Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä elintarviketta sulla on kaapissa tai jääkaapissa, mitä et usko

Vierailija
11.12.2021 |

kovin monella olevan?

Itsellä on pieni muovinen sitruunanmallinen sitruunamehupurkki, jota käytän ruoanlaittoon ja leivontaan aina välillä. Myls Aromat-mauste taitaa olka melko harvinainen, parasta ikinä keitoissa.

Kommentit (132)

Vierailija
21/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän tekemää lakkahilloa.

Vierailija
22/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vadelma- ja mansikkahilloa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtyä sinappi-kurkkusalaattia itse kasvatetuista kurkuista

Vierailija
24/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vadelma- ja mansikkahilloa

löytyy kumpaakin ja itse tehtyä oman maan vadelmista ja mansikoista

Vierailija
25/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua näitä. Sitruunamehua on varmasti jokaisella, ruusuvettä oli jo 70-luvulla kaikilla. Nämä muutkin on aivan normaaleja mausteita ja ruokakaapin sisältöjä, miten ohra voi olla jotekin outoa... Mutta hauskahan se on lukea, mitä joku pitää eksoottisena. Varmaan omat outouteni ovat toiselle aivan arkikauraa.

Minulla ehkä oudoin on erilaiset väriaineet, joita kävin ostamassa itämaan kaupasta. 70-luvun entiset väritoosat eivät ole kyllä lähellekään tyhjiä, kun eipä sitä väriä tarvitse mitään grammoja kerrallaan laittaa. Ne olivat noin 2*4 senttiä suuria. Luultavasti käytän näitä värejä lähinnä jäälyhtyihin ja johonkin sokerikuorruutteeseen, jahka teen jotain sokerikuorrutettavaa. En ole tehnyt 40 vuoteen sokerikuorrutetta.

Toinen, itselleni tosi outo on japanilainen merilevä. Kokeilin sitä kauhean yliannostuksen mahdollisiin kilpirauhasvaivoihin. En huomannut mitään vaikutusta.

Vierailija
26/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itstet ehtyä vadelmamehua

Vierailija
27/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegemite.

Vierailija
28/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua näitä. Sitruunamehua on varmasti jokaisella, ruusuvettä oli jo 70-luvulla kaikilla. Nämä muutkin on aivan normaaleja mausteita ja ruokakaapin sisältöjä, miten ohra voi olla jotekin outoa... Mutta hauskahan se on lukea, mitä joku pitää eksoottisena. Varmaan omat outouteni ovat toiselle aivan arkikauraa.

Minulla ehkä oudoin on erilaiset väriaineet, joita kävin ostamassa itämaan kaupasta. 70-luvun entiset väritoosat eivät ole kyllä lähellekään tyhjiä, kun eipä sitä väriä tarvitse mitään grammoja kerrallaan laittaa. Ne olivat noin 2*4 senttiä suuria. Luultavasti käytän näitä värejä lähinnä jäälyhtyihin ja johonkin sokerikuorruutteeseen, jahka teen jotain sokerikuorrutettavaa. En ole tehnyt 40 vuoteen sokerikuorrutetta.

Toinen, itselleni tosi outo on japanilainen merilevä. Kokeilin sitä kauhean yliannostuksen mahdollisiin kilpirauhasvaivoihin. En huomannut mitään vaikutusta.

En kyllä usko että sitruunamehutiiviste on kovin yleinen ja Aromat-maustetta on moni ihmetellyt mitä se on. Nuo on enemmän jäänteitä menneiltä vuosikymmeniltä kuin nykytrendien mukaisia ruoka-aineita. Ap

Vierailija
29/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hydrokortisonivoidetta

Vierailija
30/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itstet ehtyä vadelmamehua

Nam!

Vierailija
31/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaata (suklaalevy)

Vierailija
32/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruusuvesi ei kyllä ole mikään perustuote, vaikka jotkut hipit 70-luvulla siitä olisikin innostuneet. Sitähän käytetään lähinnä joidenkin itämaisten makeisten maustamisessa tms. Olen itse aikamoinen ruokanörtti, mutta en ole koskaan edes törmännyt mihinkään reseptiin missä käytettäisiin ruusuvettä. Olen itse joskus pihistellessä ostanut sitä ihonhoitoa varten aasia-kaupasta, mutta en kyllä koskaan käyttänyt mihinkään ruokaan.

.

Itselläni taas on yleensä paria-kolmea erilaista japanilaista merilevää kaapissa. Muutenkin japanilaisen ruoan ystävänä löytyy miriniä, riisiviinietikkaa, misoa jne japanilaisen keittiön peruselintarvikkeita. Itse tehdyt hapatteet on varmaan myös sellainen, mikä ei ihan kaikilta löydy. Ainakin hapankaalia, kimchiä ja hapankurkkuja tällä hetkellä.

Vierailija
33/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunamehupurkki löytyy.

Kuka vielä käyttää natriumglutamaatti-Aromatia???

Vierailija
34/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruusuvettä leivonnaisten maustamiseen.

Mulla on kanssa ruusuvettä. Kokeile laittaa muutama pisara teen joukkoon...

Vierailija
35/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä, voi olla yleistäkin ehkä mutta mulla on worcestershirekastikepullo jääkaapissa.

Mulla on lähes käyttämätön pullo kaapissa. Ostin kun tarvi johonkin ruokaan, mutta en oo sen jälkeen keksinyt mitään käyttöä sille.

Vierailija
36/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mehumaijalla tehtyä karviaismarja-omenamehua.

Vierailija
37/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin tekemää kurpitsahilloa.

Vierailija
38/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se sitruunamehu ja aromat ole ihan perustarvikkeita jotka löytyy melkeen jokaisesta keittiöstä? Mulla ehkä vähemmän tyypilisenä kaapista löytyy lanzarotelta tuotu mojo verde picante, vaahterasiirappi, chian siemenet, kiinasta tuotua kukkateetä, karamellin makuista kahvisiirappia  

Vierailija
39/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihan sitruunamehua.

Vierailija
40/132 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaista mustaa etikkaa, raputanhaa, tuhatvuotisia munia pari, itse tehtyä kimchiä, kuusenkerkkäsiirappia, katkarapusiideriä (en ole vielä uskaltanut maistaa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme