Bakteerivaginoosi
Eli onko teistä kenelläkään todettu bakteerivaginoosia raskausaikana? Miten hoidettiin? Minulla sitä nyt epäillään, kävin aamulla antamassa näytteen.
Kommentit (5)
Taisin syödä yleislääkärin määräämänä flagyl kuurin suun kautta ja sitten lisäksi sitä dalacyn voidetta. Gynegologi kyllä myöhemmin ihmetteli sitä antibioottikuuria ja sanoi että paikallishoito pelkästään riittäisi..
Blues kera pikkukolmosen rv 39 tasan
Mitään oireita ei kyllä juuri ollut, mutta " kerjäsin" lähetteen terkkarilta, koska halusin sulkea pois eri tulehdukset supistusten aiheuttajina. No, niitä clue-soluja todettiinkin runsaasti eli diagnoosi oli bakteerivaginoosi. Hoidoksi määrättiin Flagyl-puikkoja 10 päivän ajaksi. Kontrollinäytekin otettiin, ja siinä todettiin, että tulehdus oli parantunut. Minulle nuo Flagylit eivät aiheuttaneet mitään oireita.
Iituli rv 27+
luulin itse ensin hiivaksi, mutta tutkimuksissa todettiin bakteerivaginoosiksi. Lääkäri määräsi Starogyn-emätinvoidetta ja kontrollissa gyne lisäksi Trosycort-voidetta ulkosynnyttimiin. Hyvin hoitui pois kuurilla ja sen jälkeen oon pyrkinyt syömään maitohappobakteereita tabletteina ja ruokina, eikä ole onneksi uusiutunut. Mitään haittaa tulehduksesta ei ollut, lievät supistuksetkin meni ohi nopeasti. Ei siis kannata huolehtia liikaa!
-Osse rv 32+2
Mullakin oli jossain vaiheessa... Dalasin auttoi mullakin siihen. Nyt on vaan hiivaa ollu kerran sen jälkeen.
Sanna rv 36+3
esikoisen odotusaikana (RV 23).Ensin sain Flagyl comp emätinpuikkoja,mutta ne eivät sopineet mulle (tuli kauhea kirvely) ja sitten muutettiin Dalacin emätinvoiteelle. Se vei tulehduksen pois, eikä uusinut enää loppuraskaudesta.