Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syksyn aikana vajonnut hirveään sokerikoukkuun.. Onko järki/hyöty yrittää vieroitusta ennen joulua? Kokemuksia?

Vierailija
12.12.2021 |

Olen siis sokeriaddikti.. Kesällä pääsin melko hyvin irti karkista, suklaasta, pullasta ym. Alkoholia en käytä eli siiderit ym. ei ole ongelma. Marraskuussa olin hetken pois työelämästä ja upposin karkkimaailmaan uudelleen ja nyt uin syvissä vesissä. Jouluna on tarkoitus syödä konvehteja ja leivonnaisia jonkun verran. Haluaisin aloittaa sokerilakon huomenna, mutta olisiko helpompi/vaikeampi aloittaa vasta joulun jälkeen?! Jos nyt lakkoilen, niin alanko vetämään jouluna herkkuja entistäkin intohimoisemmin :-O Kokemuksia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alota joulun jälkeen, muutenha se tyssää alkuunsa. Kannattaa tietysti yrittää vähentää ja joulunakin syödä maltillisesti. Vaikeeta on - on kokemusta.

Vierailija
2/10 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on hankalaa... kohtuus voi olla vaikeaa, vaikka se olisi paras vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kokemuksia ja käytännön vinkkejä, niin kertokaa.

Vierailija
4/10 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kokemuksia ja käytännön vinkkejä, niin kertokaa.

Vhh-ruokavaliolla pääsee eroon makeanhimosta.

Vierailija
5/10 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä paras olisi jättää arjesta kokonaan pois, mutta sallia juhlissa nauttiminen. Sitten vaikka joulupäivän jälkeen kaikki mieluummin roskiin kuin että syöt niitä viikkoja. Eli varmaan se sokerilakko kannattaa tehdä jo nyt ja jouluna miettiä, onkos silloinkaan pakko syöhä sokeria.

Vierailija
6/10 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuu kirjaamaan ylös kaiken, mitä päivän mittaan syö, niin jatkuva puputtaminen lakkaa. Siitä on ainakin väliaikainen tekninen apu.

Vierailija
7/10 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tapahtuu joka vuosi sama. Kun pimeys alkaa niin on pakko syödä sokeria. Jossain vaiheessa tulee kuitenkin aina kiintiö vastaan ja usein se tapahtuu jo ennen joulua eikä silloin tee mieli muuta kuin kinkkua, savukalaa ja sienisalaattia.

Vierailija
8/10 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa kirjastosta kirja: Irti sokerikoukusta kahdessa viikossa. Kirjoittaja on Pirjo Saarnia.

Vierailija
9/10 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tuttu tunne. Loka-marras-joulukuu. Suklaa yms maistuu. Olen tehnyt itseni kanssa sopimuksen: vain vkl. Pe-su sallittu. Jouluna Todellakin saa syyä ihan mitä vaan. Se on niinku Joulun tarkoitus. Tammikuussa valon määrä lisääntyy, liikkuu enemmän ja herkuttelu jää.

Näin minulla!

Vierailija
10/10 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseopittu tapahan  tuo vaan on.

Ei ole reseptoreita sokerille että koukuttuis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan