Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olemme keskituloinen lapsiperhe. Ketähän tässä äänestäisi?

Vierailija
17.03.2015 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015031619367252_uu.shtml

Sain ajatuksen aloitukseen tästä kolumnista. Tuntuu ettei yksikään puolue ole meitä varten. Lapsilisiä leikattiin, päivähoitomaksut nousevat, terveydenhoito ei pelaa, verot nousee, koulut ovat homeessa, kotihoidontukea meinataan leikata, nuorisojengit rellestävät... Käytämme yksityisiä lääkäriasemia ja hammaslääkäreitä, koska julkinen puoli tarjoaa ei oota. Yritin esimerkiksi saada neuvolasta apua kroonisesti sairaalle lapselleni, minulle sanottiin, että menkää yksityiselle!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:28"]

Vasemmistoa.

[/quote]

Vasemmisto luulee että rahaa tulee seinästä jaettavaksi kaikkeen kivaan.

3

[/quote]

Olipa taas kovan luokan argumentti. Perustelisitko tarkemmin mikä erityisesti vasemmiston toiminnassa on taloudellisesti huonoa ja laita jotain lähdelinkkejä mukaan.

Vierailija
2/22 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:44"]

Vasemmistoa.

[/quote]

3

[/quote]

Eivätkö kaikki suuret puolueet kuvittele?

[/quote]

Ei kai, sossut ja kokkarit kai ajattelee että rahat on nostettu ja niillä nyt pitää pärjätä. Niitä vähiä nyt sitten otetaan toisilta ja annetaan toisille, omien mieltymysten mukaan. Itse kaipaisin sellaista puoluetta, joka hommaisi sinne kuvitteelliselle pankkitilille uusia tulonlähteitä. (vienti, yrittäjyys, työ)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai, sossut ja kokkarit kai ajattelee että rahat on nostettu ja niillä nyt pitää pärjätä. Niitä vähiä nyt sitten otetaan toisilta ja annetaan toisille, omien mieltymysten mukaan. Itse kaipaisin sellaista puoluetta, joka hommaisi sinne kuvitteelliselle pankkitilille uusia tulonlähteitä. (vienti, yrittäjyys, työ)

[/quote]

Vasemmiston uusia tulonlähteitä ovat lisävelka ja "oikeudenmukaiset" veronkorotukset. Tuo "oikeudenmukainen" tarkoittaa sitä, että mahdollisimman moni äänestäjä kuvittelisi että korotukset maksaa vanha kunnon Joku Muu.

Vierailija
4/22 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain löydä tuosta poliittiselta kartalta sellaista puoluetta joka katsoisi eteenpäin. Nykyiset puolueet on kaivautuneet poteroihinsa jakamaan niitä rippeitä mitä vielä on jaettavaksi. Hallituspuolueet on munanneet itsensä ihan totaalisesti, persut räksyttää ja kepu on niin vanhanaikainen että kasvaa sammalta. Ei ole ketään.

3

Vierailija
5/22 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:54"]

Vasemmistoa.

[/quote]

3

[/quote]

Olipa taas kovan luokan argumentti. Perustelisitko tarkemmin mikä erityisesti vasemmiston toiminnassa on taloudellisesti huonoa ja laita jotain lähdelinkkejä mukaan.

[/quote]

Heh....perustelisitko itse, mikä on vasemmiston resepti nykyisen talouskurimuksen korjaamiseksi? Ai niin, ei heillä ole sellaista. Heidän ideansa olisi jatkaa nykyisellä menetelmällä ja lisätä vielä työssäkäyvien verotusta. Ei nyt mikään talousnero tarvitse olla, että ymmärtäisi mihin heidän touhunsa johtaa ja on jo johtamassa.

Vierailija
6/22 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuja... nää muut on jo niin nähty.

Vierailija
7/22 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt jo pitkään. Olen tullut siihen tulokseen että parhaiten asioitamme ajaisi puolue joka saisi Suomen viennin nousuun, yrittämisen kannattamaan ja työttömyyden vähenemään. Silloin vähenisi se tarve kupata keskiluokka hengiltä. Tuollaista puoluetta ei vain ole. Kaikki puuhastelee yksittäisten pikkuasioiden parissa. 

Vierailija
8/22 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taas ollaan perhe, jossa molemmat ovat joutuneet opiskelemaan uuden tutkinnon, perheellisenä. Mikä on siis ihan perusjuttu useimmille, joiden alalta työpaikat ovat käytännössä hävinneet. Silti valtio leikkaa opintotukea, heikentää opiskelumahdollisuuksia, kurittaa oikealta ja vasemmalta niitä, joille uuden tutkinnon opiskelu on ainoa mahdollisuus, jos siis ei aio jo 30-vuotiaana alkaa pitkäaikaistyöttömäksi (koska useimpiin töihin tarvitaan alan tutkinto, sellaista maailmaa ei enää ole, jossa voit saada järkevän työn ilman koulutusta). Nuorista olen erityisen huolissani, nykyjärjestelmä on heitä kohtaan kohtuuton, ja työtä on vaikea saada. 

Äänestäisin vihreitä perustulon kannattajina, koska näen että perustulo olisi koko yhteiskunnan hyvinvoinnin ja aktiivisuuden kannalta hyväksi mutta heillä ei näytä olevan sellaista ammattitaitoa eduskuntatyöskentelyyn että mitään kuitenkaan tapahtuisi. Nykyään tuntuu muutenkin että kaikki puolueet keskittyvät lähinnä draamailuun, riitelyyn ja vastuun pakoilemiseen. 

Vierailija
9/22 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuja äänestämällä saa edes turvallisemman tulevaisuuden lapsille ja holtiton rahan jakaminen ulkomaille vähenee ja täten kohentaa myös kotimaan talous tilannetta.

Vierailija
10/22 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset. Keskituloisena, autoilevana kaupunkilaisena sitä tuntee olevansa kaikkien puolueiden inhokkilistalla ja pääsee kaikissa tapauksissa suurimmaksi maksumieheksi vaikka palveluita huononnetaan.

Vierailija
11/22 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuja en voi äänestää niin kauan kuin siellä on Hakkaraisia ja hänen tasoisiaan. En voi samaistua puolueeseen jossa on äänessä kouluttamattomat juntit. Ei ole uskottavuutta.

3

Vierailija
12/22 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset täällä. Odotan mielenkiinnolla keskustelua tästä aiheesta.

Vierailija
13/22 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan vaihtoehtoja ei minusta olisi muutama noilla kriteereillä

A) Kokoomus: Jos lähdette siitä ajatuksesta että palkkaverotuksen keventäminen lisäisi ostovoimaanne ja valtio/ kunnat saisivat säästöjä yksityistämisestä yms. (veron korotukset esim. haittaveroihin tai alv)

B) Vihreät: jos lähdette ajatuksesta että esim. kunnallinen hoito pitää pyrkiä säilyttämään ja saatte sitä kautta hoitoa. Ansiotuloveroja tuskin vihreät haluavat laskea kovin paljoa ja korotukset haittaveroissa.

C) Sitten olisi tieytysi RKP liberaaliporukkana jonka talouspolitiikka sopii keskituloisille, mutta kielipolitiikkaa ei kaikille.

Keskusta lähinnä vaihtoehto jos asutte kepu-alueille. Persujen älytön vaaliohjelma oli sellainen että siinä ei ollut mitään järkeä esim. talouspolitiikan osalta. Vasemmistopuolueet ovat vaihtoehto lähinnä silloin jos haluatte maksaa enemmän.

Vierailija
14/22 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa helpotus huomata etten ole yksin ajatusteni kanssa! Odotin, että minut lynkattaisiin täysin. Erityisesti lasten tulevaisuus huolestuttaa. Olin itse lama-ajan lapsi ja halusin tarjota lapsilleni parempaa, mutta eipä taida onnistua.

Ajattelin protestina äänestää jotain pikkupuoluetta. Perussuomalaiset olisivat ihan hyvä muuten, mutta tuntuu että persut = soini.

Vierailija
15/22 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on ap.n perheen tulot?

Vierailija
16/22 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puolueilla ole nyt vaalien alla aikaa keskituloisille. Nyt pitää olla Suuri Köyhien Ystävä. Itse keskituloisena äänestän puoluetta, jolle sitten arjen palattua eli vaalien jälkeen olen muutakin kuin loputtomien "oikeudenmukaisten" veronkorotusten maksaja.

Vierailija
17/22 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistoa.

Vierailija
18/22 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän varmaan tyhjää. 

3

Vierailija
19/22 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistoa.

[/quote]

3

Vierailija
20/22 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:27"]

Paljonko on ap.n perheen tulot?

[/quote]

Vaihtelee hieman vuosittain, mutta noin 80 -90 000.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä