Tuleeko sektiosta isompi löllö maha?
tunnen kaksi, joilla lapset on leikattu. Heillä on vatsanahka ihan hassu, sitä ei voi laihduttaa pois, vaan siihen tarvittaisiin plastiikkakirurgia. Maha ei siis ole palautunut samaan muotoon kauin se aikoinaan oli.
Johtuuko se sektiosta vai geeneistä?
Kommentit (7)
Korreloiko ihon elastisuus mahassa ja kasvoissa?
jos ei tule raskausarpeja, eli iho on elastinen ja palautuva, niin palautuuko myös emätin synnytyksen jälkeen entisiin mittoihin paremmin, ja iho naamassakin pysyy kimmoisena pidempään ikääntyessä?
jos raksuasmaha ei palaudu, niin jääkö myös vagina löysemmäksi ja naama roikkuu aikaisemmin?
Mulla ainakin vatsa roikkuu sen arven yläpuolelta. Mun arpi on myös leveä, n. 20-senttinen. Eli varmasti osansa on arvellakin.
Ei mulla sektio vaikuttanut mitenkään, ihan yhtä littanaksi maha palautui ajan kanssa. Ensimmäisen vuoden ajan tosin näytti vähän toiselta, mutta sitten palautui myös se löysä nahka. Pudotin kilot kyllä maltilla, en kiireellä. Tunnen kyllä itsekin pari joilla on viilto pystyyn ja maha on ikäänkuin takapuoli eikä tule koskaan palautumaan. Oma arpeni on vaakaan, se on armollisempi.
Mulla ei roiku arven yläpuolella mitään. Ei ole jäänyt rllyä yhdestäkään raskaudesta, ei arpiakaan.
Ensimmäinen raskaus normaali alatiesynnytys, ei mitään ihmellisä. Toinen raskaus suunniteltu sektio ja vatsa on aika järkyttävä röllykkä, sellainen paljon laihduttaneen pussi. Ja ei, ei poistu ajan myötä, sektiosta nyt pari vuotta.
Tuskin pelkästä sektiosta, olisi muutenkin tullut jonkinlainen röllö. Mutta sektio voi lisätä sitä, koska se tekee lisää palautumatonta arpikudosta.