Tänään tulee Avalta elokuva Seven (Seitsemän). Aiotko katsoa?
Vai oletko jo nähnyt sen? Mitä mieltä olet? Muistoja, kokemuksia leffaan liittyen?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Siinä näyttelee mun yks kaikkien aikojen lempinäyttelijöist Kevin Spacey
Spacey ei tainnut olla vielä tunnettu ainakaan Suomessa kun tuo elokuva tuli?
Olisin katsonut.
Hyvä leffa, pariin kertaan katsonut vuosia sitten.
Olisi tullut siihen aikaan että yksinäisenä olisin uskaltanut. Muutama ilta sitten myöhäisempänä lähetysaikana yritin mutta koska loppua kohden kovenee niin jätin suosiolla.
Harmi. Olisi taas pitänyt notkua täällä niin olisin tämäkin tiennyt ;)
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että oli aina niin hyvä niljakkaiden roolissa, kun onkin itse iso niljake. Periaatteessa näyttelee itseään.
Se7ven, Onni ja Unelmien sielunmessu.
Kolme ahdistavinta leffaa. Hyviä leffoja, mutta ei jaksa katsoa montaa kertaa, kun se tunnelma tarttuu kiinni ja roikkuu mukana päiväkausia.
En aio katsoa. Kävin katsomassa sen elokuvateatterissa ilmestyttyään. Sairas juttu.
Vierailija kirjoitti:
En aio katsoa. Kävin katsomassa sen elokuvateatterissa ilmestyttyään. Sairas juttu.
Mikä ihme sai sinut kiinnostumaan tuosta elokuvasta silloin? Brad Pitt? Minkä ikäinen olit?
Krapula ja Se7en! Voisiko parempaa yhdistelmää enää ollakaan :D
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien aikojen ysärein leffa. Varsinkin tunnelmaltaan.
Ehkä. Silloin elokuvat tehtiin tiivistunnelmaisiksi. Nykysin elokuvia pitää pystyä katsomaan samalla kun räplää kännykkää, joten kaikki hienovaraiset juonen ja tunnelman rakennukset puuttuvat. Suurin osa viimeisen viiden vuoden aikana tuotetuista elokuvista on täyttä roskaa. Joitain poikkeuksia mahtuu mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spacey ei tainnut olla vielä tunnettu ainakaan Suomessa kun tuo elokuva tuli?
Ei, ei siitä tiedetty mitään.
Olen jo katsonut muutamaan otteeseen ja on sen verran hyvin muistissa että en viitsi katsoa.
En ole varma olenko nähnyt. Mikäs tän leffan idea olikaan?
Vierailija kirjoitti:
Kolme ahdistavinta leffaa. Hyviä leffoja, mutta ei jaksa katsoa montaa kertaa, kun se tunnelma tarttuu kiinni ja roikkuu mukana päiväkausia.
Omasta mielestä natural born killers ja Day of the dead olivat helvetin ahdistavia.
En aio katsoa tänään. Olen kyllä nähnyt joskus kauan sitten ja muistaakseni oli ihan hyvä. Olen useamman kerran miettinyt, että katsoisin uudestaan.
En katsonut. En katso ikinä elokuvia miltään kanavalta jossa on mainoskatkoja, menee täysin pilalle.
Kävin katsomassa Sevenin aikoinaan elokuvateatterissa ja silloin ei luojan kiitos vielä ollut niin paljon spoilereita. Loppu tuli siis totaalisena yllätyksenä ja iski todella. En voinut uskoa että amerikkalainen iso studioelokuva voisi loppua sillä tavalla. En vieläkään tajua miten Fincher sai studion hyväksymään tuon lopun.
Sen jälkeen olen nähnyt elokuvan kymmenkunta kertaa. Edelleen yksi kaikkien aikojen suosikeistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestä natural born killers ja Day of the dead olivat helvetin ahdistavia.
Minulle taas Hills Have Eyes, ei vaan pysty katsomaan loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät näyttelijät on
Loppu oli kaamea..
Miten loppui. Nukahdin.
Yksi sairaimpia ja se oikein korostuu kun on niin hyvin ohjattu.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on kyllä aika kova kolmikko. En ehkä sanoisi kaikkein ahdistavimmiksi, mutta mieleen jäävät kyllä jokainen.
Miten loppuu? Olin niin väsynyt että torkahdin. Olisi kiva tietää.
Pittin näytteleminen on tosin ajoittain vaivaannuttavaa katsottavaa, nyt kun aikaa on kulunut.