista oikein paistaa rahanhimo ja mielenkiinnottomuus tehdä hyvää sisältöä.
Bloggaajista ja tubettajista löytyy kyllä mielenkiintoisiakin ihmisiä. Influensserit sitä vastoin ovat turhia.
En panisi pahakseni jos mäkin saisin blogiini tai instaani edes joskus jonkun kaupallisen yhteistyön ja muutaman lantin lisää.
Mutta en ole kelvannut. :(
Mutta en kuitenkaan tuomitse niitä jotka saavat. Bloginkin pitäminen käy välillä ihan työstä eikä onnistuneiden kuvien ottaminen niin helppoa ole.