Inhoan Seinäjokea
Miksi Seinäjoella täytyy olla aina niin katkera, ankara ja utelias (kyttäävä, juoruileva) ilmapiiri? Ei kukaan normaali ihminen halua olla tuijotusten kohteena kadulla kävellessään. Miksi Seinäjoella toljotetaan ja käyttäydytään niin tökerösti? Inhoan koko paikkaa ja aion varoittaa joka ikistä ringissäni sen lähellekin menemisestä.
Kommentit (25)
Ymmärrän tuskasi. Paska paikkahan se on.
No hei haloo, mitä voi odottaa, yhh, pohjanmaalaisilta?
Ei mua kukaan tuijota vaikka tulokas Seinäjoella olenkin. Kuvittelet omiasi.
Tuu tänne, pois sieltä. Pohojammaalla ollaan konservatiivisia juntteja. Mitähän naapurikki ajatteloo, se on tärkeintä aina miettiä. Kaikkien pitää olla justihin samallaasia ku kaikkien muirenki.
Oletko tatuoinut itsesi päästä varpaisiin ja hiuksesi ovat vihreä irokeesi? Ja uhmakkaasti pälyilet ympäriinsä *miks mua taas tuijotetaan*
Itse olen kävellyt Seinäjoella ihan vapaasti ilman tuijotteluita. Toisaalta en myöskään itse tuijottele muita.
William'sin terassi on kyllä kesällä ihan kiva ja Rytmikorjaamossa on hyviä keikkoja, mutta siinä ne Seinäjoen hyvät puolet sitten olikin.
Olen pari kertaa käynyt ohimennen enkä ole huomannut tuijottelua. Toisaalta en stadilaisena kiinnitä huomiota tuollaisiin. Jos joku tuijottaa niin siinähän tuijottaa. So what.
Vierailija kirjoitti:
William'sin terassi on kyllä kesällä ihan kiva ja Rytmikorjaamossa on hyviä keikkoja, mutta siinä ne Seinäjoen hyvät puolet sitten olikin.
Son kuule Wilasonin terassi. Tuallaasen hampuukin kannattaa pysyä kaukana ku ei kerran osaa nimiäkään ulukoa. Mihinä hele#etis soot aikaa täällä viättäny.
Oon ollu Seinäjoella, nuorena, kännissä, ja koko viikonlopun, joka vuosi..
Oisko joku joskus tuijottanu? En muista.
Olen käynyt Provinssirockissa 80-luvulla muutaman kerran. Mitään kummempaa kuvaa paikkakunnasta ei ole. Ei mitään erityisen kiinnostavaa.
Vierailija kirjoitti:
Okei. Minä vihaan Vaasaa. Paljon.
Vaasa onkin kiusaajakaupunki, kiusaamisen mekka.
Hassu yhteensattuma. Yksi tuttu sai hyvin palkatun duunin seinäjoelta ja oikein kiva rivarinpäätykin löytyi puoli-ilmaiseksi vartin kävelymatkan päässä duunista ja keskustasta.
Reilun vuoden päästä heitti hanskat tiskiin ja vaihtoi Tampereelle huonompaan hommaan ja tietenkin paljon ankeampaan ja kalliimpaan luukkuun.
Ei, tätä eivät isomman kaupungin palvelut kiinnostaneet vaan se on enemmänkin kotona tai luonnossa viihtyvää tyyppiä joten Seinäjoki oli sille aivan ihanteellisen kokoinen paikka.
Selitti vain jotain epämääräistä "ilmapiiristä jonka takia kukaan muualta Suomesta muuttanut ei viihdy siellä vuotta kauempaa" mutta ei kyennyt antamaan yhtään konkreettista esimerkkiä siitä mikä on pielessä. Kohautteli vain hartijoitaan.
En ole kuullut yhdestäkään toisesta kaupungista samanlaista ja tunnen sentään 2000 asukkaan savolaispaikkakunnalle sekä Turkuun muuttaneita ulkopuolisia jotka eivät ole vuosikymmenenkään jälken hinkuneet sieltä mihinkään.
Muuta Helsinkiin. Helsingin kantakaungin neljän ruuhkissa metrossa tekokiirettä harrastavat meinaavat rynniä melkein väkisin sun päältä.
T: Junantuoma yliopisto-opiskelija Helsingin yliopistosta
Minä vihaan Jyväskylää, surullinen kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Hassu yhteensattuma. Yksi tuttu sai hyvin palkatun duunin seinäjoelta ja oikein kiva rivarinpäätykin löytyi puoli-ilmaiseksi vartin kävelymatkan päässä duunista ja keskustasta.
Reilun vuoden päästä heitti hanskat tiskiin ja vaihtoi Tampereelle huonompaan hommaan ja tietenkin paljon ankeampaan ja kalliimpaan luukkuun.
Ei, tätä eivät isomman kaupungin palvelut kiinnostaneet vaan se on enemmänkin kotona tai luonnossa viihtyvää tyyppiä joten Seinäjoki oli sille aivan ihanteellisen kokoinen paikka.
Selitti vain jotain epämääräistä "ilmapiiristä jonka takia kukaan muualta Suomesta muuttanut ei viihdy siellä vuotta kauempaa" mutta ei kyennyt antamaan yhtään konkreettista esimerkkiä siitä mikä on pielessä. Kohautteli vain hartijoitaan.
En ole kuullut yhdestäkään toisesta kaupungista samanlaista ja tunnen sentään 2000 asukkaan savolaispaikkakunnalle sekä Turkuun muuttaneita ulkopuolisia jotka eivät ole vuosikymmenenkään jälken hinkuneet sieltä mihinkään.
Ymmärrän, moni sanoo tuota. Seinäjokiset on vähän kuin porilaiset. Yhden alunoerin kemiläisen kyllä tiiän, joka on koutiutunut Seinäjoelle. Johtuu aika pitkälle siitä sen persoonasta että hyvin sopii joukkoon..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, moni sanoo tuota. Seinäjokiset on vähän kuin porilaiset. Yhden alunoerin kemiläisen kyllä tiiän, joka on koutiutunut Seinäjoelle. Johtuu aika pitkälle siitä sen persoonasta että hyvin sopii joukkoon..
Kyllä tähän tottuu kun vuosia kuluu:).
Ei täällä woke-porukka pärjääkkään. Jättäkää oikeistokonservatiiveillekin jotain omaa. Hei hei!
Ookko sä se lä#ki jokä löntysti lakeuren puistos? Säälistähän ihimiset toliottaa.