Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Modafiniili on paljon parempi adhd-lääke minulle kuin ns. oikeat adhd-lääkkeet

Vierailija
12.12.2021 |

Käsittämätöntä ettei modafiniilia kirjoiteta Suomessa lainkaan adhd-lääkkeeksi. Varsinaisilla adhd-lääkkeillä oli itseeni vakavia sivuvaikutuksia (on kokeiltu erilaiset lääkeaineet läpi). Olen hankkinut itse modafiniilia ja sillä ei ole juuri mitään negatiivisia sivuvaikutuksia mutta parantaa keskittymiskykyä huomattavasti.
Aika erikoista, että amfetaminijohdannaisia kirjoitetaan lääkkeiksi yleisesti, mutta paljon harmittomampaa ainetta ei kirjoiteta ollenkaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketeollisuuden intressit?

Vierailija
2/3 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vanha on aloitus niin vastaan tähän silti. Kaikki ihmiset ovat erinlaisia ja se mikä auttaa niin on hyvin yksilöllistä. Suoraviivainen ADHD, ota Modafinil, se toimii, tai suoraviivainen narkolepsia, ota Modafinil, se auttaa ajattelu on hyvin väärin ajateltu vaikka joidenkin kohdalla se pitää täysin paikkansa, ei kaikilla auta tai toimi.

Omasta kokemuksesta voin sanoa että Modafinil saa asiat järjestymään itselläni jonoon ja niillä joilla on ADHD ja Modafinillä samanlainen vaikutus kuin minulla niin onhan se varmasti hienoa kun kerrankin tekee yhtä eikä muut ärsykkeet puske väkisin päälle. 

Mainittu piristävä vaikutus mitä verrataan yleisesti amfetamiiniin niin en ole havainnut kummankaan olevan piriste. Amfetamiinia tai Modafiniliä, nukkuminen harvemmin tuottaa ongelmaa edes tunnin parin sisään ottamisesta. Niin hassusti yhdisteet vaikuttaa minussa. Kahvia tai energiajuomaa niin väsymys on aivan varma.

Nyt kun tällainen persoona menee käypähoitolääkärille jolle osaa sanoittaa tilannetta että on ollut ihan liikaa tapahtumaa ja tilannetta... Lääkäri haluaa oikoa ja diagnosoi masennuksen ja käypähoitosuositus ohjeistaa SSRI lääkityksen starttiin ja kun potilas palaa kertomaan että ei auta niin hänelle kerrotaan että usein ei ekalla kerralla osuta oikeaan että otappa tuosta SNRI lääkitys, koita sillä. Tämä on siis ohjeistus, jos teet lääkärinä muuta niin toimiasi tarkkaillaan, huomautetaan ja luvat toimia lääkärinä saattaa lähteä jos poikkeat käypähoitosuosituksesta.

Käypähoitosuosituksen mukaan Modafiniliä harkitaan vain narkolepsiaan sitten kun kaikkea muuta on kokeiltu. Euroopassa tuota ei yksikään käypähoitolääkäri kirjoita muuhun kuin kyseisessä kohdassa. Kuitenkin sitä muualla myönnetään muuhunkin kuin narkolepsian hoidossa.

Jos ajatellaan että olet hankkinut Modafiniliä lääkärin ja apteekin ohi, tullin läpi ja onnistuneesti saanut paketin niin sehän jo itsessään palkitsee aivoja, sait mitä halusit ja tilasit. Odotukset ovat korkealla ja ajatus että tämä toimii ja on hyvä. Se ajatus pohjalla saa parhaimman vasteen. Apteekista haettuna reseptillä jää kokonaan aivot ilman tuota "palkintoa". Lisäksi pitää osata päättää minkä verran ottaa Modafiniliä ja kuinka usein. Sekin on yksilöllistä.

Koska ihmiset tilaa tällaisia tavallisia apteekkituotteita muualta ja koska lääkärit eivät uskalla kirjoittaa käypähoitoraamatusta poikkeavaa lääkettä niin olisi hyvä jos esim poliisin lupaluukulta voisi hakea luvat apteekista ostaa kaikkia haluamiaan lääkkeitä. Apteekissa sitten kirjaisivat kyseisen henkilön kanta tietoihin mitä on haettu, milloin ja paljonko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista on tilata ulkomailta. Sen lisäksi, että voi narahtaa pistokokeessa.

Onko tuota myynnissä esim. eteläisessä Euroopassa reseptivapaana apteekeissa? Mieluummin otan riskin tuoda itse tuliaisena.