Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentuneelle ja ahdistuneelle ihmiselle joulunaika on hirveää

Vierailija
12.12.2021 |

Kunpa tv:ssä ja kaupoissa ei soisi joulumusiikki, se ahdistaa minua niin että tekisi mieli tukkia korvat.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa että se joulumusiikki ahdistaa, vaikka en kärsi masennuksesta.

Vierailija
2/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset joululaulut on hirveän surullisia ja melankolisia. Vähemmästäkin masentuu ja ahdistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen on elämä ja vielä ihmeellisempi on kuolema.

Vierailija
4/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä mee isoihin kauppoihin. Postin kautta voi tilata vaatteet ja muut. Lähikaupassa ei ikinä soi musiikkia. Ostokset saa tehtyä ilman turhaa jonotusta nopeasti.

TV tä en ole katsonut ikuisuuteen, Netflix on paljon parempi kuin ei ole mainoksia. Uutiset on vaan koronaa, niitä ei ole mitään järkeä seurata edes.

Vierailija
5/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken kestäää elämäää, sekin synkkää ja ikäväää! Eikö sovi hyvin?

Itse joulu kestää tänä vuonna viikonlopun. Se ei ole juuri sen kummempi kuin tavalliset viikonloput. Asennoituu siihen viikonloppuna.

Vierailija
6/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on joulumusiikki, niin kaupallisten radiokanavien ja kauppakeskusten taustamusiikki vaihtuvat välillä niistä iänikuisista puhkisoitetuista 40-20 vuotta vanhoista soittolistakappaleista välillä vähän muuhun.

Vierailija
7/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on naisille suunnattu hössötysjuhla. Lisääntymällä pääsevät aivopesemään mukuloitakin kulutusjuhlaan.

Vierailija
8/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kaikille. Itse olen masentunut mutta joulusta nautin, silloin on mukavan rauhallinen tunnelma ja tulee keskityttyä muihin asioihin kuin vellovaan pahaan mieleen.

Vierailija
9/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yleistä.

Vierailija
10/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa joulumusiikki vaan se, ettei ole ketään jonka kanssa joulua viettää. Mä kaipaan omaa perhettä, puolisoa ja lapsia niin etten edes uskonut tämän olevan edes mahdollista.

Eikä tämä mene ohi joulun mentyä vaan sama kaipuu on ihan joka päivä ja tuntuu vaan voimistuvan. Ja se taas ahdistumaan ja masentaa ettei siihen tule ikinä mahdollisuutta.

Koko elämä tuntuu ihan tarpeettomalta ja typerältä kun se ei ole lainkaan omannäköistä.

Vierailija
11/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan ruokakaupoissa soi joulumusiikki. Ei kannata ajatella joulua ennen kuin vasta silloin kun se on. Siis paria päivää ennen aattoa vasta miettii joulua. Keskittyy tekemään tän puolitoista viikkoa jotain muuta. Esim. vaikka neuloa puikoilla jotain. Tai virkata. Itse aloin opetella tänään ns. isoäidin neliön virkkaamista, netistä katsoin videoo. Koko päivä meni ja ei tullut joulu mieleenkään. Ei vielä tänään oikein sujunut isoäidin neliön teko. Huomenna uudestaan. Ihan kaupan villalangoilla tai sekoitelangoilla ja nelosen virkkuukoukulla. Tai sitten askartelee, netissä videoita. Yksi missä aika menee on esim.sanaristikoitten tekeminen, ostaa sana- kuvaristikkolehtiä. Tai sudokuja. Niihin saa menemään päivän nopeasti. Tekee jotain joka vie ajatukset joulusta. On aivan turha ajatella joulua, varsinkin jos on yksinasuva ihminen niin ennen kuin vasta paria päivää ennen aattoa. Itseasiassa aatto on yksi päivä ja sen jälkeen pari päivää ja joulu on mennyt.

Vierailija
12/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha joo. Mulla on myös ADD eli keskittyminen tuottaa hankaluuksia. Naurattaa vieläkin kun kävin tällä viikolla Tokmannilla ilman listaa tarvitsemistani tavaroista ja siellä soi joululaulut ihan täysillä. Kaiken lisäksi en ollut nukkunut yhtään edellisenä yönä ja olin tosi väsynyt. Kaikki meni ihan hyvin, mutta kyllä mä muutamaan otteeseen seisoin siellä hyllyjen välissä vaan tuijottamassa ikuisuuden jotain pakastusrasioita. "EN MINÄ OSAA VALITA JINGLEBELLS JINGLEBELLS MÄ KUOLEN TÄHÄN PAIKKAAN AUTTAKAA JOKU NYTVHERRANJUMALA..."

Yks tavara jäi vahingossa kassalle mutta selvisin muuten tosi hyvin, oon vieläkin ylpeä itestäni. :D

Vierailija
13/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha joo. Mulla on myös ADD eli keskittyminen tuottaa hankaluuksia. Naurattaa vieläkin kun kävin tällä viikolla Tokmannilla ilman listaa tarvitsemistani tavaroista ja siellä soi joululaulut ihan täysillä. Kaiken lisäksi en ollut nukkunut yhtään edellisenä yönä ja olin tosi väsynyt. Kaikki meni ihan hyvin, mutta kyllä mä muutamaan otteeseen seisoin siellä hyllyjen välissä vaan tuijottamassa ikuisuuden jotain pakastusrasioita. "EN MINÄ OSAA VALITA JINGLEBELLS JINGLEBELLS MÄ KUOLEN TÄHÄN PAIKKAAN AUTTAKAA JOKU NYTVHERRANJUMALA..."

Yks tavara jäi vahingossa kassalle mutta selvisin muuten tosi hyvin, oon vieläkin ylpeä itestäni. :D

Todennäköisesti tuohon vaikutti enemmän se edellisen yön unettomuus kuin joululaulut.

Vierailija
14/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu on naisille suunnattu hössötysjuhla. Lisääntymällä pääsevät aivopesemään mukuloitakin kulutusjuhlaan.

Mitä sinä höpötät? Kuka joulun on naisille suunnannut? Eikö se ole ikivanha juhla, josta - toisille - on tullut kaupallinen ihan kuin pääsiäisestä, äitienpäivästä j.n.e? Arvaapa ketkä perheissä eniten rahaa laittavat lahjoihin? No miehet! Naiset yleensä siivoavat ja kokkaavat perinteisiä ruokia, ja jos joku antaa itse tehtyjä pienempiä lahjoja, ne ovat ne naiset! Voisit pitää noin rumat mielipiteesi kyllä ominasi bin kauan kun ne ovat pelkkää roskaa!

Vierailija
15/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole.

Vierailija
16/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäinen joulu on just paras.

Vierailija
17/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä saisiko nauraa, mutta tämä oli ihana! ❤ Voin kuvitella tilanteen.

Vierailija
18/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa, miksi joulu (3 päivää jos aaton laskee mukaan) on vaikea masentuneille ja ahdistuneille? Siis niin vaikea, ettei tunnu pääsevän yli? En itse kärsi mielenterveysongelmista, mutta eihän täältä kukaan kuhmuitta selvä. Kun ajattelen aikoja, jolloin (lähimmäisen kuoleman jälkeen, eron jälkeen y.m.s) tunsin itseni surulliseksi, vetäydyin. Eihän 3 päivää ole pitkä aika vetäytyä.

Vierailija
19/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on oikeesti vaikeaa aikaa monille. Koetetaan hymyillä ja kestää, pari päivää, sitten se on taas vuosi rauhallista:).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän