18-vuotiaan tytön kuuluu vielä kasvaa pituutta.
90% tuon ikäisistä tytöistä kasvaakin. Poikkeus on aina tutkittava.
Kommentit (28)
Minä olin kyllä jo 12 vuotiaana aikuisen mitoissa. Samoin moni luokkakaveri. Tämä 80 luvulla
Tytt lopettavat aiemmin pituuskasvun mitä pojat, pojat voi vielä kasvaa 18 vuotiaanakin.
Mulla loppui pituuskasvu vuosi kuukautisten alkamisesta, 12-vuotiaana. 158-senttinen musta tuli, eli suunnilleen samanpituinen kuin muistakin sukuni naisista.
N23
Onkohan minussa nyt sitten jotain kovinkin pahasti vialla kun 12-vuotiaana saavtin täyden pituuteni, mutta koskaan ei ole tutkittu? Apua.
Tyttöjen pituuskasvu loppuu yleensä 14-16-vuotiaana. Jos loppuu 12-13-vuotiaana, se on hieman keskimääräistä aikaisemmin ja 17-18-vuotiaana hieman keskimääräistä myöhemmin.
Pojat voivat kasvaa pituutta vielä 18-21-vuotiaana.
Kuuluuko, onko se oikein joku asetus? Olin 14-vuotiaana 176 cm pitkä ja siihen pituuskasvuni sitten pysähtyi. Ikinä ei tutkittu mitään. Kasvuani ja sen pysähtymistä ei pidetty sairautena tai poikkeamana.
Niitä poikkeustapauksia saisi AP tutkia aika paljon kun harvempi tyttö enää noin vanhana kasvaa pituutta.
12-vuotiaana alkoi menkat, ja siihen loppu pituuskasvu.
Kyllä aika harva tyttö pituutta 18 v kasvsa. Pojat onkin toinen juttu. Leveyden kasvu on tietysti aina mahdollista;D
Ikis, kerro kuulumisiasi? Missä olet ollut, kun sinun viestejäsi ei ole näkynyt pitkään aikaan?
Kasvoin kuukautisten jälkeen vielä kolme senttiä tasaisesti 14 vuotiaasta, 19 vuotiaana tuli vielä sentti kylläkin.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:06"]
[/quote] mulla alkoi menkat vasta n 15 ja neitsyys meni vasta serustelusuhteessa n 22 v, alkoholia maistoin ihan vähän 18 v ja lapsen sain vasta aika vanhana eli myöhäissyntyinen
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:06"]
[/quote] mulla alkoi menkat vasta n 15 ja neitsyys meni vasta serustelusuhteessa n 22 v, alkoholia maistoin ihan vähän 18 v ja lapsen sain vasta aika vanhana eli myöhäissyntyinen
[/quote]
Mun menkkani alkoivat 11 v. Pituuskasvu loppui 12 v. Neitsyys meni 19 v.
Hyvin harva tyttö kasvaa pituutta tuossa iässä.
Th
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:50"]Eiköhän suurimmalla osalla lopu 16-18 vuotiaana.
[/quote]
Aikaisemminkin jo loppuu suurimmalla osalla
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:49"]90% tuon ikäisistä tytöistä kasvaakin. Poikkeus on aina tutkittava.
[/quote]
Vailla totuuspohjaa tämä absurdi väite.
Eiköhän suurimmalla osalla lopu 16-18 vuotiaana.