Tehdäänkö rakenneultra vatsan päältä??
En löydä mistään tietoa siitä miten rakenneultra tutkimuksena käytännössä etenee. Ollaanko ilman housuja, tehdäkö se alakautta vai vatsan päältä?
Harkitsen äitini pyytämistä mukaan, mutta jos joudun makaamaan pöydällä tappi emättimessä niin sitten menen mieluummin ilman äitiä.
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:41"]Selästä
[/quote]
:DD jalkapohjastapa.
Erityisen suurikokoisilla saatetaan tehdä myös rakenneultra alakautta. Tunnen yhden tällaisen naisen, painoa varmaan lähemmäs 200kg...
Mulla tehtiin sekä että. Riippuu sikiön asennosta.
Pääsääntöisesti vatsan päältä, mutta mulla ainakin jouduttiin kattoon alakauttakin, kun poitsu oli niin hankalassa asennossa. Ei olis muuten päästy tsekkaan aivojen rakennetta kunnolla.
Tuossa sanotaan, että vatsanpeitteiden päältä.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:46"]http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaanhoitopalvelut/synnytykset/vauvamatkalla/sairaalakaynnit/seulontaultraaanitutkimukset/rakenneultraaanitutkimus/Sivut/default.aspx
Tuossa sanotaan, että vatsanpeitteiden päältä.
[/quote]
Mutta tosiaan, voivat joutua tarkistamaan jotakin alakautta.
Vatsan päältä se tehdään. Pyysin äitini esikoiseni synnytykseen. Siellä se oli nenä kiinni alapäässäni kun ensimmäinen lapsenlapsi tuli maailmaan.
Eipä jäänyt minulle (tai äidilleni) mitään traumoja. Kyllä äidit tietävät että heidän tyttärilläänkin on pimpinreikä ja jos tytär on raskaana niin siellä on jopa pippelikin käynyt.
Vatsan päältä yleensä, jos tekevät alakautta äitisi voi varmaan odottaa ulkona.
Entäs lapsen isä? Eikö hän tule katsomaan? :o
Kiitos vastauksista!
Lapsen isä on työmatkalla, harkitaan että käydään yhdessä yksityisessä ultrassa lisäksi, sen takia että isäkin pääsee näkemään sikiön. Tuonne ensimmäiseen rakenneultraan joudun menemään ilman häntä.
Täällä ainakin tehdään kaikki ultrat vatsan päältä, poislukien varhaisultra jos sellasen jostain syystä saa.
Onnea ultraan!
Vatsan päältä, mutta varaudu että jotain voi joutua tarkistamaan alakautta. Itselläni se oli istukan tarkempi sijainti kohdunsuun reunalta, näki paremmin vasta alakautta. Jos tällainen tilanne tulee, niin voithan pyytää äitiäsi poistumaan.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 11:40"]
Vatsan päältä, mutta varaudu että jotain voi joutua tarkistamaan alakautta. Itselläni se oli istukan tarkempi sijainti kohdunsuun reunalta, näki paremmin vasta alakautta. Jos tällainen tilanne tulee, niin voithan pyytää äitiäsi poistumaan.
[/quote]
Sama juttu! Ekassa raskaudessa katsottiin r-ultrassa ja ylimääräisissä ultrissa istukkaa aina myös alakautta, kun se oli osittain kohdunsuulla.
Mulla oli äiti mukana kun lähdin sairaalaan käynnistystä varten. Kesken vatsanpäältä ultraamisen lääkäri sanoo, että otapa housut pois niin laitetaan ballonki tässä samalla! No mutta sepäs kiva... Ei paljoa ollut aikaa nolostella, siinä olin haarat ihan levällään (ultratessa alakautta voi sentään olla vähän siveellisemmässä asennossa) ja äiti istui lähes vastapäätä minua reilun metrin päässä kun lääkäri ähersi palloa sisuksiini. Ei tippunut silmät päästä äidiltäni eikä se kyllä jälkikäteen mitenkään enää nolottanut :D
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 12:04"]
Mulla oli äiti mukana kun lähdin sairaalaan käynnistystä varten. Kesken vatsanpäältä ultraamisen lääkäri sanoo, että otapa housut pois niin laitetaan ballonki tässä samalla! No mutta sepäs kiva... Ei paljoa ollut aikaa nolostella, siinä olin haarat ihan levällään (ultratessa alakautta voi sentään olla vähän siveellisemmässä asennossa) ja äiti istui lähes vastapäätä minua reilun metrin päässä kun lääkäri ähersi palloa sisuksiini. Ei tippunut silmät päästä äidiltäni eikä se kyllä jälkikäteen mitenkään enää nolottanut :D
[/quote]
Itse haluaisin että mielummin äiti (tai jopa anoppi) olisi tuollaisessa tilanteessa mukana kuin mies. He ovat synnyttäneitä naisia ja samantapaisissa tilanteissa itsekin olleet.
Eka ultra alakautta, toinen vatsan päältä
Vatsan päältä.