Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te muut masentuneet teette piristääksenne itseänne?

Vierailija
11.12.2021 |

Haluaisin tehdä jotain kivaa ja kohentaa mielialaani, olen vaikeasti masentunut ja itsetuhoinen. Haluan saada jotain ihan muuta ajateltavaa välillä.
Tällä hetkellä harrastan meditointia, lenkkeilyä, kuuntelen musiikkia ja ulkoilen.
Kirjoihin en jaksa keskittyä ollenkaan enkä mihinkään kovin pitkäjänteiseen toimintaan, mutta pieniä arjen iloja kaipaan kovasti.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteet auttaa edes vähän.

Vierailija
22/27 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei ole ketään oikeasti masentunutta . Mieliala voi olla alavireinen. Mutta se on eri asia kuin masennus.

Ettäs kehtaatkin, häpeäisit. Tässä sulle oikeasti ei-masentuneen vinkit: ”Ei siinä muuta kun lakkaat vaan kierimästä itsesäälissä, otat ittees niskasta kii, lähet juoksulenkille, laihdutat, hankit uusia kavereita, meet töihin, niin minäkin oon tehny, se on vaan ittestä kii katos!”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti masentunut ei piristy - ikävä tosiasia kaikille teille jotka piristytte.

Vierailija
24/27 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista kukkanen. Joskus kauhean päivän valopilkku on se, että jaksaa vaikka pari minuuttia katsella ikkunasta ulos. Muun päivän makaa sängyssä.

Vierailija
25/27 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin, että olen hyvännäköinen miten voin olla masentunut!

Mä olen tavallisen näköinen, mutta että koska olen perussiisti, rauhallinen, osaan puhua ja kuunnella - niin en voi olla niin masentunut ja/tai ahdistunut kuin koen itse. Kiva kuulla. Tuntuispa se sitten myös omassa voinnissani. Huumorintajukin mulla säilyy ihmeen pitkälle, vaikka muuttuu siis sävyltään varsin mustaksi, mutta joo, masentunuthan ei siis voi koskaan edes hymyillä eijjei. Mä oon vielä semmonen, että jopa nauran jos mulla vaikka jalka on murtunut tai on sydänkohtaus - ihan oikeesti! Mulle vaan tulee niin absurdi olo että ei voi totta, tämmöstäkin paskaa vielä, ja alan nauramaan. Juu ei oo masentunut ei. Kauheesti pitäis jaksaa todistella sitä miten hirveä olo on päivästä päivään. Ja se masennustesti-lomake! Se sopii parhaiten sellaiselle, joka ei oo aikaisemmin masentunut, vaan mieliala on alkanut laskea tyyliin viimeisen kuukauden tai viikkojen aikana. Mun mieliala ei oo laskenut, se on ollut alhaalla lapsesta asti, mitä vastaan niihin kysymyksiin?

Vierailija
26/27 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänikirjojen tai podcastien kuunteleminen, samalla kun vaikka kutoo kaulaliinaa. Ja kaikki tämmöiset tekemiset voi olla sellaisia, ettei jaksa kuin vaikka 20min päivässä, mutta silti se voi olla se päivän helpoin hetki.

Vierailija
27/27 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin, että olen hyvännäköinen miten voin olla masentunut!

Mä olen tavallisen näköinen, mutta että koska olen perussiisti, rauhallinen, osaan puhua ja kuunnella - niin en voi olla niin masentunut ja/tai ahdistunut kuin koen itse. Kiva kuulla. Tuntuispa se sitten myös omassa voinnissani. Huumorintajukin mulla säilyy ihmeen pitkälle, vaikka muuttuu siis sävyltään varsin mustaksi, mutta joo, masentunuthan ei siis voi koskaan edes hymyillä eijjei. Mä oon vielä semmonen, että jopa nauran jos mulla vaikka jalka on murtunut tai on sydänkohtaus - ihan oikeesti! Mulle vaan tulee niin absurdi olo että ei voi totta, tämmöstäkin paskaa vielä, ja alan nauramaan. Juu ei oo masentunut ei. Kauheesti pitäis jaksaa todistella sitä miten hirveä olo on päivästä päivään. Ja se masennustesti-lomake! Se sopii parhaiten sellaiselle, joka ei oo aikaisemmin masentunut, vaan mieliala on alkanut laskea tyyliin viimeisen kuukauden tai viikkojen aikana. Mun mieliala ei oo laskenut, se on ollut alhaalla lapsesta asti, mitä vastaan niihin kysymyksiin?

Tämä!! Mun suosikki siinä lomakkeessa on "Olen huolissani siitä, että näytän vanhalta tai etten näytä miellyttävältä" 🙈 Ilmeisesti hra Beck oli nuori siloposkinen mies kun tätä rustasi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä