Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mä en ymmärrä vanhempia, jotka eivät jaksa viihdyttää lapsiaan

Vierailija
18.03.2015 |

Meillä pelataan yhdessä ja leikitään ja lauletaan karaokea. Ikinä ei ole meidän lapsella ja hänen kavereillaan ollu tylsää. Miksi jotkut vanhemmat ovat niin laiskoja, että eivät jaksa leikittää omia+kylässä olevia lapsia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa jos olisi lapsia keiden kanssa leikkiä ;_;

Vierailija
2/19 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasta kuulu viihdyttää, omituinen ajatus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:50"]. Minua ei kiinnosta karaoket ja lautapelit eikä leikkiminen ja laulaminen.mei se jaksamisesta ole kyse, vaan omasta kiinnostuksesta. Miksi minun pitäisi tehdä tappiin asti asioita, joita ei huvita tehdä? Toki laulan ja leikin, mutta vain sen takia, että "pitää" tehdä x määrä.
[/quote]

Ja lapset oli vahinkoja?

Vierailija
4/19 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin just jostain tästä kun nykyajan lapset on niin kyllästetty jatkuvalla viriketulvalla ja se ei ole hyvä asia. Huomaan sen omistanikin. Koko ajan siis ihan koko ajan pitää olla jotakin tekemistä eikä sitä tekemistä osata ainakaan itse keksiä. Ei osata VAAN OLLA. Ei minulla ollut lapsena vaikeuksia keksiä tekemistä, sitä juostiin aamusta iltaan metsässä ja heinäpelloilla tukka hulmuten. :)

Vierailija
5/19 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo ainoa asia jota et jaksa ymmärtää?

Vierailija
6/19 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntilanteita, perheitä yms on erilaisia. Sun ei onneksi tarvitse ymmärtää kaikkea mitä maailmassa tapahtuu.

Vierailija
7/19 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jopa vielä niin että tykkään touhuta lasten kanssa eli viihdyn samalla itsekin.

Vierailija
8/19 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleppa, lasten on ihan hyvä oppia itsekin keksimään tekemistä ja välillä PITÄÄ olla tylsää. Meinasitko vielä sittenkin kun lapset on aikuisia, mennä niitä viihdyttämään jos niillä on tylsää?

Vierailija
9/19 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Minua ei kiinnosta karaoket ja lautapelit eikä leikkiminen ja laulaminen.mei se jaksamisesta ole kyse, vaan omasta kiinnostuksesta. Miksi minun pitäisi tehdä tappiin asti asioita, joita ei huvita tehdä? Toki laulan ja leikin, mutta vain sen takia, että "pitää" tehdä x määrä.

Vierailija
10/19 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä.

Vierailija
11/19 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuuden lapsen isoäiti, ja täällä minun luonani on lapsilla useimmiten vain tasan niin paljon huvituksia kuin jaksavat itse keksiä. Jostain syystä tuntuvat kuitenkin viihtyvän ihan mainiosti.

Vierailija
12/19 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/19 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset on kekseliäitä ja niillä on hyvä mielikuvitus, eivät siis tarvitse aikuisia viihdyttämään ja laulattamaan.

Vierailija
14/19 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sinun lapsesi sitten häiriköi, riehuu ja hakee huomiota koulussa, kun ei olekaan kahta narria viihdyttämässä aamusta iltaan.

Vierailija
15/19 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tykkää eriasioista, sinä ilmeisesti tykkäät pelata ja laulaa, minä tykkään leipoa ja katsoa dokumentteja.

Lapsen kanssa on helppo tehdä asioita joista itsekkin pitää, ja se on tuskaa kun joutuu taipumaan tekemään asioita joista itse ei pidä. Yritäppä nyt miettiä jotakin sellaista tekemistä mitä et voi sietää ja kuvittele sitten itsesi tekemässä sitä lastesi kanssa.

Aikuiset ovat yleensä kasvaneet ulos leikkimisestä ja tekevät mieluummin jotain muuta, lasten kanssa voi viettää aikaa ilman että täytyy leikkiä tai pelata jos ne eivät miellytä. Ihan jo senkin takia ei kannata tehdä näitä epämiellyttäviä asoita koska lapsi kyllä huomaa sen ja voi luulla että hänessä on vika.

Lapsia  ei tarvitse viihdyttää, mutta kaikki lapset rakastavat olla kuultuja ja nähtyjä, vanhempiensa välittämiä ja rakastamia, aikaa lapsen kanssa voi viettää monella tavalla.

Vierailija
16/19 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapaino, ap.

Lapsen kanssa on hyvä aikuisen touhuta, jotta välit ovat läheišet ja aikuinen tuntee lapsensa tavan reagoida ja ajatella ja toimia. On siis hyvä välillä pelailla, leikkiä, hassutella.

Mutta lapsen on myls hyvä välilä vähän tylsistyä ja joutua ideoimaan itse itselleen tekemistä. Mielikuvitus kehittyy ja ideointikyky ja oman toiminnan ohjauskin. Jos aikuinen koko ajan organisoi ja ohjaa lapsen tekemistä, lapsen taidot kehitellä leikkejä ja juonia ovat heikot. Näitäkin lapsia näkee välillä, ja siinä on aikuinen tehnyt kyllä karhunpalveluksen lapselleen. 

Ja tuo koskee myös ohjattuja harrastuksia, niitäkään ei em. syystä saisi olla liikaa.

Vierailija
17/19 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä kuka jaksaa tehdä näin väsyneitä provoja.

Vierailija
18/19 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:50"]Kuuleppa, lasten on ihan hyvä oppia itsekin keksimään tekemistä ja välillä PITÄÄ olla tylsää. Meinasitko vielä sittenkin kun lapset on aikuisia, mennä niitä viihdyttämään jos niillä on tylsää?
[/quote]
Eipä ne lapset teininä enää halua äitiä puuhiinsa...
Ja miksi jotakuta haittaa se että joku toinen viihtyy lapsensa kanssa

Vierailija
19/19 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:03"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:50"]Kuuleppa, lasten on ihan hyvä oppia itsekin keksimään tekemistä ja välillä PITÄÄ olla tylsää. Meinasitko vielä sittenkin kun lapset on aikuisia, mennä niitä viihdyttämään jos niillä on tylsää? [/quote] Eipä ne lapset teininä enää halua äitiä puuhiinsa... Ja miksi jotakuta haittaa se että joku toinen viihtyy lapsensa kanssa

[/quote]

Lasten kanssa viihtyminen ei tarkoita sitä, että pitäisi olla myös jatkuvasti viihdyttäjä. Viihdyn lasten kanssa, mutta yleensä en viihdytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme