Pelko puolison kuolemasta ja ajatus kuolla itsekin
Tilanne tullut nopeasti ja täysin varoittamatta. Puolisolla epäillään ja tutkitaan vakavaa sairautta, johon voi menehtyä. Pitkä ja hyvä suhde ollut ja asiat olleet meillä hyvin. Kauhea shokki ollut tämä asia. Raskasta odotella tutkimuksia ja niiden tuloksia, sekä jatkoja, että mitä tapahtuu? Ja se pahin, ajatus, että rakas puoliso voi myös menehtyä jos huonosti käy. Ihan hirveä ajatus, enkä tahdo kestää sitä. Pelko kaikesta on kova. Miten puolisolle käy ja jos hän menehtyy niin miten minun käy ja miten pärjään yksin ja järjestän elämäni? Tuntuu ihan painajaiselta koko tilanne. Olen alkanut jo ajattelemaan, että ehkä olisi parempi itsekin lähteä mieheni mukana jos niin kävisi.
Kommentit (45)
Kuolet sinä itsekin, älä ennenaikaista sitä.
Hei ap, mitä teille kuuluu? Jos siis tahdot kertoa?
On kaunis asia että on ollut pitkä suhde jossa on hitsauduttu yhteen noin vahvasti. Valitettavasti tämä on se huono puoli. On ehkä menty niin nuorena yhteen että ei ole koskaan opetellut pärjäämään yksin eikä muutenkaan voisi koskaan kuvitella jatkavansa elämää ilman toista.
Fakta kuitenkin on se että ikuisistakin liitoista toinen osapuoli kuolee useimmiten ennen toista. Siihen kannattaa varautua jollakin tavalla. Esimerkiksi miettiä, pitäisikö sittenkin opetella käyttämään pyykkikonetta itse tai muuttaa pois maaseudun perukoilta jos itsellä ei ole ajokorttia mutta puolisolla on.
Toivottavasti kaikki kääntyy aloittajan tapauksessa hyvin ja saavat vielä monta yhteistä vuotta. Silti näitä asioita kannattaa hieman ajatella ja vähän varautua väistämättömään.
Ihminen on sopeutuva olio. Tilanteet on normaalisti hallittavissa kun vaan järkeilee.