Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kutsun junttitupareihin

Vierailija
17.03.2015 |

Tuttavani kutsui minut tupareihinsa lähiökerrostalokaksioonsa. Tapahtumakuvauksessa lukee, että "tarjolla on boolia, mutta kannattaa ottaa myös omat pullot mukaan. ;D" Ilmeisesti tarkoituksena ei ole tehdä muuta kuin ryypätä ja mennä sitten baariin ryyppäämään. Olen tottunut vähän sivistyneempään meininkiin...

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi.... Keksi joku tekosyy jäädä pois

Vierailija
2/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä sit haluat, kansantansseja ja lihasoppaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:33"]Tuttavani kutsui minut tupareihinsa lähiökerrostalokaksioonsa. Tapahtumakuvauksessa lukee, että "tarjolla on boolia, mutta kannattaa ottaa myös omat pullot mukaan. ;D" Ilmeisesti tarkoituksena ei ole tehdä muuta kuin ryypätä ja mennä sitten baariin ryyppäämään. Olen tottunut vähän sivistyneempään meininkiin...
[/quote]
Mikäs tossa ongelma? Rehellistä hauskaa yhdessäoloa. :)

Vierailija
4/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:33"]Tuttavani kutsui minut tupareihinsa lähiökerrostalokaksioonsa. Tapahtumakuvauksessa lukee, että "tarjolla on boolia, mutta kannattaa ottaa myös omat pullot mukaan. ;D" Ilmeisesti tarkoituksena ei ole tehdä muuta kuin ryypätä ja mennä sitten baariin ryyppäämään. Olen tottunut vähän sivistyneempään meininkiin...
[/quote]
Mikäs tossa ongelma? Rehellistä hauskaa yhdessäoloa. :)
[/quote]

Roskasakkityyliin.

Vierailija
5/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku suomenruotsalainen joka haluis lausua runoja ja sillon tällöin joku snapsi ruotsinkielisen juomalaulun kera. 

Vierailija
6/111 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin kyseessä ei ole tarkoituksenmukainen piheys, niin kukin järjestäkööt just sen tasoiset tarjoilut kuin hyväksi kokee ja oma varallisuus antaa myöten. Itse arvostan vieraanvaraisuutta.

Vierailija
7/111 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihhih! On sullakin ongelmat! Mukavaa päivää kaikille :)

Vierailija
8/111 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 18:15"]En tiedä onko aloitus provo, mutta kyllähän tämä ketju on täynnä kännidorkia. Tuollainen kutsu olisi ollut ok ja normaali joskus opiskeluaikaan, mutta näin 30+ työssäkäyvälle ihmiselle lähinnä nolo. Ryyppääminen sinällään on tässä iässä jo niin nähty. Siinä ei ole enää mitään jännää, eikä ei siis kyllä mitenkään riitä enää ohjelmanumeroksi. Enkä kutsuisi ihmisiä kylään, jos minulla ei olisi varaa tarjoilla heille ruokia tai juomia. Ja alkoholin suhteen mieluummin nautin laadusta kuin määrästä. Kun tapaan ystäviä, kevyt humaltuminen saattaa tulla sivutuotteena, mutta se ei ole illan päämäärä. Tuollaiset ryyppäjäiset kuuluvat opiskelijoille, wt-sakille tai sitten äärettömän estoisille ihmisille. [/quote] Mistä näitä wannabe-elitistejä sikiää?

[/quote]

Ai nyt olen av-mammalle elitisti, kun kaveripiirissäni ei ole tapana mennä kylässä oman sidukkapussin kanssa jonnekin nurkkaan kyhjöttämään? Tämä selvä. :D 
[/quote]

On muitakin vaihtoehtoja kuin sidukka ja miksi sinne nurkkaan pitäisi mennä?

Vierailija
9/111 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 22:57"]Tulee aloituksesta mieleen monet stereotypiat, viiniä kitataan kaksin käsin, huhhuh ja ollaan niin hienoja. Itse en tuollaista pämppäämistä harrasta vaan ihan mietoja alkoholijuomia pari ja ilta on täydellinen. Pakko sitä vahvaa viiniä on lipittää ja mikä siitä tekee hienompaa kuin pari olutta? 
[/quote]
Onko joku täällä sanonut että pakko vetää vahvaa viiniä(?). Ap:n mielestä on junttia tuoda omat juomat, esim sen kaksi kaljaa. Ja kaikki ei tykkää juoda kaljaa tai siideriä, vaan juovat mielummin viiniä, viskiä, konjakkia ym.

Vierailija
10/111 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 17:56"]

Kerro ap millaiset tuparit itse järjestäisit. Pliis?

[/quote]

Istuisimme varmaan aluksi iltaa luonani viinin äärellä. Voisimme katsoa vaikka jotain taide-elokuvaa. Voisimme myös lukea otteita jostain kirjallisuudesta ja keskustella niistä. Jos halua on, voisimme siirtyä myöhemmin illalla viinilasilliselle johonkin tasokkaaseen paikkaan.

Ap

[/quote]

HAAAHHAHAHAHAAA  Joopa joo :D

Vierailija
11/111 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ap on alaluokasta oleva, olevinaan muita parempi. Surullista.

Vierailija
12/111 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 18:49"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 18:45"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 18:41"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 18:38"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 18:29"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 18:15"]

En tiedä onko aloitus provo, mutta kyllähän tämä ketju on täynnä kännidorkia. Tuollainen kutsu olisi ollut ok ja normaali joskus opiskeluaikaan, mutta näin 30+ työssäkäyvälle ihmiselle lähinnä nolo. Ryyppääminen sinällään on tässä iässä jo niin nähty. Siinä ei ole enää mitään jännää, eikä ei siis kyllä mitenkään riitä enää ohjelmanumeroksi. Enkä kutsuisi ihmisiä kylään, jos minulla ei olisi varaa tarjoilla heille ruokia tai juomia. Ja alkoholin suhteen mieluummin nautin laadusta kuin määrästä. Kun tapaan ystäviä, kevyt humaltuminen saattaa tulla sivutuotteena, mutta se ei ole illan päämäärä.

Tuollaiset ryyppäjäiset kuuluvat opiskelijoille, wt-sakille tai sitten äärettömän estoisille ihmisille.

[/quote]

No voi herran lettas.

Huomaa että teidän kaveripiirissä niitä juhlia ei taida kovin paljon ollakaan. Meillä taasen järjestetään juhlia, illanistujaisia, peli-iltoja, etkoja ym. hyvinkin aktiivisesti vaikka ihan akateemista porukkaa suurin osa. Täysin itsestään selvää että jos haluaa juoda niin tuodaan omat pullot, isäntäväki toki tarjoaa yleensä jotain ruokaa ja juomaa mutta miksikään täyshoitolaksi ei kenenkään tarvitse alkaa. Hauskapito ja ystävien näkeminen on pääpointti, ei hulppeat tarjoilut.

[/quote]

Hellanlettaspa hyvinkin. "Jos haluaa juoda". Minusta on vähän outoa ja säälittävääkin mennä ryyppäämään muiden kotiin omia juomiaan. Varsinaista "hauskanpitoa". Ehkä olen asunut liian kauan poissa Suomesta. Kannatan viiniä Suomessakin maitokauppaan, mutta nämä tämmöiset alkoholia glorifioivat ja sosiaalisen elämän alkoholiin keskittävät ihmiset joskus pistävät miettimään, että ehkä suomalaiset vielä tarvitsevat jotain valtiovallan isoveljeä kaitsemaan itseään ja alkoholikulutustaan.

Ja älä huoli, kyllä kaveripiirissäni järjestetään illanistujaisia usein. Tuliaispulloja toki tuodaan lähes aina, mutta kukaan ei todellakaan juo itse niitä tuliaispullojaan jossain nurkassa toisen kotona. :O

[/quote]

"Siis eihän meillä tulisi mieleenkään...! Mutta ehkäpä olen ollut liian kauan poissa Suomesta." Taattua kauraa ylentää itsensä junttien yläpuolelle. :)

[/quote]

Ai sinusta suomalaiset ovat juntteja ja ulkomaalaiset eivät? Tämä kertoo ihan sun omasta alemmuuskompleksistasi. Ja kyllä, olen asunut viimeiset 8 vuotta poissa Suomesta. Minusta se on yhtä epäjännää kuin alkoholi. Mutta en oikeastaan ole yllättynyt, että juuri tämä aloitus keräsi puoleensa kaltaisiasi, joiden mielestä on elitististä asua muualla kuin Suomessa ja tarjota vierailleen juomat. 

[/quote]

Ei, vaan elitististä on pitää itse itseään parempana kuin muut tai omia tapojaan parempina kuin muiden tapoja.

ohis

[/quote]

Ihanko pokkana väität, että humalahakuinen juominen ja se, ettei tarjoa muille, on yleismaailmallisesti epäjunttia ja hyvien tapojen mukaista? Jos nyt mietit asiaa niiden teidän Kouvola-/Lahti-piirien ulkopuolella?

ohis

Vierailija
13/111 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 10:28"]

Oikeasti ap on alaluokasta oleva, olevinaan muita parempi. Surullista.

[/quote]

Oikeasti ap oli joku teini, jonka mielestä dokaaminen on tosi jännää ja hurjaa, ja että hänpä keksi nyt sitten jännän ironisen provon aiheesta. Ja siihenkös av:n wt-siipi tarttui innolla.

Vierailija
14/111 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

White trash kerrostaloläskipillubileetkö kyseessä? Läskit lyllyy, viina roiskuu ja lehmät mölisee. Hyi saatana toivottavasti kerrostalo palaa ja palomiehet estää teidän ulospääsyn ja poliisin tarkka-ampujat viimeistelee.

Vierailija
15/111 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 18:44"]

Ps. Ehkä huvittavin tapaus oli sellainen, että menin tupareihin. Vein ystävälle lahjakortin sisustusliikkeeseen, ja pullon kuoharia "yhteiseen hyvään". Olin vielä pitänyt sen kylmässä, jotta sen voisi poksauttaa samantien. Mitä vielä! Hän laittoi sen lahjapöytään ja totesi että boolia on tarjolla. Tai OLI, tulin ehkä tunnin juhlien alun jälkeen ja booli oli jo juotu. Koitin vinkata että eiköhän poksauteta tuo tuomani pullo, niin hän totesi että juo sen miesystävänsä kanssa kylvyssä seuraavana viikonloppuna. Ei jumankauta mitä meininkiä :D

[/quote]

Ilmoititko selvästi että kyseessä oli tarjoiltava juoma vai annoitko vaan lahjan yhteydessä? En minäkään ehkä pikkuhiprakassa tajuaisi jonkun vihjailuja :D yksissä juhlissa saattaa saada useita skumppapulloja lahjaksi, ei siinä välttämättä tajua mitkä pitäisi tarjoilla ja mitkä on ihan vaan lahjoja.

[/quote]

- Tässä, ole hyvä! Paljon onnea uuteen kotiin (ojennan lahjakortin)! Tämä on kyllä tosi kivaa aluetta ja näyttääpä täällä kauniilta! Toin meille vielä tällaisen (ojennan pullon), se on ollut kylmässä. 

Siinä vaiheessa kun tarjottava booli on loppu (ja lisäksi tarjolla on vain limsaa ja mehua) ja vieras kysyy avattaisiinko nyt tuo hänen tuomansa pullo, niin minusta se vaan on huonoa emännöintiä. Mutta nämä toki on juuri näitä tilanteita, joissa mielipiteet eroavat. Minä olisin emäntänä laittanut vastaavassa tilanteessa lahjapullojakin pöytään (omani siis ei tällainen ollut) ja todennut jotain että "onpa onni kun sain teiltä näitä lahjaksi, kun arvioin "vähän" väärin tuon boolin menekin... Kiitos teille kaikille! Kippistetäänpäs tästä yhdessä!" Tms. Mutta kukin tyylillään, ja ihan kivaa siellä oli limsan voiminkin - ravintolassa ennätin sitten nauttia pari lasillista viiniä ennen kotiin lähtöä.

Vierailija
16/111 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppääminen on niin out! Fiksuista ihmisistä tulee kännissä ääliöitä, eikä mitenkään hassunhauskalla tavalla vaan säälittävästi. Esim. kuuntelin taannoin mielestäni fiksun n. 40-v työkaverini selostusta viikonlopusta "meni vähän överiksi kun on ollut huolia, konttailin kotibileissä, yrjöilin, sain itkupotkuraivarit ja heräsin kylppärin lattialta". Varmaan niitä huolia helpotti karse kankkunen ihan tooooosi paljon...

Vierailija
17/111 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne vuosikertashampanjan kanssa Matti Klingen teos kainalossa. Äläkä unohda hanhenmaksapalleroita!

Vierailija
18/111 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 18:41"]

No, minustakin joku "omat pullot mukaan" -ryyppybileet on aika junttia ja teiniä, ja varmaankin skippaisin. Kännien veto on kaikin puolin typerää, oli yhteiskuntaluokka mikä tahansa. Ei jurristen seuraa kestä kukaan... Eri juttu juoda kohtuudella jotain... Mutta on kyllä jotain tosi teinimeininkiä tuo omatpullotmessissä -touhu.

[/quote]

No mä laitan kutsuun yleensä, että jos haluaa juoda alkoholipitoisia juomia, kannattaa tuoda ne mukanaan. Koska en itse pahemmin juo, en ole kiinnostunut toisia juottamaan känniin eikä kiinnosta oikeastaan edes perehtyä, millaisia tarjoiluja vieraat kenties pitäisivät hyvinä. Osaavat varmasti itse paremmin ostaa sellaisia kuin tykkäävät juoda.

Vierailija
19/111 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei miellytä, ole menemättä. Simple as that. :-)

Vierailija
20/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä mielenkiintoista. Itse en ikinä järjestäisi omat juomat bileitä enkä pyytäisi rahaa lahjaksi. Silti kutsun saanut voi aina myös miettiä, että onkohan juuri hän se pakko kutsuttu, joka ei oikeastaan sovi porukkaan ja olisi melkein toivottavampaa, että ei edes tule. Jos juhliin on menossa, niin sitten pitää mielestäni mennä kutsun mukaisella tyylillä ja hyvällä mielellä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi