Mitä tehdä, ystävä haluaa altistua koronalle tahallaan?
Vanha hyvä ystävä puhuu, että haluaa hakeutua paikkoihin joissa on koronaa, että saisi sen itselleen ja sairastaisi alta pois koko taudin. Ihan hirveää kuultavaa. Hän on minulle rakas lapsuudenystävä ja olen ihan säpäleinä asian takia.
Hänen päätään ei käännä oikein mikään. Ei ole enää mikään kaksikymppinen ja polttaa tupakkaakin askin päivässä.
Mitä te tekisitte asemassani? Olen jo yöunet menettänyt. Onko tuollaisia tahallaan altistumishaluisia paljonkin? Toivon, ettei tätä tekstiä poistettaisi.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Käske sen lähteä viikonloppuna koiramessuille. Kiva koronalinko tulossa juuri joulun alla :)
En haluaisi, että hän sairastuisi. Tupakoinnin lisäksi hän on riskiryhmäläinen ja rokottamaton. En voi häntä kuitenkaan sitoa paikoilleenkaan eli on kestettävä vaan, kun puhe ei auta.
Ap.
Minä olen elänyt viimeiset kaksi vuotta kuten ennekin.
Olen nuollut tautisen värkkiä, pussaillut levillä altistuneiden kanssa, kulkenut ilman naama tamppoonia joka paikassa, mutta ainoa oire oli tuossa loppu kesästä kun maha oli ribaalilla puoli päivää.
Keppana ja belmontti ei maistunu ja kuvittelin äärimmäisen tappavan k-nuhan iskeneen ja päiväni olevan luetut.
No ribaali meni ohi, illalla jo keppanakin maistu hunajalle, joten melko pienin vaurioin ainakin minä selvisin k-taudista.
Olenkin sen jälkeen huolettomana kantanut puhelinta baareissa, myös välttänyt hätäjarrun vetämistä.
Kouluista saa helpoiten. Sinne vaan pyörimään. Ruokala tai liikuntasali erityisen hyviä paikkoja.