Pölypussiton imuri..?
Mitä mieltä olette pölypussittomista imureista?
Onko parempia kuin pölypussilliset?
Kokemuksia? Mielpiteitä?
Kertokaa!:)
Kommentit (41)
Meillä on ollu pari viikkoa dyson, prisman halvin malli ja oon ihan tyytyväinen siihen. Meillä tulee niin paljon roskaa ja hiekkaa lattioille että pussi oli vanhassa jatkuvasti täynnä ja alkoi sitäpaitsi haista kun sinne oli imuroitu ruuantähteitä.
Tuossa on pestävä suodatin, mutta minusta siinä luki että tarttee pestää vaan muutaman kertan vuodessa. Toistaiseksi tykkään kyllä tuosta.
Kiitos vastauksista! Lisää saa laittaa jos on kokemuksia tai mielipiteitä vielä:)
Te ketkä tykkäätte, teillä ei ole vissiin pitkiä hiuksia...? Ne kun ei lähde vain kevyesti kopauttamalla roskikseen....
Helvetin hyvä ja järkyttävä imuteho.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/48858/dxjvk/Dyson-DC52-Animal-Turbine-polynimuri
Meillä on pussiton halpis-Volta ja on ihan parhautta. En yhtään kaipaa niitä haisevia pölypusseja.
Helppo tyhjentää ja hyvä imuteho.
Todella helppo käyttää, tyhjennän suoraan ulkoroskikseen kopauttamalla. Imutehoa on ja ei tarvii vaihdella js ostaa pusseja, tuon karvaturrikoiran kans ne olis koko ajan täynnä ja haisevia.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:43"]
Helvetin hyvä ja järkyttävä imuteho. http://www.verkkokauppa.com/fi/product/48858/dxjvk/Dyson-DC52-Animal-Turbine-polynimuri
[/quote]
Hyvä poistoilman suodatus, eikä imuri haise tunkiolle niiku tekee pusilliset joista jotkut pussia ei viitsitä vaihtaa kuin muutaman kerran vuodessa.
Ei niitten suodattimien ja säiliön tyhjentäminen/peseminen mitenkään vaivalloista oo, ite ainakin suosittelen pölypussitonta imurii! :D
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:38"]
Te ketkä tykkäätte, teillä ei ole vissiin pitkiä hiuksia...? Ne kun ei lähde vain kevyesti kopauttamalla roskikseen....
[/quote]
3 pikähiuksista perheessä ja sai sitä imuria tyhentää puolituntia ja pölyt levisivät joka puolelle... Nyt säästyy pusseissa ja sähkössä kun ei ole siivonnut imurin kanssa käytännössä yhtään.
Kuulostaa hyvältä! Lisää vaan jos tulee mielen!:)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:38"]
[/quote]
Minulla on alaselkään olevat hiukset ja kotoa löytyy puolen kymmentä pitkäkarvaista, isohkoa koiraa. En ole kokenut mitenkään ongelmalliseksi säiliön tyhjentämistä. Koirista tulee niin paljon karvaa, hiekkaa ja metsän antimia, jotta säiliön saa tyhjätä useamman kerran viikossa. Jos olisi pusseja niin kukkaro huutaisi hoosiannaa.
Meillä on kaksi Dysonia (talo useammassa kerroksessa niin imurin rapussa kantamista minimoitu useammalla laitteella). Ihan parhaita, ovat nyt olleet 5 vuotta päivittäisessä käytössä eikä imuteho ole kadonnut ja toimivat muutenkin kuin uusina.
Aiemmin piti parin vuoden välein uusia pölypussi-imuri (ei mitään halpiksia, 200e+ hintaluokkaa Philipsiä, Mieleä yms) koska imuteho katosi kokonaan ja yksikin vaan posahti.
Pölysäiluön tyhjentäminen ei mieltäylentävin homma ole mutta mieluummin teen sen kuin muistan(=unohdan) ostaa (ja maksaa!!!) jatkuvasti pölypusseja.
Dyson ei ns. mene tukkoon, halvemmat pölypussittomat kuulemma helposti menevätkin.
Ja näillä on 5v takuu! Suosittelen lämpimästi.
26 jatkaa vielä että Dysonin kanssa oikeanlainen suutin on a ja o. Parkettisuutin on mulle mieleisin, tamppaava turbiinisuutin myös hyvä!
Olen ehdottomasti sitä mieltä että pussitonimuri oli viime vuoden paras ostos!
Järjettömän hyvin saa otettua pölyt ja muut mitä silmät ei nää. Oli kieltämättä vähän järkytys miten paljon voi jopa viikossa tulla likaa. Mieskin innostui ja tänään viimeksi imuroi.
Meiltä löytyy kissa taloudesta joten sekin on ollut hyvä että hilse ja hienot karvat häviävät. Edellinen imuri (pussillinen) ei todellakaan ollut tähän nykyiseen mitään.
SUOSITTELEN JA TÄYDET 10PISTETTÄ ! :)
Hyvähyvä! Lisää vaan kun teillä selkeästi on kokemusta!:D
ELECTROLUX UFANIMAL PÖLYNIMURI VALKOINEN, 1200W, 900273902 Tähän olen ollut enemmän kun tyytyväinen! Pölysäiliön tyhjentäminen on todella helppoa ja vaivatonta. Ja tuo edellämainittu juttu ettei koko kämppä haise hirveälle imuroinnin jälkeen! Imurointiteho on erinomainen. Imurin hinta on halpa, koska mukana ei tule erillisiä suulakkeita jotka nostavat hintaa. Mutta toki saatavana lisävarusteena, itse en ole ostanut.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:42"]Electroluxin pussittomia 2 omistavana voin suositella. Totta kai kaikesta saa hankalaa, jos haluaa, mutta minusta pölysäiliön tyhjennys on helppoa. Säiliö muovipussiin ja kippaa, ulkona vielä siistimpää. Kolmen lapsen äitinä ja parin ison koiran omistajana olen todennäköisesti säästäny omaisuuden, kun ei ole tarvinnut ostaa pusseja!
[/quote]
Ja samoin.. Lapsia on ja eläimiä ja sama imuri. Sinänsä minulle kelpaisi pölypussillinenkin, mitta mies halusi tuon. Ei valittamista.
No on paljon parempi. En osta enään ikinä pölypussillisia. Vituttava kun kokoajan pussit lipussa ja muutenkin epäkäytännöllisiä. On helppo vain tyhjentää tankki eikä tarvitse ravata kaupassa ostamassa uusia pusseja.
Electrolux meillä, ja tyhjentäminen tapahtuu lähinnä kopsaus ja nyppäys -periaatteella. Usein kopautuksen jälkeen säiliöön jää vielä joku tollero, mikä pitää nyppäistä pois.
Joka imurointikerralla ei tarvitse tyhjentää, meillä on siis kaksio. Ja mulla "vain" puolipitkät hiukset.
Meiltä löytyy samsung-merkkinen. Helppo puhdistaa ja aina raikas tuoksu imuroinnin jälkeen. Ei tarvitse muistaa ostaa pölypusseja eikä vaihtaa suodattimia. Ihan ehdoton, en ottaisi enää pölypussillista imuria.