Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairastettu korona + yksi rokote. Ei sittenkään passia. Kokemuksia?

Vierailija
11.12.2021 |

Olen sairastanut koronan maaliskuussa 2020. Menin tänään rokotepisteelle ottamaan rokotetta, ja kysyin, että saanko nyt passin 7vrk jälkeen käyttööni? Virkailija kertoi että ovat tietoisia että omakannan ja thl:n sivuilla kerrotaan asian olevan näin, mutta heidän kokemuksien ja tietojen perusteella passit ovat näyttäneet vihreää vasta kahden rokotteen jälkeen. Tuntuu oudolta. Onko muilla tästä kokemuksia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/10 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteestasi on aikaa siis 1,5 vuotta? Miksi silloin ei tarvitsisi kahta rokotetta passia varten? Eikö se yksi rokote ja sairastettu korona tarkoita sitä, että koronan sairastamisesta on kulunut alle 6kk?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan myös tietää, että saanko varmasti passin, jos nyt käyn ottamassa rokotteen. Tauti on sairastettu joulukuussa 2020. En missään nimessä mene rokotteelle, jos se ei kuitenkaan takaa minulle passia.

Vierailija
4/10 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastamisestasi on ilmeisesti liian kauan aikaa.

Vierailija
5/10 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sairaus + 1 rokote, ja passi näyttää vihreää Suomessa. Todistuksessa lukuun rokotteiden kohdalla 1/1. Ulkomaille matkustaessa tuo ei välttämättä kelpaa.

Vierailija
6/10 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan myös tietääo, että saanko varmasti passin, jos nyt käyn ottamassa rokotteen. Tauti on sairastettu joulukuussa 2020. En missään nimessä mene rokotteelle, jos se ei kuitenkaan takaa minulle passia.

Mun yksi kaveri sairasti 12/2020 ja otti rokotteen kuukausi sitten ja sai passin. Toinen puolestaan sairasti 03/2020 ja otti rokotteen 05/2021, ei saanut vaan kävi ottamassa toisenkin rokotteen, vaikka tuo ohjeistus oli jo tullut,että yhden rokotteen pitäisi riittää. Tosin hän ei osannut selvittää asiaa..olisikohan joku jossain korjannut asian ja todennut, että on oikeus passiin.. ( kuka se taho ikinä olisikaan?)

Vierailija
7/10 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sairaus + 1 rokote, ja passi näyttää vihreää Suomessa. Todistuksessa lukuun rokotteiden kohdalla 1/1. Ulkomaille matkustaessa tuo ei välttämättä kelpaa.

lukuun = lukee

Vierailija
8/10 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotteestasi on aikaa siis 1,5 vuotta? Miksi silloin ei tarvitsisi kahta rokotetta passia varten? Eikö se yksi rokote ja sairastettu korona tarkoita sitä, että koronan sairastamisesta on kulunut alle 6kk?

Miksi ottaisin rokotteen jos olisin sairastunut alle 6kk sitten? Minulla olisi passi, eikä rokotetta suositella otettavaksi alle 6kk sisällä sairastamisesta.

Vierailija
9/10 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastamisestasi on ilmeisesti liian kauan aikaa.

Milloin sairastit? Milloin otit rokotteen?

Vierailija
10/10 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarkoita. Ensimmäistä rokotetta ei edes saa ennen kuin aikaisintaan 6 kk sairastamisen jälkeen.