Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 10 vuoden parisuhdetta enää mitään mahdollisuutta muuttaa? Riita joulusta

Vierailija
10.12.2021 |

Olen ollut kaikki nämä vuodet vaimon tossun alla, minä olen ollut se joka joustaa ihan kaikessa ja nyt on tullut raja vastaan. Tänään tulee 2 kk siitä kun vaimo ajoi mut sohvalle nukkumaan, vaikka mitään en mitään väärää ole tehnyt. Vaimo on ollut suuttunut, kun oma rahatilanne ei ole niin hyvä että voisin ostaa vaimolle toivomansa joululahjan. Itkettää kun kerron tätä, mutta vaimo ei näytä ymmärtävän että ainoa vaihtoehto ostaa kallis haluamansa lahja on ottaa pikavippejä ja sitä en tee. En ala myymään autoa enkä muuta keräilyomaisuutta. Vaimo syytteli viikko sitten, että pilasin hänen joulunsa mutta yhtä paljon se on minun ja meidän molempien joulu. Tämäkin yö menee sohvalla itkien ja nukkuen yhdessä koiran kanssa. Vaimo on myös töissä, mutta meillä on ollut perinne ostaa joka joulu toisillemme lahjat, mutta nyt vaimon lahja on aivan liian kallis. Vaimo on ehtinyt ostaa minulle lahjan, vaikka sanoin että ehkä on parempi tehdä poikkeus tänä vuonna ja sijoittaa yhteiset rahat muuhun tärkeämpään, mutta ei käy..! Vaimon määräily alkaa käydä hermoille ja olen alkanut pohtimaan lähdenkö kerrankin kahdestaan koiran kanssa jouluksi mökille, kun vaimo ei osaa arvostaa kaikkea mitä olen tässä kymmenen vuoden aikana tehnyt. En halua enää joustaa niin että toinen jyrää mut kaikessa, mutta saadapa vaimo ymmärtämään ja tulemaan vastaan. Etten unohda niin lahjaksi vaimo toivoo kalliita dysonin hiuslaitetta ja designtakkia.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen pikku Untuvakerä kirjoitti:

Minä syön joka aamu suuren lautasellisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee samoin, mutta lisää puuroon vaapukkahilloa.

Meillä ei ole koskaan ollut riitaa rahasta. Eikä juuri mistään muustakaan. Olemme olleet yhdessä jo 18 vuotta.

Alkoholia emme käytä. Emme lainkaan.

Untuvakerän neuvoa kannattaa kokeilla. Hyvän aamiaisen äärellä on helpompaa keskustella päästä sopuun parisuhdetta vaivaavista ongelmakysymyksistä.

Vierailija
22/29 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne mökille, jospa vaimosi ymmärtää siitä lähtien käyttäytyä paremmin sinua kohtaan, koska tajuaa ettei sinunkaan rakkautesi ole itsestään selvyys.

Jos ei, niin vaimo vaihtoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen pikku Untuvakerä kirjoitti:

Minä syön joka aamu suuren lautasellisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee samoin, mutta lisää puuroon vaapukkahilloa.

Meillä ei ole koskaan ollut riitaa rahasta. Eikä juuri mistään muustakaan. Olemme olleet yhdessä jo 18 vuotta.

Alkoholia emme käytä. Emme lainkaan.

Hyvä ratkaisu. Tasapuolinen.

Vierailija
24/29 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi on selvästi idiootti. Ei tuohon oikein muuta voi sanoa. Ei mitään järkeä. Tavaroita ei osteta ilman rahaa ja kun olette olleet pitkään parisuhteessa, niin useinhan raha-asiat ja taloudenhoito on jaettu. Ilmeisesti teillä ei kai ole niin, kun vaimolla on suuria vaikeuksia ymmärtää pienentyneitä tulojasi. Ja eipä hirveästi arvostusta herätä tuollainen materian tärkeys muutenkaan. Rahallako se rakkaus ostetaan?

Vierailija
25/29 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei itke. Miehet juo viinaa.

Itkeehän ja näyttävät tunteensa. Eivät kaikki miehet eikä naiset juo viinaa. Todella kapea näkökulma sinulla.

Vierailija
26/29 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene sinne mökille, jospa vaimosi ymmärtää siitä lähtien käyttäytyä paremmin sinua kohtaan, koska tajuaa ettei sinunkaan rakkautesi ole itsestään selvyys.

Jos ei, niin vaimo vaihtoon.

Viikko sitten sanoin vaimolle etten ole mikään lahjakone, vaikka häntä rakastankin. Yritin uudestaan selittää etten ala ostelemaan velkarahalla lahjoja että olisi hetken aikaa mukava joulu. Mykkäkoulu vaan jatkuu, vaikka haluaisin ihan vaan nukkua yöni rauhassa omassa sängyssä. Alkaa kärsivällisenä miehenäkin hermot loppua ja kohta menen vaikka väkisin makkariin nukkumaan, sanokoot vaimo mitä tahansa.

Vierailija
27/29 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ihmetteli tuolla mieheni on pelle-ketjussa, miten nainen on onnistunut menemään naimisiin 5-vuotiaan kanssa, mutta näkyy se onnistuvan mieheltäkin.

Miten asia tähän liittyy? En ole ketjua lukenut, mutta ei vaimo mikään sirkusklovni ole, vaikka nyt kohteleekin todella väärin.

Vierailija
28/29 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne mökille nyt vain koiran kanssa.

Ei tarvitse ostella kalliita juttuja, jos ei saa edes sängyssään nukkua.

Tein selväksi vaimolle heti kun ilmoitti lahjatoiveensa etten sellaisia pysty nyt ostamaan ja sanoin, että katsotaan sitten kun rahatilanne on parempi. Vaimo suuttui ja oikkuilee, minkä seurauksena minä jouduin siirtymään ulkoruokintaan sohvalle. Jospa kerrankin teen kuten itse haluan ilman että toinen määräilee ja lähden ruokineni mökille kahdestaan koiran kanssa.

Mistä hitosta te miehet näitä Justiinoja löydätte ja miksi taivutte vaikka solmuun kun vaimoke jotakin hullua vaatii? Onko se silloin tällöin saatava pilde oikeasti sen väärti?

Hitto että te miehet olette heikkoja.[/quote

Meillä on joka joulu ollut tapana ostaa toisillemme lahjat. Nyt vaimon lahjatoive on liian kallis rahatilanteeseen. Jotain muuta edullisempaa voisin ostaa mutta en todellakaan mitään 500 euron arvoisia lahjoja. Voidaan hankkia ne vähän myöhemmin kun tienaan toivottavasti enemmän, mutta ei tänä jouluna. Ymmärrän pettymyksen, mutta vaimon oikkuilu ja ymmärtämättömyys minua kohtaan on niin väärin. En halua riidellä enkä tapella vastaan vaan haluan rauhallisen ja leppoisan joulun. Pyydän että kirjoittaisit kunnioittavammin naisista, kun en ole naimisissa vaimon kanssa saadakseni "hyötyjä".

Vierailija
29/29 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut tän 21 vuoden aikana mieheltä yhden (1) Fazerin suklaalevyn, en tiedä mikä mielenhäiriö sillä sinä vuonna oli...lapsi oli sen ikäinen että tajusi jos vanhemmat ei saa mitään, luultavasti :)

Ihan onnellinen parisuhde meillä on, muut asiat on tärkeämpiä kuin tavaralla lahjominen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi