Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihminen päätyy pettämään?

Vierailija
18.03.2015 |

Pohdin tässä sitä, miksi ihminen päätyy pettämään puolisoaan? Miksi ihminen hakee seksiä muulta, vaikka sitä olisi kotonakin tarjolla? Miten ihminen joka pettää, perustelee sen itselleen, miksi se on oikein?

Nyt yritän siis ymmärtää sen pettäjän ajatusmaailmaa, mikä siihen ajaa. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petin, kun kotona en saanut (vuosissa lasketaan) mitään hellyyttäkään enää. Jotenkin sen fyysisen etäisyyden myötä sitä alkoi etääntyä myös henkisesti ja pettäminen onnistui, vaikka morkkista paljon tulikin. En sitten tiedä miten ne ajattelevat, jotka nussivat vuorotellen omaa ja toista.
-n-

Vierailija
2/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä jaksa aina samaa peltoa kyntää tai pitempää aikaa vongata, silloin haetaan sieltä mistä saadaan. Ja nykyaikana kyllä helposti onnistuukin, turha puutteessa kärvistellä. Ai niinperusteluja.. : Koska mina haluan, koska minä voin. Siinä se, ei sen kummempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen naimisiinmenoani 23v sitten vaimoni kertoi ettei ole seksuaalisesti kovin aktiivinen. Hyvin on päätöksensä pitänyt :(. Kun silloin tällöin käyn vieraissa, kestän kotielämää ihan hyvin. Minkäänlaisia morkkiksia en siitä ole koskaan saanut. Päinvastoin, kun on ollut hyvää seksiä niin haluaa lisää uudelleen ja uudelleen. Ei se todellakaan ole kotielämästä millään tavalla pois. Nyt kun käyn vieraissa viitsin huolehtia itsestäni, treenaan, ostan siistejä vaatteita en kännää tsi tupakoi. Jos lopettaisin syrjähypyt, lihoisin kotona telkkarin vieressä ja kohta minulla olisi valtava kaljamaha. Sellainen millainen aika monella miehellä on. Tämä on siis tavallaan vaimollekin ihan hyvä juttu.

Vierailija
4/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilun halusta mutta ei ole tarvis. Jos pettäisin niin haluaisin pettää sellaisen naisen kanssa kun n31 tai n27.  koska he ovat tosi fiksuja ja irstaitaM50+.

Vierailija
5/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse pohtinut samaa. En ole ikinä pettänyt, en edes huonossa parisuhteessa. Minua on taas petetty, koska on ollut mahdollisuus. Ihmisillä on kai erilaiset moraalikäsitykset. Yksi ystäväni on pettänyt jokaisessa parisuhteessaan, koska tarvitsee ilmeisesti itsetuntonsa kohottamiseen jatkuvasti muiltakin kuin mieheltään huomiota. Hän ei näe "pienessä sutinassa" mitään väärää. Yrittää vieläpä miehensä kanssa huonolla menestyksellä lasta, joten luulen, että petaa itselleen uutta miestä lastensa isäksi.

Vierailija
6/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 08:51"]

Pohdin tässä sitä, miksi ihminen päätyy pettämään puolisoaan? Miksi ihminen hakee seksiä muulta, vaikka sitä olisi kotonakin tarjolla? Miten ihminen joka pettää, perustelee sen itselleen, miksi se on oikein?

Nyt yritän siis ymmärtää sen pettäjän ajatusmaailmaa, mikä siihen ajaa. 

[/quote]

Älä mieti moisia. Ei kannata

Vierailija
7/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 10:53"]

Älä mieti moisia. Ei kannata

[/quote]

Mietin tätä materiaaliksi erään projektin kirjottamiseen. Onneksi ei ole itselle kummaltakaan puolelta (tietääkseni) ajankohtainen asia.

Vierailija
8/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen nalkutus, pihtaus ja lompakolla loisiminen on ne yleisimmät syyt miehillä. Naiset eivät vain näe vikaa itsessään, koskaan. "Kun mun mielestä meillä oli kaikki hyvin". Oliko miehen mielestä? Tä?

Vierailija
9/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsopiva parisuhde. Toinen haluaa huomattavasti useammin kuin toinen. En halua yhtä usein kuin mieheni, mutta harrastamme seksiä ainakin kerran päivässä. Sen verran haluan minäkin :)

Kännäily johtaa suurimpaan osaan pettämisiä ja se on myös syy miksi emme juo ollenkaan. nuorena mokailtu puolin ja toisin viinahuuruissa.

Vierailija
10/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jonkin verran varattujen kanssa sekstannut ja ainakin minulle syyksi on sanottu kun vaimoa ei enää mies kiinnosta. Ei seksuaalisesti eikä mitenkään-onko se totuus,en tiedä.

Lisää: http://sinkkutaivas.blogspot.fi

Vierailija
11/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein osaa sanoa edes miksi koska tunteeni ajavat ristiin, olen samalla rakastava, haluaisin olla puoliso ja isä joka halaa, pussaa, hieroo ja hyväilee paljon päivittäin, käy töissä, osallistuu kotitöihin, haluaisin välillä päiviä että tekisin kaikki itse ja vaimoni voisi vain olla ja nauttia, olen tätä usein yrittänyt mutta en saa vaimoani ymmärtämään sitä miksi niin teen. Hän ei mitenkään siihen vastaa, tilanne ei muutu miksikään vaikka en tekisi yhtään mitään. Hän ei myöskään ole oma-aloitteinen seksiin vaikka sitä meillä onkin, koen itseni ylimääräiseksi kappaleeksi perheessä ja tarvitsen välillä irtiottoja arjesta. Koen että olisin itse ymmärtäväiselle naiselle erittäin hyvä eikä todellakaan olisi tarvetta pettää, mutta nykyinen naiseni ei ominaisuuksiani arvosta. Pettäminen on kuitenkin aina ollut myös itselleni todella raskas asia käsitellä. Mies 30v

Vierailija
12/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 10:32"]

Kokeilun halusta mutta ei ole tarvis. Jos pettäisin niin haluaisin pettää sellaisen naisen kanssa kun n31 tai n27.  koska he ovat tosi fiksuja ja irstaitaM50+.

[/quote]

Suutuitteko n31 ja n27 vai mistä alapeukutusM50+.

Vierailija
13/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se n tekee vieläpä julkisesti eikun vieläkin julkisemmin, monet söpöläismiehet alkavatkin soittelemaan miehellesi ja kyselemään naisestasi. mutta miehellä ei ole menetettävää, mutta jos alat häiriköimään vielä näille, sinulla oli suhde nykyisesi kanssa, etkä saa valituslupaa.

pystymme kuvittelemaan keskustelut suhdeosastollasi. eli ihan oikein entiselle suhteellesi.

Vierailija
14/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon voisi sanoa ettet saa nykyiseltäsi sitä mitä tarvitset.

Vierailija
15/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin olin täysin varma etten petä koskaan, missään tilanteessa ja hyvin vahvasti pidin siitä kiinni. Tilaisuuksia olisi ollut ja voinut niihin tarttua mutten koskaan kokenut että olisi suuremmin  tehnyt edes mieli. Kunnes, parisuhdettamme ravisti kymmenien yhdessäolovuosien jälkeen kriisi. Mieheni oli ihastunut pariinkin otteeseen peräkkäin ja ilmeisesti koki sen vahvasti, koska käyttäytyminen kotona muuttui hyvin radikaalisti. Vaistosin vain ja kyselin kuukausia mikä on. Edes fyysiset sairastelut eivät aiheuttaneet sellaisia kriisejä välilleme kuin nämä julkitulleet ihastukset. Mitään fyysistä niissä ei tapahtunut. Olin monta kuukautta hyvin alamaissa. Koko suhteemme puitiin läpi. Kuitenkin itse ajauduin vieraaseen syliin. Täysin periaatteitani vastaan. Mies käveli vastaan elämässäni ja se vetovoima oli vahvaa ja molemminpuolista. Sitä on nyt kestänyt 2vuotta eikä hiivu. Kostinko miehelleni, en. Halusinko kostaa; en. Suunnittelinko; en. En ole aiemmin kohdannut fyysistä vetovoimaa näin vahvana ja henkiset arvot, luonne, yhdessäolo, ovat sitä mitä elämässänsä voi vain uneksia. Kaduttaako; ei. Omatunto kolkuttaa kyllä. Mutta kaikki ei ole niin yksinkertaista kuin suora lanka! Oma mieheni omaa narsistisia piirteitä, nämä todettu pariterapiassa jossa kävimme pitkään. Hän tiedostaa ongelmakohdat ja minä sen, että olen niin pelokas lähtemään ja irrottautumaan. Pelkään henkistä väkivaltaa, jopa fyysistä tönimistä, tuuppimista ja uhkailua. Roikun tässä ja eteenpäin pitäisi päästä. Ero, on se mitä haluan, halunnut kauan. Miten sen toteutan, mistä voimaa siihen mitä 10v pyöritellyt. Itsekäs olen kun en meinannut ymmärtää mieheni ihastuksia. Nyt ymmärrän ja tiedän että molemmat olemme tarvinneet muutosta. Ongelma on vain se, että mieheni ei päästä minua. Pitää minua kuningattarenaan. Tosin tietämättä siitä että kuningattarella on toinen "työläinen"

Akka70

Vierailija
16/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä petin siks että mieheni ei huomioinut minua niin kuin ennen. Aina sain vongata ja riidellä kaikesta. Olin itsestään selvyys hänelle.Hänelle pelit ym oli tärkeämpää kuin minä. Joten petin kolme kertaa. Nykyään mies on parantanut tapansa. Ja en ole enää toiseen sänkyyn hypännyt. Kaduttaa että menin ikinä pettämään...

Vierailija
17/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi edes tyydyn tähään "suhteeseen" missä nyt olen. Viisi vuotta ilman seksiä. 20v yhdessä..en ole koskaanollut onnellinen. Ehkä ajattelin että en kelpaa kenellekään muulle? Miksi olen vain niellyt loukkaavia sanoja? (Miehen nesteitä en oo nielly)..ei kosketuksia - jos otan kädestä kiinni niin miehen mielestä vain lasta pidetään kädestä kiinni. No tuli se mitta mullekin täyteen. Ja hain seuraa netistä. Ensimmäunen kerta kun pllua nuoltiin tapahtui vuosi sitten vittu kun tuntu hyvältä. Sitä alkoi miettimään että mitä seksiltä haluaa (oma mies huolehtii vain hänen nautinnosta) .sitten löysin salasuhteen jossa olen surutta ottanut irti kaiken sen mitä on jäänyt kokematra seksin saralla. Kiinnyin ihmiseen,hän minuun..maaginen kemia välillämme..kunnioitus, luottamus..hyvä olo..tunne että minya halutaan jne. Eli tavallaan salasuhde pitää mut hengissä. Vielä roikun huonossa suhteessa - miksi - en tiedä. Elämä on laiffii N42

Vierailija
18/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:17"]

En tiedä miksi edes tyydyn tähään "suhteeseen" missä nyt olen. Viisi vuotta ilman seksiä. 20v yhdessä..en ole koskaanollut onnellinen. Ehkä ajattelin että en kelpaa kenellekään muulle? Miksi olen vain niellyt loukkaavia sanoja? (Miehen nesteitä en oo nielly)..ei kosketuksia - jos otan kädestä kiinni niin miehen mielestä vain lasta pidetään kädestä kiinni. No tuli se mitta mullekin täyteen. Ja hain seuraa netistä. Ensimmäunen kerta kun pllua nuoltiin tapahtui vuosi sitten vittu kun tuntu hyvältä. Sitä alkoi miettimään että mitä seksiltä haluaa (oma mies huolehtii vain hänen nautinnosta) .sitten löysin salasuhteen jossa olen surutta ottanut irti kaiken sen mitä on jäänyt kokematra seksin saralla. Kiinnyin ihmiseen,hän minuun..maaginen kemia välillämme..kunnioitus, luottamus..hyvä olo..tunne että minya halutaan jne. Eli tavallaan salasuhde pitää mut hengissä. Vielä roikun huonossa suhteessa - miksi - en tiedä. Elämä on laiffii N42

[/quote

Periaatteessa en pidä siitä että petetään. Jos kotona liitossa saa kullia tai pillua riittävästi, niin en hyväksy pettämistä. Mutta jos toinen ei halua muutamaan kuukauteen saatikka vuoteen, minä ainakin pettäisinM50+.

Vierailija
19/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:17"]

[/quote

Periaatteessa en pidä siitä että petetään. Jos kotona liitossa saa kullia tai pillua riittävästi, niin en hyväksy pettämistä. Mutta jos toinen ei halua muutamaan kuukauteen saatikka vuoteen, minä ainakin pettäisinM50+.
[/quote]

Mä olin aika pitkään uskollinen periaatteen nainen, kunnes retkahdin. Täytyy sanoa ett en ole katunut koska olen saanit niin paljon läheisyyttä, seksiä, jutteluhetkiä ihmisen kanssa josta on tullut löheinen. Jos joskus tässä elämässä vuelä saan hyvän parisuhteen joka tyydyttää täydellisesti, ei mulla ole tarvetta lähteä muualle..siihen astiaion nauttia joka hetkestä jonka saan salaisen kanssa. Ja kyllä on tuntunut hyvältä kun on saanut kunnolla. N42

Vierailija
20/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä en ole kovin seksivetoinen ihminen, vaikka siitä nautinkin. Minä en saanut kotona tukea enkä ystävällisiä sanoja, jatkuvaa valitusta ja äksyilyä kylläkin, monia vuosia. Lapsenikin kärsivät. Petin ihan siksi, että oli ihanaa olla lähellä miestä, joka oli minulle mukava. Kyllä, näinkin alas voi vaipua. Nyt on kyllä avioero jo käynnissä, ja vihdoin minulla vapaa ja hyvä olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi