Olen ostanut kaikki joululahjat pitkin vuotta alennusmyynneistä, joululahjoihin ei kulu yhtään rahaa
Kummipoika saa ison legopaketin -50%
Omat lapset (isoja jo) saavat painopeitot (heinäkuussa alessa), pyjamat (joulun jälkeen -70%alesta), vaatteita (alesta), bluetooth kaiuttimen -alesta, pari kirjaa (alesta -50-70%), kengät (alesta) ym
Työkavereita muistan kynttilöillä ja servieteillä sekä jouluteellä (alesta -75%)( teen parasta ennen 2023)
Isälleni ja äidilleni olen neulonut sukkia ja hartiahuivin tämän vuoden aikana, lisäksi vien heille herkkukorin. Siihen täytyy sijoittaa hiukan. En kuitenkaan osta mitään valmiita koreja vaan kasaan itse.
Ystävälleni olen leiponut hedelmäkakun ( pitää tekeytyä kylmässä 2 viikkoa ennen syömistä) ja neulonut pitkät villasukat.
Ai niin, sisko perheineen saa lautapelin (alesta) ja lapasia sekä villasukkia muutamat. Ovat lautapelifriikkejä ja löysin alesta sellaisen jota heillä ei vielä ole.
Ihanaa kun ei tarvitse näin joulukuussa hommata kaikkea, vaan voi valmistautua jouluun jo heti tammialeista alkaen!
Kommentit (40)
Juuri puhuttiin mieheni kanssa, että nyt loppuu tämä joululahjahössötys. Joka vuosi sama juttu, joulun jälkeen kun katsoo tilille, tulee vain ahdistus. Rahaa menee, vaikka alkaisi niitä ostamaan pikkuhiljaa.
Mulla on niin vähän lahjotravia, että ehtii joulun alla, mutta ap:n kikka on ihan toimiva. Ei tarvitse ruuhkassa jonottaa ja rahaa säästyy tosi hyvin.
Kun tammikuussa ostaa lautapelin ja kivat painopeitot ym., niin lopulta huomaakin, että ihmiset hankkivat juuri ne samat asiat vuoden aikana. Näin näppärästi ne omat kaapit täyttyvät, joutuu ostamaan kahdet lahjat ja jouluna potuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Annan kaikille itse veistelemäni anustapit, tulee halvaksi näin.
Miksi aina anustappeja, eikä koskaan emätintappeja?
Kaikkein halvimmalla ja helpoimmalla pääsee kun ilmoittaa kaikille, ettei aio ostaa kenellekään yhtään lahjaa. Enkä myöskään halua keneltäkään yhtään mitään kun kumminkin menevät roskiin.
Ahdistavaa tuollainen lahjojen hamstraaminen. Tuohan on kokopäivätyökin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein halvimmalla ja helpoimmalla pääsee kun ilmoittaa kaikille, ettei aio ostaa kenellekään yhtään lahjaa. Enkä myöskään halua keneltäkään yhtään mitään kun kumminkin menevät roskiin.
Ei meillä ainakaan mene roskiin, vaikka en anna tai saa paljon lahjoja. Esim. ruokalahjat on kivoja, samoin jos joku on taitava käsitöissä, niin nehän on parhaita lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ainakaan mene roskiin, vaikka en anna tai saa paljon lahjoja. Esim. ruokalahjat on kivoja, samoin jos joku on taitava käsitöissä, niin nehän on parhaita lahjoja.
Nyt kannattaakin hankkia ruokalahjat, ovat varmaan kalliita joulun alla.
Ei muuta kuin juustolajitelmat ostoslistalle.
Entä kun ei ole nytkään varaa ostaa joululahjoja. Itse eläkkeellä ja mies on lomautettuna. Ei jää mitään säästöön että voisi joululahjoja ostella. Ruoka, sähkö ja bensa kallistunut niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Käsityöhän on pahin lahja, mitä voi antaa! Sitä ei voi roskiinkaan heittää, Päätyy kellariin viemään tilaa.
Minä toimin samoin. En osta mitään turhaa krääsää summanmutikassa vaan katson joulun ja kesän alennusmyynneissä, mitä järkevää on. -50 ja -70 %, kyllä siinä säästää. Mulla on tänäkin vuonna töissä kiireisin pätkä just marras- ja joulukuussa, ja silloin en ehdi kauheasti lahjaostoksolle. Tämä tyyli siis säästää niin rahaa kuin hermoja.
"joululahjoihin ei kulu yhtään rahaa"
Häh, oletko varastanut joululahat alesta, vai miten tuo on mahdollista, ettei yhtään kulu rahaa joululahjoihin.
Eiks tommonen joululahjojen ostaminen ole jo nykyään vanhanaikaista? Lisää krääsää vaan kaatopaikoille. Miksi opetatte lapsenne materialisteiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Käsityöhän on pahin lahja, mitä voi antaa! Sitä ei voi roskiinkaan heittää, Päätyy kellariin viemään tilaa.
Ehkä sinulle käsityö on pahin lahja, mutta kyllä itsetehdyt villasukat, myssyt, kaulaliinat ja neuleet ovat niitä parhaimpia joululahjoja. Meidän teinien ainut lahjatoive jouluna on villasukat mummolta. Sama toive itselläni.
Vierailija kirjoitti:
Ite en oo ostanut kellekään lahjoja.
Sama. Aikuinen lapseni puolisoineen saa jälleen lahjaksi jotain, mitä he itse toivovat, ja usein on helpompaa että ostan joko lahjakortin verkosta tai saan linkin tuotteeseen, jota he toivovat. Lisäksi he saavat aineettomana lahjana ikimetsää.
Puolisoni saa jotain, mitä hän toivoo. En kysele toiveita ennen joulukuuta.
Kummityttö siskoineen saa lahjakortin toivomaansa verkkokauppaan, heidän veljensä saa tililleen ihan puhdasta rahaa.
Puoliso hoitaa omien lähisukulaistensa lahjat.
Muille ei ole tapana lahjoja ostaa enkä todellakaan odota myöskään itse muilta lahjoja saavani.
Musta olisi ihana toimia noin ennakoiden, mutta mistä sitä etukäteen tietää mitä joku jouluna tarvitsee tai haluaa? En osta mitään vain siksi että se on alessa, vaan jonkinlaista oletettua kysyntää pitäisi olla, ja legopaketeistakin ostaisin mielellään sen mistä lapsi on eniten innoissaan (onko joulun alla lentokone-, koira-, vai palomiesintoilu menossa?).
Vierailija kirjoitti:
Mulla on niin vähän lahjotravia, että ehtii joulun alla, mutta ap:n kikka on ihan toimiva. Ei tarvitse ruuhkassa jonottaa ja rahaa säästyy tosi hyvin.
En ole jonottanut jouluruuhkassa vuosikausiin sen paremmin lahjoja kuin ruokia, molemmat hoituvat netin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Kun tammikuussa ostaa lautapelin ja kivat painopeitot ym., niin lopulta huomaakin, että ihmiset hankkivat juuri ne samat asiat vuoden aikana. Näin näppärästi ne omat kaapit täyttyvät, joutuu ostamaan kahdet lahjat ja jouluna potuttaa.
Höpöhöpö. Kateellisen panettelua.
Siis oletko ostanut, vai etkö ole käyttänyt yhtään rahaa? Pelkkä otsikointi jo aivan järjetön.
Herää kyllä kysymys, että miten olet maksanut ostokset ilman rahaa.
Tulee aivan mieleen lapset, jotka huutavat käteisellä maksavista kaupassa, että "Tuo maksaa taas rahalla". Muuthan maksavat siis kortilla.
Onhan tuo nyt järkevää. Itse taas en jaksa miettiä joulua muuten kuin tyyliin muutama päivä ennen ja sitten kiireellä ostamaan...