Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteishaku 2015 alkoi, minne haet?

Vierailija
17.03.2015 |

Itse haen Stadin lääkikseen.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:33"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:08"]

Täällä joku kateellinen hoitsumamma alapeukuttaa

[/quote]

Miten voi olla kateellinen siitä että joku hakee johonkin kouluun? Voihan sitä hakea mihin vain. Oma lapsi hakee kauppakorkeaan, mutta ei tule pääsemään, koska yo-paprut ei ole riittävän hyvät, ei pääse edes pääsykokeeseen. Mutta hänenpä on asiansa.

[/quote]

Ihanan kannustava vanhempi ainakin olet.
[/quote]

Realistinen.

Vierailija
22/34 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:37"]

[/quote]

Olen vain realisti. Lapsella on ollut valtavan kova kunnianhimo, peruskoulussa hänen piti olla aina luokkansa paras kaikessa, mutta lukioaikana on lukuhalut repsahtanut ja vielä haaveilee että voi silti saada huippukoulutuksen ja huipputyön. Ehkä tämä omien kykyjen yliarvoiminen on seurasta juurikin tuosta liiasta kannustuksesta. Saa hepulin jos yrittää ehdottaa harkintaan jotain AMK tutkintoa, joten antaa hänen nyt itse oppia omat rajansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin josko hakisi psykologiaan, sosiaalityöhön, sosiaalipsykologiaan tai vokologiaan Tampereelle. Olen täällä jo yliopistossa mutta toisella alalla. On noita tullut luettua sivuaineina, tuplamaisteri olisi kiva.

Vierailija
24/34 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:33"]

[/quote]

Miten voi olla kateellinen siitä että joku hakee johonkin kouluun? Voihan sitä hakea mihin vain. Oma lapsi hakee kauppakorkeaan, mutta ei tule pääsemään, koska yo-paprut ei ole riittävän hyvät, ei pääse edes pääsykokeeseen. Mutta hänenpä on asiansa.

[/quote]

Onko kauppakorkean pääsykokeisiin muka joku pisteraja? Kai sinnekin pääsee myös pelkän pääsykokeen perusteella sisään, kuten yliopistoon yleensä? Enemmän niillä yo-papereilla on merkitystä jossain amk-haussa. Itselleni ei aikanaan ollut E:n papereista ja yli ysin keskiarvosta ollut hyötyä yliopistoon pääsyssä, mutta menestys pääsykokeissa riitti.

Vierailija
25/34 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:33"]

[/quote]

[/quote]

Onko kauppakorkean pääsykokeisiin muka joku pisteraja? Kai sinnekin pääsee myös pelkän pääsykokeen perusteella sisään, kuten yliopistoon yleensä? Enemmän niillä yo-papereilla on merkitystä jossain amk-haussa. Itselleni ei aikanaan ollut E:n papereista ja yli ysin keskiarvosta ollut hyötyä yliopistoon pääsyssä, mutta menestys pääsykokeissa riitti.

[/quote]

Ei ole pisterajaa, vaan pääsykokeisiin saavat tulla kaikki yhteishaussa hakeneet. Alkuperäisen viestin kirjoittaja (siis tämä kauppakorkeakoulukandidaatin äiti) voisi hieman korjata asennettaan!! Yo-papereita on yliopistoihin haettaessa oikeastaan hyötyä vain silloin, kun rivissä on pelkkiä L:ä. Sen takia siellä on se valintakoekiintiö. Toivottavasti lapsesi pääsee kouluun sisään ja nauraa sulle paskaset naurut siinä kohdin.

Vierailija
26/34 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monimuoto-opintoihin Mikkeliin ja Hesaan, restonomiksi.

Vierailija
27/34 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen seinäjoen ammattikorkeaan opiskelemaan rakennusinsinööriksi.

Vierailija
28/34 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:42"]

[/quote]

Olen vain realisti. Lapsella on ollut valtavan kova kunnianhimo, peruskoulussa hänen piti olla aina luokkansa paras kaikessa, mutta lukioaikana on lukuhalut repsahtanut ja vielä haaveilee että voi silti saada huippukoulutuksen ja huipputyön. Ehkä tämä omien kykyjen yliarvoiminen on seurasta juurikin tuosta liiasta kannustuksesta. Saa hepulin jos yrittää ehdottaa harkintaan jotain AMK tutkintoa, joten antaa hänen nyt itse oppia omat rajansa.

[/quote]

Satun tuntemaan ihmisen, jolla meni koulu lukiota myöten juosten kusten. Pääsi sisään yliopistoon ihan lukemalla pääsykokeisiin, sielläkin alku meni vähän harakoille, mutta koki sitten herätyksen ja innostui alastaan. Nyt tekee kansainvälistä uraa alansa tutkijana ulkomailla, useita julkaisuja alan huippulehdissä jne. Ei todellakaan ole lapsellesi liian myöhäistä, ratkaisevaa on kyky tehdä töitä. Jos lapsesi saa kanavoitua kunnianhimonsa työntekoon, vain taivas on rajana.

Vierailija
29/34 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:15"]

Mä haen persreikään.

[/quote]

Sulla ja kihomadollani olisi paljon juteltavaa!

Vierailija
30/34 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa AMK-hakijat, jotka haette suosituille aloille varsinkin PK-seudulle, valintakoeyhteistyö. Esim. sote-alalla on suhteellisen vaikeaa päästä edes sosionomi- tai sh-valintakokeeseen PK-seudulla, mutta laittakaa hakemukselle jokin syrjäisempi AMK, johon pääsee helpommin valintakokeisiin. Voitte silti tulla valituksi ekaan hakukohteeseen, jos valintakoe muualla menee hyvin.

Vierailija
31/34 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään. Nyt täytyy pinnistellä sen eteen että pääsisin täältä yliopistosta jo pikkuhiljaa ulos, on paljon vaikeampaa kuin sisäänpääsy :) Yhtään kuitenkaan väheksymättä pääsykoestressiä, joka sekin on koettu kahteen kertaan.

Vierailija
32/34 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkikseen, kauppikseen, psykikseen :D arkkikseen, oikkikseen....

Vierailija
33/34 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näin että voi hakea moneen eri paikkaan mutta sen tiedän että yhden paikan voi vastaanottaa???????? Siis osallistua pääsykokeisiin jotka eri päivinä????? Yliopistoa tarkoitan.

Vierailija
34/34 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:42"]

[/quote]

[/quote]

Satun tuntemaan ihmisen, jolla meni koulu lukiota myöten juosten kusten. Pääsi sisään yliopistoon ihan lukemalla pääsykokeisiin, sielläkin alku meni vähän harakoille, mutta koki sitten herätyksen ja innostui alastaan. Nyt tekee kansainvälistä uraa alansa tutkijana ulkomailla, useita julkaisuja alan huippulehdissä jne. Ei todellakaan ole lapsellesi liian myöhäistä, ratkaisevaa on kyky tehdä töitä. Jos lapsesi saa kanavoitua kunnianhimonsa työntekoon, vain taivas on rajana.

[/quote] mikäli lukio jostain syystä on mennyt tasoon nähden huonosti jostain syystä niin peli ei oo vielä menetetty. Lukee pääsykokeisiin. Hyvä on että lasta kannustaa mutta oltava tietenkin realisti. Itse oon aina kannustanut lastani ja tosi hyvin kirjoitti nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi