Paivakodissa lapsi putosi vaunuista paivaunilla
Asun siis Norjassa ja meidan paivakodissa lapset nukkuvat paivaunet vaunuissa. Olen toissa samassa rakennuksessa toimistotyossa ja kuulin kun yksi lapsista huusi kuin syotava. Juoksin kertomaan hoitajille asiasta, jotka olivat rauhassa kahvilla. Yksi hoitajista juoksi katsomaan mita on tapahtunut. Lapsi istui maassa peitto paan paalla ja huusi ihan paniikissa. Hoitajaa nauratti asia. Lapsi oli kauhuissaan. Ja mina myos.
Iltapaivalla menin hakemaan lapseni tarhasta ja kerroin tapauksesta toiselle hoitajalle ja kysyin miksi ei ole itkuhalytinta. Hoitaja, joka loysi lapsen maasta ei ollut kertonut, etta lapsi oli pudonnut!!!!!!!!! Ja tama toinen hoitaja vaitti, etta heilla oli ikkuna auki. EI OLLUT. Itku oli sen verran kovaa, etta olisivat kuulleet jos ikkuna olisi ollut auki.
Olen nyt menossa juttelemaan asiasta paivakodin johtajan kanssa.
Muuten olen ollut tyytyvainen pkotiin, mutta tallainen ikava tapahtuma.
Kommentit (7)
Minä en uskaltanut jättää liikkumaan oppinutta lastani ilman valjaita rattaisiin nukkumaan, pudotus kuitenkin on aika korkea. Ei todellakaan normaalia, että putoaa, vahinkojahan tietysti aina sattuu ja voihan valjaistakin tulla läpi mutta että normaalia..!?
Toimit oikein ottaessasi asian puheeksi, niin vastuullinen aikuinen tekeekin. Minä varmaan selvittäisin asiaa vielä enemmän ja vaatisin jotain kunnon toimenpiteitä ettei tuollaista enää tapahtuisi. Kyllähän siinä voi tapahtua vaikka mitä jos vaunuista putoaa. Tuskin kukaan aikuinenkaaan haluaa kesken unien siltä korkeudelta pudota joten miksi ottaa niin selvä riski ja " antaa" putoamisen tapahtua jos se on tapahtuakseen. Kerro vaikka pudonneen lapsen vanhemmille asiasta.
Minä nostaisin metelin, ihan oikeasti! Nukkui vauvat missä tahansa niin nukkumispaikan täytyy olla niin turvallinen ettei lapsi pääse putoamaan siitä! Tsiisus! ja hoitajan suhtautuminen kertoo kyllä aika paljon työlle omistautumisesta...
Voi Luoja että kaikenlaisia ihmisiä sitä eksyykin päiväkoteihin töihin....
meillä norjalaisia kavereita ja sanoivat tosiaan että kolmevuotiaatkin nukkuu siellä vaunuissa ulkona.
Ehkä heille se vaunuista tippuminen on sama kun että lapsi tippuu tav.sängystä. Siis musta sä teit oikein mutta yritän nyt nähä päiväkodin kannan. Meillä ainakin lapset kotona välillä tippuu sängystä (siis tosin matalammalta) kun möyrii niin paljon mutta kyse on isommista lapsista siis yli parivuotiaista ja välillä eivät ite ees herää vaikka ite oon kuullu muksahduksen.
Oli miten oli niin minusta on lasta alentavaa suhtautumista NAURAA kun toista sattuu olipa sattumisen syy mikä vaan!!!!
näin äkkiseltään kun kuule tollaisen jutun. No, tarhan johtavalle henkilölle ainakin ja vaatisin selvitystä sekä mitä he tekevät asian eteen ettei sama toistu. On kyllä erikoinen suhtautuminen asiaan. Vastuuhan on lastentarhan ja asenne pitäisi olla sen mukainen.
Tosin täällä ei vaunuissa nukuta vaikka vanhemmat haluaisikin. Mutta se mitä tapahtuu Norjassa on asia erikseen - heidän tapansa siis on nukuttaa lapset, isotkin, vaunuissa ja varmasti iso lapsi nousee ylös ja tipahtaa kun herää tms. Olisiko siis niin yleistä tuo tipahtelu etteivät enää välitä? Älytön systeemi kyllä ja ihan oikeassa olit kun kävit huomauttamassa,
Kuulemma ihan normaalia, etta lapsi voi pudota vaunuista. Siis onko? Ja lapsi ei kuulemma itkenyt kuin 2 min. korkeintaan.
Tuli ihan kumma olo, kun johtaja loukkaantui kun menin kysymaan asiasta. Enka todellakaan kyttaa mita pkodissa tapahtuu. Kuulin ja nain asian, koska olin lahdossa luennolle toiseen rakennukseen.