Ero ja irtaimiston jako
Noniin, eli klassinen tapaus. Asumme miehen omistamassa talossa ja miehen rahoilla hankittu suurin osa tavaroista. Itse olen ollut vuosia kotiäitinä ja lapsia siunaantunut useampi. Emme ole naimisissa. Olen nyt jo takaisin työelämässä, mutta omaisuutta minulla ei nimeksikään. Ero nyt edessä ja tässä mietin, että saanko viedä mukanani tavaroita omien vaatteideni ja henk.koht tavaroiden lisäksi vai joudunko muuttamaan ns. tyhjän päälle? Voiko miestä velvoittaa auttamaan?
Ja en halua saarnaa, miksi ei olla naimisissa tai miksi en ole kerryttänyt omaisuutta. Tilanne on tämä ja tarvitsen neuvoja. Lapset muuttavat kanssani.
Kommentit (26)
Ei kai mies ole kaikkea ostanut, lasten huonekaluja myöten? Jos on, niin sitten hankit itse uudet omaan kotiisi.
Mä en ottais mitään mikä ei ole mun omilla rahoilla hankittua. Eikä avioliittokaan ole mikään tae siitä että jotain sais mukaan kun lähtee.
Mulle kävi päinvastoin narsistipuolison kanssa, vaikka olin ollut vuosia perheen ainoa elättäjä. Eipä sillä, aina voi aloittaa tyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten tulevasta elämästä on kyse. Uudessa elämässä on kaksi kotia. Miten te vanhempina asian järjestätte, että lapsillanne on mahdollisimman hyvä olla molemmissa kodeissa.
Nytkö jo käytetään lapsia hyväksi että saadaan varastettua miehen maksamia asioita. Jos ei mitään suhteeseen tuo ei voi myöskään lähtiessään mitään viedä
Mitä sinä sönkötät?
Minä en tuonut avioliittoon mitään mutta olen tehnyt helvetisti töitä ja hoitanut lapset kun mies on hillunut maailmalla ja luonut uraa. Jos lähtö tulisi, en tästä tyhjin käsin lähtisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten tulevasta elämästä on kyse. Uudessa elämässä on kaksi kotia. Miten te vanhempina asian järjestätte, että lapsillanne on mahdollisimman hyvä olla molemmissa kodeissa.
Nytkö jo käytetään lapsia hyväksi että saadaan varastettua miehen maksamia asioita. Jos ei mitään suhteeseen tuo ei voi myöskään lähtiessään mitään viedä
Mitä sinä sönkötät?
Minä en tuonut avioliittoon mitään mutta olen tehnyt helvetisti töitä ja hoitanut lapset kun mies on hillunut maailmalla ja luonut uraa. Jos lähtö tulisi, en tästä tyhjin käsin lähtisi.
Oletko asunut ilmaiseksi miehen talossa. Jos, niin eikö se riitä vastineeksi ettet ota kuin omat tavarasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sönkötät?
Lasten tekemisellä ja kotilaiskottelulla ei valitettavasti nykymaailmassa saa mitään sädekehää tai Jeesuksen viittaa.
Lapset ovat menoerä, henkisesti ja taloudellisesti. Se että oman elättiytesi lisäksi tuotit lisää elättejä, oikeuttaa toisten rahojen varastamisen vielä vähemmän.
Itse ole kolme kertaa ostanut tarvittavat asiat kun nainen on suhteessa hävittänyt minun tavarat koska ne on rumia ja eron myötä joka nainen on vienyt kaikki yhteisessä käytössä olleet mukanaan