näpistely seuraukset
jäin kiinni tänään kirpputorilla näpistelystä kassalla. myyjä pyysi näytyämään laukun sisällön ja otti ylös puhelinnumeron, nimen yms ja sanoi ”älä ihmettele jos poliisit ottavat yhteyttä” . oon 15v ja kassalla maksoin kaikki tuotteet jotka repussa oli. sain porttikiellon, vanhempabi eivät ole ainakaan vielä sanoneet mitään kun tulin kotiin. en tiedä mitö tehdä. mitä seurauksia tästä tulee ja tuleeko aina vanhemmille ilmoitus asiasta? ja tuleeko sqkkojq?
Kommentit (12)
Alaikäisiä ei saa täällä ohjata, vain vanhemman kautta, jotta pyydä iskä tai äiskä apuun.
Väärä puhellimero kannattaa antaa sille nuuskivalle kassalle. Itse asiassa sillä ei ole nuuskia niitä kasseja. Eikä ottaa suuhun.
"Alle 18 -vuotiaiden osalta poliisi ottaa yhteyden vanhempiin ja lastensuojeluun. Kauppaliikkeet vaativat yleisesti rangaistusta ja seurauksena on sakkoa tai eteen tulee asian käsittely oikeudessa."
Reilusti vaan näpistelemään kaikki. Itse jäin kiinni vasta viidennellä sadannella kerralla!
Oliskohan kannattanut selvittää ennen kuin aloitti näpistelemään
Vierailija kirjoitti:
Väärä puhellimero kannattaa antaa sille nuuskivalle kassalle. Itse asiassa sillä ei ole nuuskia niitä kasseja. Eikä ottaa suuhun.
aluksi annoin väärän ja he soittivat siihen numeroon ja kysyi sitten miksi ei toiminut:/
Vierailija kirjoitti:
"Alle 18 -vuotiaiden osalta poliisi ottaa yhteyden vanhempiin ja lastensuojeluun. Kauppaliikkeet vaativat yleisesti rangaistusta ja seurauksena on sakkoa tai eteen tulee asian käsittely oikeudessa."
eli kannattais suoraan vaan myöntää teot?
Käyttäjä37349 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli kannattais suoraan vaan myöntää teot?
Jep.
Vierailija kirjoitti:
Reilusti vaan näpistelemään kaikki. Itse jäin kiinni vasta viidennellä sadannella kerralla!
mitä sulle tapahtu kun jäit kiinni? oliks minkä ikäne?
Poliisi tulee hakemaan ja joudut maksamaan 800 euron sakot