Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavuusleikkaus, kuka siihen pääsee?

Vierailija
12.12.2021 |

Olen 45 vuotias 130 kiloinen nainen, jolla on verenpainetauti ja muutakin kremppaa. Olen usein ollut laihdutuskuurilla ja saanutkin painoa pois, mutta takaisin on aina tullut korkojen kera. Laihdutuslääkkeet ovat niin kalliita, eivätkä ne kerrytä kelakattoa, ja niitä pitäisi käyttää vuosia, minulla ei ole diabetestä, että saisin korvauksen, kokeiltu on. Mutta täytyisikö kriteerit lihavuusleikkaukselle? Olen aloittamassa omakustanteisen psykoterapian syömiseen liittyen, joten tukea elämänmuutokseen on saatavilla.
Uskallanko varata ajan lääkärille ja ehdottaa tätä vai tulenko varmasti tyrmätyksi?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän leikkaus järjesty, kun lataa tarpeeksi euroja tiskiin.

Vierailija
2/55 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän leikkaus järjesty, kun lataa tarpeeksi euroja tiskiin.

Kyleä niitä tehdään ihan kunnallisella puolellakin… ei se ole mikään kauneusleikkaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallat, noilla tiedoilla kyllä saat julkisella puolella leikkauksen.

Vierailija
4/55 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella hakukoneiden käyttöä. Ehdotan hakusanoiksi lihavuusleikkaus kriteerit. Tuolla löytyi aika hyvin.

Eipä kestä.

Vierailija
5/55 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ensin tk lääkärille hän tekee arvion ja lähetteen eteenpäin.

Sinulla on hyvä mahdollisuus päästä. Luulen tai olen kuullut että pitää myös todistaa ennen leikkausta että kykenet laihduttamaan jonkin verran. Sama käytäntö kuin dr Now: n ohjelmassa.

Vierailija
6/55 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitäisi päästä ehdottomasti.

Vierailija
7/55 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vedä liikaa noccoa ja roskaruokaa... 🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
8/55 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni oli ensin sairaalan järjestämässä laihdutusryhmässä. Siihen pääsi lääkärin lähetteellä. Ryhmän aikana piti saada laihdutettua jokin tietty määrä ennen kuin leikkaukseen pääsi. Tällä varmaan katsottiin sitä, kuinka motivoitunut osallistuja oli muuttamaan elintapojaan. Kun painoa oli pudonnut tarpeeksi, hän pääsi leikkaukseen. Tulokset ovat olleet toistaiseksi todella hyviä. Lääkäriin siis!

Vierailija
9/55 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee n. 250 euroa kuussa laihdutuslääkkeisiin ja säästän saman ellen isomman summan ruokamenojen vähennyttyä. Valintoja elämä täynnä,.

Vierailija
10/55 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiseni oli ensin sairaalan järjestämässä laihdutusryhmässä. Siihen pääsi lääkärin lähetteellä. Ryhmän aikana piti saada laihdutettua jokin tietty määrä ennen kuin leikkaukseen pääsi. Tällä varmaan katsottiin sitä, kuinka motivoitunut osallistuja oli muuttamaan elintapojaan. Kun painoa oli pudonnut tarpeeksi, hän pääsi leikkaukseen. Tulokset ovat olleet toistaiseksi todella hyviä. Lääkäriin siis!

Selvitin lääkäriltä että tällaisia ryhmiä ei Korona aikana enää ole. Olen ollut ravitsemusterapeutin ohjauksessa kyllä. Ongelma on että ravitsemusterapeutti kehottaa syömään aina vain enemmän..

Vierailija
11/55 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella taitaa olla Bmi 30 vaatimuksena mihinkään. Ota yhteyttä omaan terveysasemaan ja pyydä ravitsemusneuvojaa ja kerro suunnitelmistasi.

Vierailija
12/55 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei pitäisi ainakaan verorahoilla päästä.Itse olen dieetillä kerran pari vuodessa ja viikon päästä mahalaukku pienenee ja ei ole niin kova nälkä.Itsekurin puutetta ja laiskuutta tuo on.

Isomies

Vierailija
13/55 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee n. 250 euroa kuussa laihdutuslääkkeisiin ja säästän saman ellen isomman summan ruokamenojen vähennyttyä. Valintoja elämä täynnä,.

Ei ole olemassakaan mitään laihdutuslääkkeitä.Tämä todistaa että te läskit olette tyhmiä kun ostatte tuollaisia.

Vierailija
14/55 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helv3tti..yök..

Vierailija
15/55 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella taitaa olla Bmi 30 vaatimuksena mihinkään. Ota yhteyttä omaan terveysasemaan ja pyydä ravitsemusneuvojaa ja kerro suunnitelmistasi.

BMI on joku 43. Olen tavannut jo ravitsemusterapeutti pariin otteeseen ja hänestä syön liian vähän. Olen lisännyt syömistä ja jättänyt melkein kaikki herkut pois, ei toivottua tulosta, eli painon merkittävää laskua. Mutta olen kyllä laihduttanut omineni yli 20 kiloa elämäni aikana ainakin 4 kertaa. Kaikki on tulleet takaisin ja enemmänkin.

Vierailija
16/55 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurgi ei itsekurin puutetta pysty korjaamaan. Siitä leikkauksesta ei ole mitään hyötyä jos et meinaa/pysty muuttamaan elämäntapojasi kun kerta kaikkea olet yrittänyt ja aina tulee takaisin eli palaat vanhaan tapaan tankata. Luuku enemmän ja tankkaa vähemmän äläkä lipsu päätöksestä

Vierailija
17/55 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMI on joku 43. Olen tavannut jo ravitsemusterapeutti pariin otteeseen ja hänestä syön liian vähän. Olen lisännyt syömistä ja jättänyt melkein kaikki herkut pois, ei toivottua tulosta, eli painon merkittävää laskua. Mutta olen kyllä laihduttanut omineni yli 20 kiloa elämäni aikana ainakin 4 kertaa. Kaikki on tulleet takaisin ja enemmänkin.

Joo varmasti 42bmi PORSAS syö liian vähän 🤣🤣🤣😁

Vierailija
18/55 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helv3tti..yök..

Onneksi sinun ei tarvitse minua nähdä ikinä. Toivon ettei ikinä kohdata niin säästyt kuvotukseltasi.

Vierailija
19/55 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirurgi ei itsekurin puutetta pysty korjaamaan. Siitä leikkauksesta ei ole mitään hyötyä jos et meinaa/pysty muuttamaan elämäntapojasi kun kerta kaikkea olet yrittänyt ja aina tulee takaisin eli palaat vanhaan tapaan tankata. Luuku enemmän ja tankkaa vähemmän äläkä lipsu päätöksestä

Tiputettavat on yli 60 kiloa normaalipainoon, aika moinen urakka kenelle tahansa yksin tiputettavaksi ilman apuja… nyt olisi myös terapiaa asian tiimoilta saatavana, mitä aiemmin ei ole ollut. Tuo suuri pudotettavaa määrä on kertakaikkiaan ollut liikaa, enkä siksi ole jaksanut ylläpitää tiukkaa diettiä.

Uskon pystyväni muuttamaan elämäntapojasi, mikäli saan apuja ja työkaluja siihen. Yksin en usko onnistuvani.

Vierailija
20/55 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän hassua tuollainen, tuohan todistaa että voivat kuitenkin laihduttaa halutessaan ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Mikä tarve sille leikkaukselle sitten on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän