Onko 10 vuoden parisuhdetta enää mitään mahdollisuutta muuttaa? Riita joulusta
Olen ollut kaikki nämä vuodet vaimon tossun alla, minä olen ollut se joka joustaa ihan kaikessa ja nyt on tullut raja vastaan. Tänään tulee 2 kk siitä kun vaimo ajoi mut sohvalle nukkumaan, vaikka mitään en mitään väärää ole tehnyt. Vaimo on ollut suuttunut, kun oma rahatilanne ei ole niin hyvä että voisin ostaa vaimolle toivomansa joululahjan. Itkettää kun kerron tätä, mutta vaimo ei näytä ymmärtävän että ainoa vaihtoehto ostaa kallis haluamansa lahja on ottaa pikavippejä ja sitä en tee. En ala myymään autoa enkä muuta keräilyomaisuutta. Vaimo syytteli viikko sitten, että pilasin hänen joulunsa mutta yhtä paljon se on minun ja meidän molempien joulu. Tämäkin yö menee sohvalla itkien ja nukkuen yhdessä koiran kanssa. Vaimo on myös töissä, mutta meillä on ollut perinne ostaa joka joulu toisillemme lahjat, mutta nyt vaimon lahja on aivan liian kallis. Vaimo on ehtinyt ostaa minulle lahjan, vaikka sanoin että ehkä on parempi tehdä poikkeus tänä vuonna ja sijoittaa yhteiset rahat muuhun tärkeämpään, mutta ei käy..! Vaimon määräily alkaa käydä hermoille ja olen alkanut pohtimaan lähdenkö kerrankin kahdestaan koiran kanssa jouluksi mökille, kun vaimo ei osaa arvostaa kaikkea mitä olen tässä kymmenen vuoden aikana tehnyt. En halua enää joustaa niin että toinen jyrää mut kaikessa, mutta saadapa vaimo ymmärtämään ja tulemaan vastaan. Etten unohda niin lahjaksi vaimo toivoo kalliita dysonin hiuslaitetta ja designtakkia.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Sinne mökille nyt vain koiran kanssa.
Ei tarvitse ostella kalliita juttuja, jos ei saa edes sängyssään nukkua.
Tein selväksi vaimolle heti kun ilmoitti lahjatoiveensa etten sellaisia pysty nyt ostamaan ja sanoin, että katsotaan sitten kun rahatilanne on parempi. Vaimo suuttui ja oikkuilee, minkä seurauksena minä jouduin siirtymään ulkoruokintaan sohvalle. Jospa kerrankin teen kuten itse haluan ilman että toinen määräilee ja lähden ruokineni mökille kahdestaan koiran kanssa.
Miten voit olla noin pa? Käytkö itse ollenkaan töissä?
Vaikea ymmärtää vaimoasi. Me emme ole mieheni kanssa koskaan ostaneet mitään lahjoja toisillemme. Hyvä ruoka, lukeminen, pelit, saunominen ja rauhoittuminen on aina riittänyt. Ostamme itse itsellemme mitä tarvitsemme, emmekä ole keneltäkään lahjoja vailla. Lapsille ostetaan parit lahjat.
Vierailija kirjoitti:
Miten voit olla noin pa? Käytkö itse ollenkaan töissä?
En ole pa, mutta menetin tänä vuonna työn ja onnistuin saamaan uuden, jossa palkka ei ole yhtä hyvä kuin ennen. Katselen jatkuvasti jos löytyisi parempi uravaihtoehto mutta nykyisellä palkalla en voi täyttää vaimon lahjatoivetta jouluksi.
Joku ihmetteli tuolla mieheni on pelle-ketjussa, miten nainen on onnistunut menemään naimisiin 5-vuotiaan kanssa, mutta näkyy se onnistuvan mieheltäkin.
Jestas mikä suhde. Meillä on rakentamisen jälkeen ollut niin tiukkaa että piti ruuassakin katsoa kilohintoja puhumattakaan että olisi ostettu mitään lahjoja. Yhdessä me puhalletaan samaan hiileen rahatilanteiden mukaan niin ettei yli varojen eletä. Mitään juhlia ei juhlita velaksi. Meillä kumpikin ostamme itse mitä tarvimme eikä mitään naurettavia aikuisten lahjoja kuin pikkukakaroille. Harrastaako aikuiset ihmiset todellakin jotain joululahjoja ja vaikka velaksi. Eikö se suhde muuten toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein selväksi vaimolle heti kun ilmoitti lahjatoiveensa etten sellaisia pysty nyt ostamaan ja sanoin, että katsotaan sitten kun rahatilanne on parempi. Vaimo suuttui ja oikkuilee, minkä seurauksena minä jouduin siirtymään ulkoruokintaan sohvalle. Jospa kerrankin teen kuten itse haluan ilman että toinen määräilee ja lähden ruokineni mökille kahdestaan koiran kanssa.
Mistä hitosta te miehet näitä Justiinoja löydätte ja miksi taivutte vaikka solmuun kun vaimoke jotakin hullua vaatii? Onko se silloin tällöin saatava pilde oikeasti sen väärti?
Hitto että te miehet olette heikkoja.
Vaimosi kuulostaa hieman narsistiselta persoonalta. Luulen, että liittonne on tullut tien päähän. Älä anna kohdella itseäsi noin - olet ansainnut parempaa ja jonkun, jonka kanssa elämänarvot kohtaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä hitosta te miehet näitä Justiinoja löydätte ja miksi taivutte vaikka solmuun kun vaimoke jotakin hullua vaatii? Onko se silloin tällöin saatava pilde oikeasti sen väärti?
En halua riidellä. En pidä riitelystä kun siitä tulee pahamieli ja sitten saan itkeä hihaani. On helpompaa, kun on tasaista ja vaimo tyytyväisenä.
Vierailija kirjoitti:
Jestas mikä suhde. Meillä on rakentamisen jälkeen ollut niin tiukkaa että piti ruuassakin katsoa kilohintoja puhumattakaan että olisi ostettu mitään lahjoja. Yhdessä me puhalletaan samaan hiileen rahatilanteiden mukaan niin ettei yli varojen eletä. Mitään juhlia ei juhlita velaksi. Meillä kumpikin ostamme itse mitä tarvimme eikä mitään naurettavia aikuisten lahjoja kuin pikkukakaroille. Harrastaako aikuiset ihmiset todellakin jotain joululahjoja ja vaikka velaksi. Eikö se suhde muuten toimi.
En osta lahjoja velaksi ja sanoin vaimollekin että jää lahjatoive toteuttamatta, sillä pikavippejä en ala ottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi kuulostaa hieman narsistiselta persoonalta. Luulen, että liittonne on tullut tien päähän. Älä anna kohdella itseäsi noin - olet ansainnut parempaa ja jonkun, jonka kanssa elämänarvot kohtaavat.
Käymme molemmat töissä, mutta meistä minä olen muutaman vuoden vanhempi ja olen pitänyt huolen, että jääkaapissa on ruokaa molemmille, niin ettei tarvitse nähdä nälkää eikä elää velaksi.
Miehet ei itke. Miehet juo viinaa.
Älä oo lapanen, vaan ryhdistäydy. Mene sänkyyn nukkumaan ja nukkukoot puoliso missä lystää. Ihme touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua riidellä. En pidä riitelystä kun siitä tulee pahamieli ja sitten saan itkeä hihaani. On helpompaa, kun on tasaista ja vaimo tyytyväisenä.
Läheisriippuvuus. Annat itse aseet hänen käteensä. Omien rajojen asettaminen ja omien tarpeiden ymmärtäminen on tärkeää.
Minä syön joka aamu suuren lautasellisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee samoin, mutta lisää puuroon vaapukkahilloa.
Meillä ei ole koskaan ollut riitaa rahasta. Eikä juuri mistään muustakaan. Olemme olleet yhdessä jo 18 vuotta.
Alkoholia emme käytä. Emme lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää satuja. Virkistävä aihe tässä.
Nii. Että ne jaksaa nää jotkut kirjoitella, siis nää naiset täällä. Tälläistä soopaa, aloitus, ei kukaa ukko kirjoittele. Luulisi naisillakin olevan joulukiireitä ettei tarttes kehitellä näitä SATUJA.
10 vuoden lapseton pari suhde? Ylensä jos anetan lahja,sen hinalla ei mitän merkitystä. Antajan ilo ja vastan ottajan ilo on suurin! parhaimmat Joululahjani nuorena sain siskon Tainan pojilta: Tulitikku aski ja tähtisäde tikku paketti. Timo ja Kari olivat pieniä.pienet olivat myös taskurahat. Mutta omilla rahoilla ostivat ne ja itse paketoineet. En koskaan unohda heidän kirkaita silmiä, kun ojensivat tädille paketit ( minulle) Aika kuluu ja omat 2 lasta,päiväkoti tekee lahjan äidille jouluun,sama lapsen lapset. Ne on muistoja aarteita elämässäni. Nostan esille joka joulu. Toki tähtisäteet on käytetty. Mutta ostan joka jouluksi paketin niitä tuhon. Aikuisten pitäisi keskenään keskustella oikeista asioista. Myös ,onko tarpeellista ostaa edes lahjaa? Eikö riitä yhdessä olo,lepo ja joulu rauha? Ilman tressiä,riitelyä ja kiukuttelua? Kumma viirus se riitely ymm. tuntuu alkavan hyvissä ajoin ennen joulua. Ei kai ne ole Joulun tarkoitus?