Kuinka moni teistä kärsii runsaasta valkovuodosta?
Olen jo alku teini iästä kärsinyt runsaasta valkovuodosta. Ihan normia ollu mulle aina. Ei oo mitään vialla, on vaan runsasta. Näin on gynekin todennut tutkimuksissa. Nuoresta asti oon käyttäny pikkuhousunsuojia koska itseäni ärsyttää olla kokoajan "märkänä" suojan vaihtaminen usein päivän aikana auttaa tuohon tunteeseen. Ärsyttää vaan kun aina pitää olla suoja pöksyissä jos haluaa pitää housut "kuivana"
Kommentit (23)
Itse miehenä ihmettelin tuota kun pääsin ihan ekoja kertoja harrastamaan seksiä. Kondomi oli päällä mutta kondomin päällä oli silti ihan sperman kaltaista tavaraa.
Vasta paljon myöhemmin selvisi että sehän oli siis valkovuotoa eikä spermaa.
Mulla tulee jotai ruskeeta kalsareihin ja niissä suklaa viiru. Mistäköhän johtuu? Onko muilla samoja kokemuksia?
M50v
Pikkuhousunsuojan pitäminen usein vain pahentaa asiaa, kun alapää ärtyy siitä helposti. Kannattaa olla ilman ja vaihtaa sitten alushousut useammin. Myös kuukautispikkareita voi kokeilla runsaaseen valkovuotoon, ovat varmasti mukavemmat päällä kuin pikkuhousunsuoja mutta pitävät kuitenkin vuodon paremmin kurissa kuin normi pikkarit.
Minulla tuo oli hormonaalista, ilmeisesti jokin epätasapaino estrogeenin ja keltarauhashormonin välillä. Apteekin estrogeenivoide auttoi.
Täällä yks! Oon käyny gynel eikä koskaa mitää ongelmii ollu mutt silti en osaa selittää miks sitä tulee niin paljon. Mulla myös ominais tuoksu on omaan nenään aika voimakas.
Mulla on aina ollut sama. Ei ole auttanut, vaikka oon jättänyt suojat käyttämättä. On mun kehon ominaisuus. Äidilläni sama homma.
Kynelogi on hoitaa ruskea viiru kalsarissa. Tutki ruskea riekä Levitti haara ja jalka. Kosketti sinne sain orgasmi.
Mulla myös. Eikä syytä ole löytynyt. Eniten häiritsee mua itseäni...kun aina on pakko olla pikkuhousunsuoja jos on muualla kun kotona.
Kuulostaa hyvin tutulle.. syytä sille ei ole löytynyt.. Vaihtoehdot on käyttää pikkuhousunsuojaa tai mennä kosteissa/märissä ja värjäytyneissä alushousuissa.
Jos kaikki kunnossa ni se on sun alapään normi juttu. Mulla kans sama. Eihän se kivaa ole mut ei sille oikeen voikaan mitään. Ei auta kun mennä pikkuhousunsuojan kanssa.
Mulla alko jatkuva ja runsas valkovuoto sen jälkeen ku alotin e pillerit. Nyt oon pillereistä tauolla mutta vuoto ei lopu vaaan tuntuu että se paremminki vaa runsastuu entisestään. Ilman pikkuhousunsuojia en vois kuvitellakkaan nykyään olevani sen verran vuotaa että suojan saa vaihtaa monesti päivässä.
Itsellä sama "ongelma" valkovuoto on tosi runsasta. Ei ole hiiva tulehdusta tai mitään muutakaan vialla. Ihan nuoresta asti ollut samanlaista.
Ei ole ollut tuollaista ongelmaa kyllä.
Millainen ruokavalio sinulla on? Jätä ainakin ensin alkoholi, suklaa, kahvi, vehnä ja sokeri pois.
Mulla on ollut aina, kunnes mulle laitettiin kierukka ja pH tasapaino parantui huimasti ja valkovuoto väheni.
Miulla oli kans sama ongelma nuorena. Joskus tuli niin paljon valkovuotoo et tuli sänkyyn märkä kohta. Nyt aikuis ijällä valkovuodon määrä vähentynyt vaikka pikkuhousunsuojaa silti tarviin vieläkin.
Mä ottaisin mielelläni mielummin runsaamman valkovuodon kun tän rutikuivan pillun mulla kuivu tokasta lapsesta ja luultavasti kierukka myös vaikuttaa...
Valkovuodon voi käyttää valkokastikkeen joukkoon. Tuo makua ja väriä kastikkeeseen. Ruokailijoille voi ruoan jälkeen ilmoittaa että valkokastikkeen seassa oli muuten valkovuotoa.
Mulla ei oo ollu ikinä mitään tulehduksia eikä muutakaan mikä selvittäis miks on valkovuoto runsasta. En oo keksiny muuta ratkasua kun käyttää pikkuhousunsuojia. Pidän kokoajan suojaa. Joskus öisin oon ilman suojaa mutta ällöttää aamun tuntemukset niin että usein yölläkin on suoja.
Minä. Oon ravannu gynellä ja lääkäreillä mut koskaan ei mtn tulehduksia tai muitakaan. On vaan joku mun juttu. On kyllä ärsyttävää. Pikkuhousunsuojaa on myös pakko pitää aina.