Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autolainaa jäljellä - auton myynti

Vierailija
18.03.2015 |

Tuli otettua aikoinaan autolainalla auto, jonka kk-maksut tämän hetken tulojen mukaan on liian kovat. Haluaisin siis myydä tai käytännössä vaihtaa auton halvempaan. Tuleeko tämä käytännössä onnistumaan ilman että autoliike viiraa linssin hinnassa hirveesti? Mulla on siis noin 30 000 arvoinen auto, josta maksamatta vielä noin 19 000.  Uskaltaakohan tuota mennä edes kokeilemaan....? Täytyykö vaihto suorittaa juuri siinä liikkeessä/ketjussa josta alkuperäinne auto on ostettu ja laina otettu? Onko jollain kokemuksia tälläisestä ahdingosta?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 17:40"]Minä ainakin tulin siihen tulokseen, että järkevämpää maksaa autoa kuin pistää 500 euroa kuussa julkisiin, varsinkin kun matka oli aika hankala vaihtoineen. Aikaa säästyy aika paljon myös. 
[/quote]eikö teillä työnantaja maksa työmatkoja?

Vierailija
22/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 17:19"]

Kuka voi olla niin tyhmä että ostaa auton lainarahalla??!!!

[/quote]

Tämä menee samaan sarjaan kun presidentti Koivisto ihmetteli 30v sitten, että miksi ihmiset ottaa asuntolainaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 17:40"]Minä ainakin tulin siihen tulokseen, että järkevämpää maksaa autoa kuin pistää 500 euroa kuussa julkisiin, varsinkin kun matka oli aika hankala vaihtoineen. Aikaa säästyy aika paljon myös.  [/quote]eikö teillä työnantaja maksa työmatkoja?

[/quote]

No ei. Kuka työnantaja muka maksaa kodin ja työpaikan väliset matkat? Sehän olisi veronalaista palkkaa, enkä kyllä tiedä ketään, jolle näin tehdään, vaikka tiedän vaikka millä mitalla ihmisiä, joilla on pitkä työmatka. Eikä se poista sitä, että julkisilla matka on pirun hankala. Minulla on ollut työnantajan asuntokin, josta olen maksanut vuokraa. Nyt olen vaihtanut sen toiseen. Verotuksessa saa pikkaisen vähentää ja oman auton vähennys on isompi. Koska matka on pitkä ja hankala, saan vähentää oman auton mukaan. Tosin se kattaa vain pienen osan kustannuksista. 

Vierailija
24/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon lainanlyhennyt tuollaisesta autolainasta?

Vierailija
25/27 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 17:38"]

Mua ei onneksi haittaa mitä muilla on tai mitä muut ajattelee. Ajelen 5000e Volvollani tyytyväisenä.

[/quote]

Ja minä tonnin Volvolla erittäin tyytyväisenä jo viidettä vuotta, ei tarvitse jokaista naarmua itkeä.

Vierailija
26/27 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 17:19"]

Kuka voi olla niin tyhmä että ostaa auton lainarahalla??!!!

Tämä menee samaan sarjaan kun presidentti Koivisto ihmetteli 30v sitten, että miksi ihmiset ottaa asuntolainaa.

Ai oikeasti ihmetteli? Ei voi olla totta...

Vierailija
27/27 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:07"]

Paljon lainanlyhennyt tuollaisesta autolainasta?

kuutisen sataa kuussa

No on kyllä aika isot kuukausierät. Huhhuhh! 😳 Ei ihmekään ettei oo varaa kyseistä autoa pitää.

Meillä on auton kuukausierä vain parisataa, eli murto-osa tuosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän