Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tällainen järjestely ok mielestänne pienen vauvan kanssa?

Vierailija
12.12.2021 |

Tyttö on nyt 3kk. Mies on töissä ja maksaa n,. 80% ruuista ja muista tarvittavista vauvan ja omista tavaroista. (vaatteet ostan itse kirpputorilta ja saan FB:n kierrätysryhmistä) ja käyn ruokajonoissa. Jäin työttömäksi kun työpaikkani suljettiin koronan takia. Mies valittaa miksen "mene töihin" Hyvä sanoa kun on itse sukulaisensa firmassa töissä. Olen kaikki päivät kotona vauvan kanssa, paitsi sunnuntaisin saan vapaapäivän. Teen kaikki kotityöt. Mies vetoaa siihen, että joutuu olemaan päivät töissä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on vasta 3kk. Miksi sinun pitäisi vielä töihin mennä? Etkö saa äitiysrahaa?-

Vierailija
2/7 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minusta kotona olevalle kuuluu ne kotityöt. Sunnuntaisinhan voi tehdä töitä menettämättä noita päivärahoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö saa äitiyspäivärahoja? Ottaako mies ne? 

Vierailija
4/7 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi jotkut edes vääntävät kotitöistä. Tottakai ne tekee suurimmaksi osaksi se joka on kotona jos toinen käy töissä. Mielestäni olisi epäreilua jos töissäkäyvä vielä kotiin tultuaan joutuisi siivoamaan jos toinen on ollut kotona koko päivän. Vauvasta riippuen tekee sen minkä pystyy ei kokoajan tarvitse olla ihan tiptop mutta perus siistiä.

Vierailija
5/7 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole ok, että mies valittaa että sun pitäisi mennä töihin. Kuka lapsen hoitaisi jos menisit? Eikö mies arvosta että hoidat teidän lasta? 🙁

Vierailija
6/7 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi jotkut edes vääntävät kotitöistä. Tottakai ne tekee suurimmaksi osaksi se joka on kotona jos toinen käy töissä. Mielestäni olisi epäreilua jos töissäkäyvä vielä kotiin tultuaan joutuisi siivoamaan jos toinen on ollut kotona koko päivän. Vauvasta riippuen tekee sen minkä pystyy ei kokoajan tarvitse olla ihan tiptop mutta perus siistiä.

Itse taas neuvoisin vauva-aikana nimenomaan, että kotona EI tarvitse olla edes perussiistiä.  Oma neuvoni pikkuvauvan vanhemmille olisi seuraavanlainen: Pidä hereillä olevaa vauvaa paljon sylissä ja kantorepussa, ja nuku silloin kun vauvakin nukkuu. Älä stressaa kotitöistä.

En itse olisi mitenkään vauva-aikana ehtinyt seistä ruokajonossa, ja aivan käsittämätöntä, että pikkuvauvan vanhempi joutuu niin tekemään, vaikka kumppanilla on palkkatuloja! Todellakin toivon, että aloitus on provo. Jos olisin ap, ehdottaisin erillään asumista. Kuulostaa nimittäin siltä, että yhteiskunta elättäisi paremmin äitiyslomalla olevan. En myöskään haluaisi olla ihmisen kanssa, joka ei ymmärtäisi esim. imetyksen tärkeyttä, ja joka olisi äitiyslomalla hätistelemässä töihin. Onneksi itse sain lapset sellaisen miehen kanssa, joka arvosti sitä, että lapsia hoidettiin kotona - JA myös oli itsekin kummankin lapsen kanssa kotona osan hoitovapaista (esikoisen kanssa muistaakseni pari vuotta ja nuoremman lapsen kanssa reilun vuoden, eli vuorottelimme niin että kumpikin lapsi sai olla kotona n. 3-vuotiaaksi asti).

Vierailija
7/7 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle myös kotitöitä, et sä voi yksin kaikkea tehdä, jos mies vaikka laittais ruokaa viikonloppuna ja pesisi edes omat pyykkinsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi