Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä elintarviketta sulla on kaapissa tai jääkaapissa, mitä et usko

Vierailija
11.12.2021 |

kovin monella olevan?

Itsellä on pieni muovinen sitruunanmallinen sitruunamehupurkki, jota käytän ruoanlaittoon ja leivontaan aina välillä. Myls Aromat-mauste taitaa olka melko harvinainen, parasta ikinä keitoissa.

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cashew-juomaa.    piparjuurta monena jouluna käytetty lihan mausteena.

Vierailija
82/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni harrastaa drinkkien tekemistä ja hän tekee monenlaisia siirappeja itse. Tällä hetkellä meillä on kaakaopavuista tehtyä siirappia ja hunajasiirappia jääkaapissa sekä sitruunoista puristettua shrubia tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se monesti mainittu sitruunapullo löytyy täältäkin.

Mulla sattuu nyt olemaan artisokan sydämiä ja viininlehväkääryleitä.

Vierailija
84/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kuukautta muovisessa eväsrasiassa ollut kanakastike. Näyttää, että se kävelee pian itse ulos jääkaapista.

Vierailija
85/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerättyjä ja säilöttyjä suolasieniä, kuivattuja suppilovahveroita. Pakastimessa kantarelleja ja poroa. Jääkaapissa itsetehtyä sinappia ja kotijuustoa. Smetanaa ja venäläisiä suolakurkkuja on jääkaapissa aina.

Eipä nämäkään erityisen harvinaisia edes ole.

Vierailija
86/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peuran lapapaisti sulamassa.

Vierailija
87/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapankaalia ja hillosipuleita. Vajaaravitsemuksen hoitoon tarkoitettuja juomia.

Noi wasabi-, chili- ja muut tahnat ihan peruskamaa mun kaapissa, samoin tuo sitruunamehupurkki.

Vierailija
88/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kuukautta muovisessa eväsrasiassa ollut kanakastike. Näyttää, että se kävelee pian itse ulos jääkaapista.

Ehkäpä kannattaisi heittää se tänään suosiolla pois eikä odotella, että kastike saa jalat alleen...

Vierailija
89/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurpitsansiemenöljyä.

Vierailija
90/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehtyä pestoa. Piparjuuritahnaa. Omatekoista kirsikkahilloa.

Vierailija
91/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtyä kimchia sekä suolakurkkuja.

Vierailija
92/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintarviketta kyllä kysyttiin mutta vastaan silti insuliinia. Vain perus ruokatarvikkeita.

Vierailija
93/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marmite

Vierailija
94/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savuaromi

Ghee (kirkastettu voi)

Merileväsipsejä

Panelasokeria

Spelttihiutaleita

Karviaiskoison marjoja

Sikuria

Mitä varten säilytät noita kaikkia jääkaapissa? SpelttihiutaLeita esim?

Vierailija
95/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Savuaromi

Ghee (kirkastettu voi)

Merileväsipsejä

Panelasokeria

Spelttihiutaleita

Karviaiskoison marjoja

Sikuria

Mitä varten säilytät noita kaikkia jääkaapissa? SpelttihiutaLeita esim?

Eiku sori, luin otsikon huolimattomasti.

Vierailija
96/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umeboshi luumuja <3

Vierailija
97/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua näitä. Sitruunamehua on varmasti jokaisella, ruusuvettä oli jo 70-luvulla kaikilla. Nämä muutkin on aivan normaaleja mausteita ja ruokakaapin sisältöjä, miten ohra voi olla jotekin outoa... Mutta hauskahan se on lukea, mitä joku pitää eksoottisena. Varmaan omat outouteni ovat toiselle aivan arkikauraa.

Minulla ehkä oudoin on erilaiset väriaineet, joita kävin ostamassa itämaan kaupasta. 70-luvun entiset väritoosat eivät ole kyllä lähellekään tyhjiä, kun eipä sitä väriä tarvitse mitään grammoja kerrallaan laittaa. Ne olivat noin 2*4 senttiä suuria. Luultavasti käytän näitä värejä lähinnä jäälyhtyihin ja johonkin sokerikuorruutteeseen, jahka teen jotain sokerikuorrutettavaa. En ole tehnyt 40 vuoteen sokerikuorrutetta.

Toinen, itselleni tosi outo on japanilainen merilevä. Kokeilin sitä kauhean yliannostuksen mahdollisiin kilpirauhasvaivoihin. En huomannut mitään vaikutusta.

En kyllä usko että sitruunamehutiiviste on kovin yleinen ja Aromat-maustetta on moni ihmetellyt mitä se on. Nuo on enemmän jäänteitä menneiltä vuosikymmeniltä kuin nykytrendien mukaisia ruoka-aineita. Ap

Se sitruunan näköinen purkkihan juuri löytyy lähes kaikkien jääkaapista. Sitruunamehua tarvitsee vähän väliä, ja harva viitsii joka kerta ryhtyä puristamaan oikeaa sitruunaa. Miksi ihmeessä se olisi "jäänne menneiltä vuosikymmeniltä"? Nykyäänhän paljon useammin tehdään ruokia, joihin menee sitruunamehua. En minä ainakaan sitä vielä 20 vuotta sitten käyttänyt kovinkaan usein, nykyään sitä on aina jääkaapissa.

No ehkä mä olen sitten harvinainen, kun multa löytyy aina tuoretta sitruunaa jääkaapista...  

"Tuoretta" se onkin sen jälkeen, kun keltainen sitruuna on muuttunut taas vihreäksi.

Vierailija
98/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipuolukoita, eli itsepoimittuja puolukoita säilöttynä ihan pelkästään veteen. En usko että löytyy kovinkaan monen ihmisen jääkaapista tällaista.

Vierailija
99/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä kannattaisi heittää se tänään suosiolla pois eikä odotella, että kastike saa jalat alleen...

Toihan on itsekurittomalla laihduttajalle just sopiva paastonaloitustuote, todellista detoxia. Lähtee elimistön kuona-aineet liikkeelle, kun hyvin jääkaapissa kypsytettyä kanakastiketta vähän maistaa.

Vierailija
100/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni purkki säilöttyjä herkkusieniä liemessään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän