Minkälainen on tylsä ihminen?
Kommentit (36)
Minusta ei ole ollenkaan huono asia olla muiden ihmisten silmissä tylsä ihminen. Saan olla rauhassa, ei ole ruinaajia ja ruikuttajia ympärillä. Ei kateellisia tai pahantahtoisia ihmisiä jotka purkaisivat itseään tai omaa huonoa oloaan minua kohtaan.
Tärkeintä tässä on se, että itse koen elämäni mielekkääksi ja sisältöä on juuri minulle sopivasti ja sopivanlaatuista. En välitä, vaikka kaveripiirissäni olen vain aukko sosiaalisessa mediassa josta useimmat eivät tiedä mitään.
En ole somessa. Käyn vaan töissä. Menen kotiin ja olen yksin kotona. En käy missään. En osallistu enää edes sukulaisten pakkojuhliin. Haluan olla vaan yksin kotona. En seurustele. En harrasta irtosuhteita. Herään käyn töissä, väillä kaupassa ja joskus lenkillä. Teen ruokaa ja katson telkkua ja olen netissä. Ei ole unelmia eikä haaveita. Ok, Joskus saatan räväyttää ja käydä lähellä olevassa kylpylässä.
Kyllä. Olen maailman tylsin ihminen.
Joskus kurssilla oli opiskelukavereita, jotka olivat hiljaa jopa tunteja. Olen itsekin introvertti ja ymmärrän ujoutta, mutta tämä oli liikaa. Ihmiset, jotka eivät anna itsestään mitään muille tai vastakohta, joka höpöttää vasn omiaan eikä "lue" toisten elekielestä ovatko muut kiinnostuneita. Vastavuoroisuus on kommunikaatiossa tärkeää. Ihanaa on tavata innostuneita ihmisiä, jotka kertovat harrastuksistaan tms kiinnostuksen kohteista, mutta antavat toisellekin suunvuoron.
Vierailija kirjoitti:
En ole somessa. Käyn vaan töissä. Menen kotiin ja olen yksin kotona. En käy missään. En osallistu enää edes sukulaisten pakkojuhliin. Haluan olla vaan yksin kotona. En seurustele. En harrasta irtosuhteita. Herään käyn töissä, väillä kaupassa ja joskus lenkillä. Teen ruokaa ja katson telkkua ja olen netissä. Ei ole unelmia eikä haaveita. Ok, Joskus saatan räväyttää ja käydä lähellä olevassa kylpylässä.
Oletko masentunut?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tylsää ihmistä ei olekaan, kun vähän syvemmältä kaivetaan. Joku voi päällisin puolin vaikuttaa tylsältä, jos on esim. hiljainen eikä ns. käy missään (tämä ei ole hlökoht mielipiteeni), mutta se ei todellakaan ole koko totuus ihmisestä.
Ei varmasti, mutta itse en jaksa olla se aina se kaivaja (vaikka olenkin kiinnostunut muista) ja jos joku ei anna itsestään _mitään_ niin sitten jää se tylsä mielikuva.
Vierailija kirjoitti:
Ennalta arvattavuus on tylsää. Sellainen ennustettavuus. Kiinnostavin ikinä kohtaamani ihminen työskentelee kliseisesti "tylsässä" työssä, mutta en koskaan pysty arvaamaan, mitä hän ajattelee tai sanoo seuraavaksi. Hänen ajatuksensa ovat aina askeleen edellä, koska hän on niin älykäs.
Tämä. Sellainen jonka suusta ei tule koskaan mitään mielenkiintoista tai yllättävää. Kaikki on sellaista keskinkertaista, turhaa jaarittelua. Jopa hiljaisempi tyyppi voi olla 1000x mielenkiintoisempi kuin sellainen joka puhuu vaan yksinkertaisesti tylsistä jutuista. Ehkä tällainen ihminen on myös vähän yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko masentunut?
Oikeastaan en ole. Hieman kyllästynyt. Ja tylsä.
Masentuneet ihmiset ovat tylsiä, koska ovat huumorintajuttomia, kuten ahdistuneet ihmiset myös, Kateelliset ihmiset ovat tylsiä, koska ovat kateellisia. Liberaalit ne vasta tylsiä onkin, koska ovat täystylsiä liberaaleja. Jne.
Suomi on täynnä tylsiä ihmisiä.
Häpeäherkästä ihmisestä tulee helposti tylsänpuoleinen, hän silottelee kaiken hajuttomaksi ja mauttomaksi jotta ei tapahtuisi mitään minkä vuoksi voisi joutua häpeämään.
Miiksi suomalaiset juo enemmän kuin saksalaiset.
Sellainen joka kompensoi sisäistä mitäänsanomattomuuttaan ulkoisella vilinällä ja touhottamisella.
Tylsää on puhua taukoamatta vain itsestään taukoamatta. Kaikki tuntemani tällaiset henkilöt ovat miehiä.
Tylsää on pitää itseään huippufiksuna vetoamalla akateemiseen koulutukseensa ja toistaa tätä saavutustaan joka käänteessä itseään nostaen. Kuitenkaan henkilö ei pysty tuottamaan yhtä ainoata omaa ajatusta tai näkemään ilmiöiden syy-seuraussuhteita.
Sellainen, joka puhuu aina samoja asioita uudestaan ja uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei itsessä ole mitään, vaan täytyy omia muiden juttuja ja elämää. Esim narsistit: jos hyllyssä on kirja mitä kukaan ei lue. Mutta jos sinä alat lukea sitä, narsisti kiinnostuu samasta ja ottaa kirjan mukaansa. Jos kaapissa on paita jota ei käytetä, ja sinä otat sen, äkkiä narsistin pitää saada juuri se paita. Narsistit on tyhjiä kuoria, loisia. Heissä on vain tylsyys. Voivat tunkea seuraan kun ei Olle omia kavereita ja esittää kivaa, tylsän päinvastaista. Silti ne eivät kestä olla yksin ja ovat siksi tylsääkin tylsempiä.
Tunnistin itseni. Tosin yksikään ei koskaan ole kuvaillut mua tyhjäksi kuoreksi vaan päinvastoin: uniikiksi, autenttiseksi ja vaikeaksi unohtaa.
Todellinen narsisti 🤭🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tylsää ihmistä ei olekaan, kun vähän syvemmältä kaivetaan. Joku voi päällisin puolin vaikuttaa tylsältä, jos on esim. hiljainen eikä ns. käy missään (tämä ei ole hlökoht mielipiteeni), mutta se ei todellakaan ole koko totuus ihmisestä.
Oon samaa mieltä. Oon tullut tulokseen että tylsyys on kyllä aika paljon ihmisessä itsessään, jos joku toinen tyyppi tuntuu tylsältä. Ehkä kommunikaatio ei pelaa? Ehkä ette vaan tykkää toisistanne? Ehkä oma ennakkoasenne on kielteinen --> ei osa suhtautua toiseen avoimin mielin? Vähän sama, kuin että jos elämä tuntuu tylsältä niin se ei ole elämän vika vaan ehkä kannattaa silloin muuttaa omaa asennetta :)
Joo sori, tää on kauheeta jeesustelua, ettei vaan vielä tylsääkin.
Olen eri mieltä. On ihmisiä, joita vaikka kuinka paljon heitä yrittää ymmärtää kuunnella, kysellä, asennoitua, niin heistäkin saa mitään ulos. Heitä ei kiinnosta oikein mikään, he eivät tiedä mistään mitään, he vastaavat ylimielisen lyhyesti, he eivät yritä saada muita tuntemaan oloaan miksikään. Ei edes vihaiseksi. Koska silloin he olisivat ainakin ärsyttäviä.
He vaan ovat ja möllöttävät. Flegmaattisena ja tylsiä. Kaikki on heille yksi ja sama ja mihinkään ei ole mielipidettä, minnekään hei haluta mennä ja sinunkaan mielipiteet ei kiinnosta heitä yhtään. Kyllä sellainen ihminen on tylsä ja todella tylsä onkin.
Ihminen, joka puhuu eri asioista tai on jopa suorastaan vihattava ei ole tylsä, vaikkei itse aiheet ei minua kiinnosta ja olen vahvasti eri mieltä. Silloin ne aiheet itsessään ehkä ovat minulle tylsiä, mutta itse ihminen ei sitä ole.
Minä voin muuttaa asennettasi, mutta kun toisella ei vaan ole mitään annettavaa, kun vain fyysisesti olla paikalla. Ei hyvässä eikä pahassa, niin kyllä siinä vieressä on aika tylsää.
Enkä minä nyt mitään ihmeellisyyksiä vaadi keneltäkään, kunhan nyt vähän enemmän kuin se ”emmätiedä” ja hiljaisuus.
Ennalta arvattavuus on tylsää. Sellainen ennustettavuus. Kiinnostavin ikinä kohtaamani ihminen työskentelee kliseisesti "tylsässä" työssä, mutta en koskaan pysty arvaamaan, mitä hän ajattelee tai sanoo seuraavaksi. Hänen ajatuksensa ovat aina askeleen edellä, koska hän on niin älykäs.