Hirveä vatsakipu
Minulla on tällä viikolla paljon jännittävää ohjelmaa tiedossa ja maha aivan sekaisin, järkyttävä kipu jo monta päivää. Ei ole koronaa kuitenkaan vaan silkkaa stressiä.
Ruoka ei pysy sisällä vaan tulee molemmista päistä ja olen laihtunut kilon tämän takia.
Minulla on tällä viikolla useampi kokous ja ensi viikolla toinen joka pelottaa niin että pyörryttää, ensimmäinen kerta psykiatrisella hoitajalla ja lääkärillä (stressin ja jännityksen hoitoa varten), arviointikeskustelu ja pari näyttöä jäljellä.
Ahdistaa hirveästi ja tuntuu että sydän tippuu rinnasta ulos.
Millä saan ruuan pysymään sisällä? Edes imodium ei auta, vaan saa aikaan pelkän oksennuksen.
Mustikkakeittoa, keitettyä riisiä ja monivitamiiniporetabletteja olen yrittänyt syödä.
Kommentit (5)
Jos hypit, niin sattuuko alavatsaan? Voi olla umpisuoli puhjennut. Minulla on asiasta kokemusta. Ei mun mielestä, nuo sun vatsaoireet ole enää psyykkisiä vaan jotain fyysistä vatsavaivaa on nyt taustalla.
Ei siihen varsinaisesti muuten kyllä satu ja kipu tulee aina aaltoina. Se on enemmän alavatsassa. Tuntuu mielestäni enemmän psyykkiseltä oireelta, on ollut myös fyysisempiä vaivoja usein mutta ne yleensä tuntuvat erilaisilta.
Ap
Juo runsaasti nestettä ja syö vaikka vauvojen smoothieita tms nestemäistä.
Hyvä että pääset hoitajalle juttelemaan, hän varmasti osaa neuvoa miten ahdistusta voi lievittää.
Voi ei! Oletko koittanut laittaa vähän jotain elektrolyyttijauhetta tai ihan vähän jotain merisuolaa veteen? Saisit edes vähän nesteytystä ettet ihan kuivu. Olen kärsinyt samanlaisesta oireilusta stressin ja ahdistuksen kanssa. Jos sulle tulee liian huono olo, menethän päivystykseen niin pääset tippaan. Kuulostaa ehkä hurjalta, mutta ei pidä kuivahtaa :)
Ohoh! ootko varma ettei ole mahahaavaa tai umpisuolitulehdus, oireet sopii myös noihin?