Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain kolmevuotiaani pph:lta, häneltä puuttuu iso tukko hiuksia päälaelta

Vierailija
19.03.2015 |

Päänahka punottaa ja lapsi on itkuinen, pph sanoi että uhmakohtauksesssaan lapsi raivostui ja repi hiuksensa irti. Tytöllä on raju uhma kyllä nyt, mutta ei ikinä ole tuollaista itselleen tehnyt enkä usko että tekisi. Jos nyt meen lapsen kans päivystykseen ja epäilen hoitajaa pahoinpitelystä, mitä seuraa? Voidaanko mua itseä epäillä? Meillä on lasu-taustaa mun masennuksen ja aiemman päihdeongelman takia, mutta siitä on jo vuosia.

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitystä.

Käytin lapsen päivystyksessä eilen ja tutkineen lääkärin mukaan  lapsi ei ole voinut aiheuttaa vammaa itse (hiuksia puuttuu juurineen niin isolta alueelta, ei riitä kolmivuotiaan voimat ja paikkakin erikoinen/lapsen itse vaikeasti yllettävissä) vaan epäili pahoinpitelyä. Lapsesta ei saanut irti paljon sen enempää kuin minäkään paitsi sen että lapsi kielsi repineensä hiuksia itse. Asia menee nyt sitten eteenpäin. Tänään olin saikulla ja lapsi kotona, laitettiin heti uusi hoitopaikka hakuun. AP

Vierailija
2/134 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimittu, ap. Olet vastuullinen äiti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 14:35"]Päivitystä.

Käytin lapsen päivystyksessä eilen ja tutkineen lääkärin mukaan  lapsi ei ole voinut aiheuttaa vammaa itse (hiuksia puuttuu juurineen niin isolta alueelta, ei riitä kolmivuotiaan voimat ja paikkakin erikoinen/lapsen itse vaikeasti yllettävissä) vaan epäili pahoinpitelyä. Lapsesta ei saanut irti paljon sen enempää kuin minäkään paitsi sen että lapsi kielsi repineensä hiuksia itse. Asia menee nyt sitten eteenpäin. Tänään olin saikulla ja lapsi kotona, laitettiin heti uusi hoitopaikka hakuun. AP
[/quote] Olet toiminut hyvin! Kaikkea hyvää teille jatkossa!

Vierailija
4/134 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ilmoitit pph:lle?

Vierailija
5/134 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ap yhteyttä sinne teidän kunnan päivähoidon vastuuhenkilöön, ja selitä tilanne. Soita perään vaikka olisit hakemukseen kirjoittanut jo lisätietoina tuon että epäilet pahoinpitelyä. Ja lähetä lisätietoja sitä mukaa kun asia etenee. Ettei tarvitse odotella tavallisessa jonossa ikään kuin muuten vaan olisitte hoitopaikkaa vaihtamassa, vaan kiirehtivät teidän asiaa. Onneksi lääkäri otti vakavasti asian!

Vierailija
6/134 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävittekö tekemässä rikosilmoitusta vai miten asia nyt etenee?

Vierailija
7/134 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin lapsen poissaolosta pph:lle, että käytin lapsen päivystyksessä hiusasian takia koska se jäi vaivaamaan, enkä hetkeäkään uskonut lapseni tehneen sitä itse kuten hoitopaikasta mulle sanottiin. Kerroin viestissä, että lääkäri piti pahoinpitelya todennäköisenä vamman laadun ja lapsen iän vuoksi. Tän jälkeen pph oli yrittänyt soittaa mulle, mutta en vastannut, tunnekuohussa, ahdistuneena ja väsyneenä. Aika rankasti olen ottanut tän jutun. Mun ei kuulemma tarvitse tehdä rikosilmoitusta vaan lääkäri on yhteydessä poliisiin. AP

Vierailija
8/134 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 15:16"]

Ilmoitin lapsen poissaolosta pph:lle, että käytin lapsen päivystyksessä hiusasian takia koska se jäi vaivaamaan, enkä hetkeäkään uskonut lapseni tehneen sitä itse kuten hoitopaikasta mulle sanottiin. Kerroin viestissä, että lääkäri piti pahoinpitelya todennäköisenä vamman laadun ja lapsen iän vuoksi. Tän jälkeen pph oli yrittänyt soittaa mulle, mutta en vastannut, tunnekuohussa, ahdistuneena ja väsyneenä. Aika rankasti olen ottanut tän jutun. Mun ei kuulemma tarvitse tehdä rikosilmoitusta vaan lääkäri on yhteydessä poliisiin. AP

[/quote]

Tai sit lääkäri on yhteydessä lasuun ja he sieltä poliisiin, en nyt muista missä järkässä se kuvio meni, kuitenkin lääkäri oli ihana ja lohdutti ja rauhoitteli mua ja sanoi että hyvä kun tulin ja sanoi ettei mun tarttee hoitaa asiaa vaan se hoituu virkamiesten kautta (sääli kai mua kun lähinnä vollotin vaan siellä, olin niin järkyttynyt :( ap

Vierailija
9/134 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sä selviät tästä, toimit kyllä tosi hienosti. Miten tahansa se asia on mennyt, niin pph ei ole lapsellesi nyt hyvä paikka. Saat varmasti perheneuvolasta apua lapsesi uhmaan, kannattaa hakea ja ottaa vastaan kaikki apu, jonka saat. Ja saikkua haet niin pitkään kuin mahdollista. Lapsesi uhma luultavasti helpottaa kun pääsee uuteen hoitopaikkaan. Tsemppiä vielä!

Vierailija
10/134 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva hoitajalle, menettää varmaan nyt sitten työnsä ap:n keramperse uhmiksen ja sen ylihysteerisen äidin takia. Eipä käy kateeks.

Vierailija
11/134 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 15:28"]Tosi kiva hoitajalle, menettää varmaan nyt sitten työnsä ap:n keramperse uhmiksen ja sen ylihysteerisen äidin takia. Eipä käy kateeks.
[/quote]
Toivottavasti menettää jos on mennyt noin riepottelemaan! Ihminen joka ei saa lasta kuriin ilman väkivaltaa, ei ole kykenevä lastenhoitajaksi.

Vierailija
12/134 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 15:28"]Tosi kiva hoitajalle, menettää varmaan nyt sitten työnsä ap:n keramperse uhmiksen ja sen ylihysteerisen äidin takia. Eipä käy kateeks.
[/quote]Jos pahoinpitelyjä sattuu, niin sietää menettääkin työnsä. Jos ei lasten kanssa pärjää, taitaa olla vähän väärällä alalla, vai mitä? ;)

T. Pph

Vierailija
13/134 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ehkäpä tuollaisen "hoitajan" kannattaisi hakeutua muille aloille, ellei kykene käsittelemään pieniä lapsia muutoin, kuin väkivallalla. Ap:lle hirmuisesti tsemppiä ja halauksia, olit rohkea ja toimit oikein! Tuollaiset väkivaltaiset ihmiset täytyy saada kitkettyä pois lasten parissa työskentelystä ja olet kyllä tehnyt oman osasi paremman tulevaisuuden hyväksi. Kiitos!<3

Vierailija
14/134 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kukaan uskalla ryhtyä pphksi kun on niin yksinäistä työ. Päiväkodissa on työkaverit. Ja jättilapsiryhmät. Hiustupot irtoilee kun lapset kiskoo stressaantuneena toisiltaan, purevat salamannopeasti, tönivät....eipähän olla vastuussa yksin!

Vierailija
15/134 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 15:27"]

Ap, sä selviät tästä, toimit kyllä tosi hienosti. Miten tahansa se asia on mennyt, niin pph ei ole lapsellesi nyt hyvä paikka. Saat varmasti perheneuvolasta apua lapsesi uhmaan, kannattaa hakea ja ottaa vastaan kaikki apu, jonka saat. Ja saikkua haet niin pitkään kuin mahdollista. Lapsesi uhma luultavasti helpottaa kun pääsee uuteen hoitopaikkaan. Tsemppiä vielä!

[/quote]

Kiitos tsempeistä ja hyvistä sanoista  - myös teille muille !

Uhmasta huolimatta koen että meillä menee lapsen kaa hyvin, ja mä osaan "käsitellä" sitä uhmaraivarin tullessa (pidän sylissä, kuuntelen, olen vaan paikalla ja yhdessä odotetaan sit et huuto menee ohi), sekä osaan ennakoida ja välttää niitä, kun tunnen lapseni niin hyvin. Eli ei ole ollut tarvetta perheneuvolaan ainakaan vielä. Välillä oon tietysti väsynyt totaali-yh;na, mutta ne illat jolloin oon lapsen nukahdettua väsymystä itkeny, ovat aika vähissä kuitenkin. Työelämä ja raha-asiat sitä stressiä teettää, välillä yritin tehdä kahta työtä että pärjättäísiin hiukka paremmin mut sen lopetin aika pian, kun ei jaksanu äiti eikä lapsi... AP

Vierailija
16/134 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 15:28"]Tosi kiva hoitajalle, menettää varmaan nyt sitten työnsä ap:n keramperse uhmiksen ja sen ylihysteerisen äidin takia. Eipä käy kateeks. [/quote]Jos pahoinpitelyjä sattuu, niin sietää menettääkin työnsä. Jos ei lasten kanssa pärjää, taitaa olla vähän väärällä alalla, vai mitä? ;) T. Pph

[/quote]

Mut miten ne todistaa repikö se pph ne hiukset vai toinen isompi hoitolapsi? Joka taatusti ei ikinä tunnusta, ni eikös tää oo silloin täys oikeusmurha?

Vierailija
17/134 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle hakuun päiväkotipaikka! mulla oli hullu pph lapsena ja ihme etten ole enemmän traumatisoitunut. Samoja tarinoita kuullut monelta, huutamista turhasta, lievää väkivaltaa, äidin/isän haukkumista jne... 

päiväkodinkin aikuiset luonnollisesti väsyvät, mutta siellä on kuitenkin aina jonkinlainen sosiaalinen kontrolli ja paljon vertaisseuraa lapsilla ja päivissä sellainen struktuuri, että aikuisia ei ehdi ottaa niin paljon pattiin. Sen lisäksi ne aikuiset voivat purkaa turhautumiaan kaffehuoneessa yms. niin eivät pura niitä kaikkia lapsiin. Ilmaantuuhan pk hoidostakin aika-ajoin ylilyöntejä, mutta paremmin valvottua silti! ja joo joo, tiedän, on ihaniakin pp-hoitajia, mutta sit jos käy paska tuuri, niin KUKAAN EI ole näkemässä mitä siellä seinien sisällä tapahtuu...

AP:lle pojot, toimit oikein kun veit lapsen lääkäriin! Sinä olet lapsesi tärkein asianajaja!

Vierailija
18/134 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa työtä ap. Jäinkin miettimään, mitä teille mahtaa kuulua. Olet tosi vastuullinen äiti, saat olla ylpeä itsestäsi.

Olen todella pahoillani, että teillä on nyt tällainen väkivaltakokemus. Ehdotan, että soittaisit vielä ajan neuvolapsykologilta, jotta saisit puhua jonkun kanssa järkytyksestäsi. Lisäksi saisit neuvoja siihen, miten voit tukea lasta.

Väkivalta on rikos ja kannattaisi heti päästä purkamaan tuota valitettavaa kokemusta, sekä tytön että sinun. Usein tuossa kunnan verkostossa tätä ei huomata heti ehdottaa ja sitä joutuu vaatimaan.

t: 32 ja 44

ps. Muille mammoille nyt tiedoksi, että ap sai ihan paskoja ohjeita eilen. Jäi oikein harmittamaan. Mitä ihmettä kirjoittelette tänne ja ehdotatte, että hän alkaa itse selvittää asiaa. Suut kiinni, jos ette oikeasti tiedä mitä pitää tehdä.

Vierailija
19/134 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pph ollut jo aikaisemmin väkivaltainen tai uhkaileva, voi lapsi purkaa pahaa oloansa kotona uhmana, turvallisessa ympäristössä.
Saattaa se uhma helpottaa paljonkin kun pääsee uuteen hoitopaikkaan.

Vierailija
20/134 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu, AP. Hyvä, että hoidit asian nopeasti ja oma-aloitteisesti. PPH ehkä kuvitteli, että taustasi takia että "uskaltaisi" nostaa asiaa esille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi