Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä masentunut ja tukiverkoton, olisko hyvä laitta lapsi puolipäivähoitoon?

Vierailija
14.09.2006 |

en vain jaksaisi valintaa kenelläkään selitellä..

Onko kukaan tehnyt niin, etät on laittanut lapsen päiväkotiin oman sairauden takia ja sen takia ettei ole ketään arjessa auttamassa?

Kiitos kokemuksista!

ja lapsi on reilu 2vee.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se ole lapsellekaan hyväksi katsella masentunutta äitiä päivät pitkät!

Vierailija
2/12 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin meno sen sijaan ei masentuneelle todennäköisesti ole hyvä idea, parantele itseäsi ensin rauhassa (onhan sinulla lääkitys?), ja sitten vasta töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli silloin vuoden ikäinen, ja vauva oli tulossa. Otin sen linjan, että kerroin kaikille tasan tarkkaan, mistä johtuen vein isomman hoitoon. Itseasiassa suurin osa ihmisistä ymmärsi vallan mainiosti, mistä oli kysymys. Ja ne, jotka eivät tajunneet, ehkä tajusivat myöhemmin. Ja muista ei väliä.

Päiväkodista tulee osa sinun tukiverkostoasi. Äitiys asettaa sinut koville aika ajoin. Mutta se myös vahvistaa vähitellen. Sinulla ei ole kiirettä, ja on viisasta ottaa apua vastaan.

Omaa masennustani hoitelen vieläkin, lapsia on nyt kolme, ja lasten isäkin on perheessä. Olen jo työelämässä, ja välillä ottaa lujille. Vuosien aikana olen jo oppinut merkkejä tuntemaan, ja osaan höllätä tahtia, kun siltä tuntuu.

Vierailija
4/12 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lääkitys. ajattelinkin ensin lapselle puolipäiväpaikan ja sinä aikana kävisin lenkillä, uimassa jne (minulle on kertynyt ylimääräistä elopainoa). Työnhakuun sitten kun voin jo paremmin ja lapsi on sopeutunut tarhaan.

Kiitos teille kannustuksesta!

-ap

Vierailija
5/12 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et, niin mieti kannattaako silti pitää se kotihoidontuki ja viedä vaikka kerhoon tai puistotädille. Ettet menetä tulojasikin vielä lisäksi.

Vierailija
6/12 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistotäti on meidän alueella niin ronski etten hänelle kyllä lastani vie. + lapseni karkaisi sieltä kun on niin matala aita.

Voi ei! : (

-ap

Vierailija
7/12 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita lapsi hoitoon jotta saat hieman omaa aikaa. Ja kuulostaa juuri hyvältä että käyttäisit vapaa-ajan uintiin, lenkkeilyyn jne. Voimavarasi kasvaa juuri näin ja alat toipumaan.

Olet ajatellut asian todella fiksusti. Luulen, että saat hoitopaikan nopeasti kun kerrot syyn. Näin juuri masennuksesta kärsiviä tuetaan.

Vierailija
8/12 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta kyllä auttaa rahallisesti. Nyt on tärkeämpää hoitaa äiti kuntoon.

Vierailija
9/12 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otanko suoraan esim. perhetyön esimieheen vai miten? Luuletteko vaikeuttaako tämä avun hakeminen tulevaa työsuhdettani joka on varmaankin kaupunkiin ja hoitoalalla?

-ap

Vierailija
10/12 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoitopaikkaa haetaan ihan kaavakkeella minkä saat päiväkodista

Vierailija
11/12 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on töissä, eikä äiti ole sairaslomalla? Jos vie lapsen kunnalliseen hoitoon, menettää kotihoidontuen? Mitä sen tilalle saa?

Vierailija
12/12 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sun kengissä, yrittäisin päästä terapiaan, ja en veisi lasta päivähoitoon vaan pyytäisin kotiin kodinhoitajaa/perhetyöntekijää