Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen päättänyt säästää ja tavoite on kahden kuukauden palkan verran säästöä tilillä

Vierailija
12.12.2021 |

Koska olen pienipalkkainen kahden teinin yh ja hyvä olisi varautua hiukan tulevaan. En tosiaan saa tukia, maksan kaikki laskut palkastani. Elatustuen menevät nyt autokoulunaksuihin ja lapsilisää eivät kumpikaan enää saa. Muutenkin isot lapset, isot kulut pitää paikkansa.
En valita, haluan elättää palkallani meidät, mutta säästäminen on hankalaa. Olin saanut 50€ säästöön, mutta tyhmänä törmäsin sen rahan wolttiin. Halusin hemmotella lapsia sushilla. Nyt kaduttaa.

Muita, jotka katuvat tyhmää rahankäyttöään?
Itse en aio lannistua, vaan teen uuden vuoden lupauksen, että säästän tuon kahden kuun palkan ensi vuonna.
Toivottavasti pystyn siihen. Tsempatkaa minua!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita säästöön suoraan palkasta. Ennen kuin maksat edes laskuja.

Vierailija
2/3 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Jos pankissasi on tarjolla mikrosäästämisen palvelu, kannattaa kokeilla sopisiko se sinulle. Esim. S-pankin Säästäjä tai OP:n Säästölipas. Näin saa melkein huomaamatta rahaa säästöön ja voi aloittaa pienillä summilla (esim. 0,5-1e sivuun jokaisesta korttiostoksesta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä keskity säästämään tuosta tai tuosta, vaan muuta jonkin pysyvästi juoksevista kuluista pienemmäksi niin säästöstäkin tulee pysyvää, eikä tilapäistä hampaiden kiristelyä.

Jokaisella ne kiinteät kulut toki vaihtelevat, yksi yleinen on auton lyhennys ja vakuutus, itse lopetin auton kk erän kokonaan, möin auton ja ostin käteisellä halvemman jossa en myöskään pidä kaskoa ja tilille rupesi ilmestymään joka kuukausi noin 300-400e kuin itsestään.

Kaava tässä on sama kuin laihdutuksessa, vain pysyvä muutos aiheuttaa pysyvän tuloksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi