Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 44 vuotias ja huomasin että en enää humallu

Vierailija
11.12.2021 |

Alkoholi vain väsyttää. Juon todella harvoin mitään. Ehkä 2-3 kertaa vuodessa jossain tapahtumassa tai juhlassa. Muut humaltuvat, minä haukottelen.
Muilla samaa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan sama on. Joutuu ottaan vähä lisää että vaikuttaa.

Vierailija
2/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

42, mä en enää edes juo, joten en humallukaan. Ei periaatetta, kaikki alkoholi vaan maistuu niin pahalta, ettei mene alas (pl. se yksi olut kahdesti kesässä valtavan grillipihvin kanssa). Juuri mietin miten pääsen eroon lahjaksi saadusta amarettopullosta, taidan viedä kiertoon.7

Näinkö tädit syntyvät, mukavuudenhalusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo viskiä kitusiin, niin taatusti olet kännissä.

Vierailija
4/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös väsyminen nimenomaan ole sitä humaltumista? Minä ainakin tulen väsyneeksi ja sitten tulee nälkä. Syönnin jälkeen unille. 

Vierailija
5/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan taatusti humallut, kunhan otat vain riittäviä määriä ja riittävän nopeasti. Toki sitten, jos ottaa liikaa, niin sammuminen iskee.

Vierailija
6/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä alkoholin vaikutus muuttuu. Osa vanhenemista, luulen. Tuottaa vähemmän mielihyvää, yöunet menevät pilalle ja krapulat ovat kauheita => ryyppääminen kiinnostaa kovin vähän.

Vierailija
7/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppisenä alkoholin vaikutus muuttuu. Osa vanhenemista, luulen. Tuottaa vähemmän mielihyvää, yöunet menevät pilalle ja krapulat ovat kauheita => ryyppääminen kiinnostaa kovin vähän.

Tuo on kyllä totta. Humaltuu kyllä, mutta se ei valitettavasti ole enää samanlaista, ja tosiaan haittavaikutukset on mittavat.

Vierailija
8/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syönyt liikaa ennen nauttimista.

Vierailija
9/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa, olen huomannut saman. Ekan kerran 39 vuotiaana huomasin, etten saa kahdestakaan tuopista enää sellaista mukavaa nousuhumalaa. Pää kyllä menee sekaisin, saan ikään kuin vain alkoholin huonot puolet ja mukava olo jää usein pois.

Vierailija
10/17 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan 44-vuotiaana edelleen parista kolmesta kaljasta tai muusta juomasta hyvän olon ja mukavan nousuhumalan ja rentouden. Sitten jos enemmän kännää, niin ei oikein pääse kunnon fiiliksiin. Tulee vain ihan järkyttävä krapula ja nukkuminenkin on hyvin vaikeaa.

Vierailija
11/17 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa alottaa juominen aikasemmin, ei sitä vanhana enää jaksa valvoa jos alotat illalla.

Puolenpäivän aikoihin kun syöty hyvin niin korkki auki, hyvin jaksaa lipitellä puoleenyöhän .

Vierailija
12/17 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krapulat ja yöunien menetys ovat juuri ne ärsyttävät oireet. Ei kuitenkaan jaksa kokoajan selvinpäin. Tähän olisi vaihtoehto jos saataisi sama laki mikä tulee saksaan.

Vierailija
13/17 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä humallun mutta aupan päälle tulee delikka ja äkkikuoleman mahdollisuus. Enpä juuri juokaan enää.

Vierailija
14/17 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Noin 42 vuotiaana aloin huomaamaan että alkoholista saa vähemmän "energiaa" ja krapulat tulivat pienemmistä määristä. Lisäksi yöunet olivat tosi huonoja. Nyt 44-vuotiaana jopa harmittaa, kun tavallaan tekisi mieli ottaa joskus se kunnon känni, mutta siitä ei enää tule sitä kivaa menevää oloa. Alkoholin käyttö on vähentynyt paljon ja varmasti ihan hyvä näin. Liittyy varmasti vanhenemiseen. Jos joku pyytäisi baariin, miettisin minkä tahansa tekosyyn ettei tarvitsisi lähteä. Onneksi ei tarvitse, koska Korona.

Taidan lähteä hakemaan toisen mukin kahvia. Onneksi sitä voi vielä juoda. Jos siihenkin menisi maku, heittäsin varmaan toivoni elämän suhteen.

Vierailija
15/17 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei kirkkaatkaan saa aikaiseksi nousuhumala. Kuoharia jos juo pari pulloa, saattaa tulla pikku hiprakka, mutta muut lajit ei enää toimi. Olen 45 nainen.

Vierailija
16/17 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei kirkkaatkaan saa aikaiseksi nousuhumala. Kuoharia jos juo pari pulloa, saattaa tulla pikku hiprakka, mutta muut lajit ei enää toimi. Olen 45 nainen.

Siis lasia, ei pulloa!

Vierailija
17/17 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon niin äärettömän harvoin, että jo yksi olut tai lasi viiniä saa aikaan iloisen nousuhumalan. En mä sitten enempää oikeastaan koskaan juokaan.

M41

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi