Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammas lohkesi

Vierailija
11.12.2021 |

Takahammas lohkesi. Siinä oli iso paikka. Ehkä noin 1/3 hampaasta irtosi. Siinä kohtaa on syvä kuoppa. Aiemmin juurihoidettu. Riittääkö että menen ma hammaslääkäriin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehjä hammas noin vain lohkea eli se mätä on siellä paikan alla jo jonkin aikaa muhinut. Näin ollen riittää, että maanantaina soittelet ja tilaat ajan. et sinä siihen kuole

Vierailija
2/7 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehjä hammas noin vain lohkea eli se mätä on siellä paikan alla jo jonkin aikaa muhinut. Näin ollen riittää, että maanantaina soittelet ja tilaat ajan. et sinä siihen kuole

Kaikki paikatut hampaat voi lohjeta helpommin. Etenkin jos iso paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lohkesi viime vuoden keväällä yhden hampaan kulma. Silloin luin, että jos lohjennut hammas ei ole kipeä, ei lääkäriin ole kiirettä. Itse koronan takia lykkäsin lääkäriin menoa liiankin kauan. Lopulta hammas tuli yhtäkkiä niin kipeäksi, ettei sillä voinut purra ollenkaan. Kävi ilmi, että se oli lohjennut kokonaan läpi ja piti poistaa. Juuresta vielä paljastui kuvottava tulehduslärpäke, oliko halkeamasta kulkeutunut sinne likaa ja pöpöjä, kun sieltä se tunki ulos.

Vierailija
4/7 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoidettu hammas on käsittääkseni hauraampi ja varmaan miten pahasti on lohjennut määrittää sen, että voidaanko se vielä pelastaa.

Itse olen yhden juurihoidetun hampaan menettänyt tällä tavoin. Hammas poistettiin kokonaan.

Vierailija
5/7 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihoidettu hammas on käsittääkseni hauraampi ja varmaan miten pahasti on lohjennut määrittää sen, että voidaanko se vielä pelastaa.

Itse olen yhden juurihoidetun hampaan menettänyt tällä tavoin. Hammas poistettiin kokonaan.

Hammas ei kestä kun on kuollut juurihoidettuna, ei verenkiertoa. Usein laitetaan kruunu.

Vierailija
6/7 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammas ei kestä kun on kuollut juurihoidettuna, ei verenkiertoa. Usein laitetaan kruunu.

Juurihoidolla vaan ostetaan vähän lisäaikaa sille käytännössä jo poistokuntoiselle hampaalle. Ennemmin tai myöhemmin siitä kuitenkin pitää luopua, joten kannattaisiko jo suoraan poistattaa ja hankkia tilalle nastahammas? Säästyisi kalliilta juurihoito-operaatiolta.

Vierailija
7/7 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoidettu hammas ei käsittääkseni tunne kipua. Siksi en tiedä onko lohkeama niin syvä että pitäisi heti hoitaa. Terve hammas kipuilisi todella kovaa. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi