Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnairin lennoista kysymys!

Vierailija
10.12.2021 |

Tietääkö kukaan saako nyt koronan aikana koneessa vierekkäiset paikat ilman, että ne maksaa erikseen ja varaa?
Oudolta tuntuisi, jos seurue laitettaisiin eri paikkoihin.
Ihan periaatteessa ei viitsi maksaa paikan varaamisesta…

Kommentit (171)

Vierailija
1/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitääkö hieromasauva laittaa matkalaukkuun vai käsimatkatavaraan?

Vierailija
2/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette lähtöselvityksen heti kun se avatuu ja valkkaatte sopivat paikat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako siis lähtöselvityksen avauduttua valita paikat?

Vai tulevatko sattumanvaraisesti?

Vierailija
4/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teette lähtöselvityksen heti kun se avatuu ja valkkaatte sopivat paikat.

Joo saa hyvin vierekkäiset eikä tarvii etukäteen varata tai maksaa

Vierailija
5/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako siis lähtöselvityksen avauduttua valita paikat?

Vai tulevatko sattumanvaraisesti?

Voit vaihtaa sen paikan mikä automaattisesti tulee niin vaihdatte vaan molemmat samalle riville mihin haluatte

Vierailija
6/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieromasauva käsimatkatavaraan.

Vierailija
7/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti nuo paikat menee niin, että paikkansa varanneet (ja niistä maksaneet) sijoitetaan ko. paikoille.

Lopuksi ne jotka eivät ole tiettyä paikkaa varanneet, "ripotellaan" vapaiksi jääneille paikoille.

On siis ihan tuurista kiinni minne seurueenne sitten lopulta päätyy, hyvällä tuurilla lähekkäin, huonolla tuurilla sikin sokin.

Huomauttaisin vielä, että korona-aikana koneet (toki lennosta/reitistä riippuen) ovat olleet usein ns. täyteen varattuja, mikä tarkoittaa sitä, että aika harvoin ne "jämäpaikat" sattuvat vierekkäin. Suurin osahan haluaa vierekkäiset/ikkunapaikat jne. +tiedän että korona-aikana osa on myös maksanut extraa siitä että saa oman penkkirivin tmv.

Vierailija
8/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieromasauva käsimatkatavaraan.

Entä tekop*mpsa?

Vierailija
9/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaatte samalla varauksella paikat niin melko varmasti saatte vierekkäiset paikat automaattisesti. Muuten ihan arpapeliä.

Vierailija
10/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole sama missä istuu sen pari tuntia maski naamalla.

Vierailija
11/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti nuo paikat menee niin, että paikkansa varanneet (ja niistä maksaneet) sijoitetaan ko. paikoille.

Lopuksi ne jotka eivät ole tiettyä paikkaa varanneet, "ripotellaan" vapaiksi jääneille paikoille.

On siis ihan tuurista kiinni minne seurueenne sitten lopulta päätyy, hyvällä tuurilla lähekkäin, huonolla tuurilla sikin sokin.

Huomauttaisin vielä, että korona-aikana koneet (toki lennosta/reitistä riippuen) ovat olleet usein ns. täyteen varattuja, mikä tarkoittaa sitä, että aika harvoin ne "jämäpaikat" sattuvat vierekkäin. Suurin osahan haluaa vierekkäiset/ikkunapaikat jne. +tiedän että korona-aikana osa on myös maksanut extraa siitä että saa oman penkkirivin tmv.

Lähtöselvitys avautuu 36h ennen lähtöaikaa ja silloin voi itse valita paikkansa tietokoneelta tai appistä.

Vierailija
12/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa oman kokemukseni mukaan kovinkaan moni ei ole etukäteen varaillut paikkoja ja lähtöselvityksessä Finnair sovelluksen kautta on lähes kaikki paikat olleet vapaana vaikka kone sitten matkapäivänä ollut täysi

Vierailija
13/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistat asian maksamalla. Check inissä todennäköisempää on joutua hajalleen kuin vierekkäin, koska suurinosa maksaa niistä paikoista etukäteen. Periaatteessa saman porukan jäsenet laitetaan toki vierekkäin, mutta käytännössä se on nyt melko vaikeaa.

Vierailija
14/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtöselvitys avautuu 36h ennen lähtöaikaa ja silloin voi itse valita paikkansa tietokoneelta tai appistä.

Appsista? Siis tarkoitatko että voin mennä mihin vain ABC:lle ja saan siellä valita paikan?

Vierailija
15/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahvaan ongelmia. Itse lennän vain ykkösluokassa.

Vierailija
16/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmistat asian maksamalla. Check inissä todennäköisempää on joutua hajalleen kuin vierekkäin, koska suurinosa maksaa niistä paikoista etukäteen. Periaatteessa saman porukan jäsenet laitetaan toki vierekkäin, mutta käytännössä se on nyt melko vaikeaa.

Suurin osa EI maksa paikoista etukäteen.

Jos osa paikoista on jo varattu, kun rupeat tekemään lähtöselvitystä heti sen avauduttua, niin paikkavarauksesta maksaneiden lisäksi ne on tasojäsenille annettuja paikkoja (ainakin minulla silverinä paikkanumero tulee näkyviin jo ennen lähtöselvityksen alkamista, voin sen toki vielä itse muuttaa lähtöselvityksen alettua).

Vierailija
17/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahvaan ongelmia. Itse lennän vain ykkösluokassa.

Sitten lennät jossain muissa maissa, koska Suomeen ei lennä yhtään konetta, joissa olisi ykkösluokka.

Vierailija
18/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos osa paikoista on jo varattu, kun rupeat tekemään lähtöselvitystä heti sen avauduttua, niin paikkavarauksesta maksaneiden lisäksi ne on tasojäsenille annettuja paikkoja (ainakin minulla silverinä paikkanumero tulee näkyviin jo ennen lähtöselvityksen alkamista, voin sen toki vielä itse muuttaa lähtöselvityksen alettua).

Kun lähtöselvitys aukeaa, on jokaisella matkustajalla määrätty jokin paikka, vaikka ei olisi erikseen paikasta maksanut. Jos kone on melko täynnä, vierekkäisiä paikkoja ei välttämättä löydy muuta kuin maksullisista. Automatiikka pyrkii sjijoittamaan saman varaustunnuksen paikat vierekkäin tai lähekkäin, ettei esim. äiti ja lapsi joudu eri puolille konetta.

Vierailija
19/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta suurinosa nimenomaan maksaa paikoistaan. Ei tietenkään Hki-Oulu välillä, mutta pidemmillä lennoilla kyllä.

Vierailija
20/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta suurinosa nimenomaan maksaa paikoistaan. Ei tietenkään Hki-Oulu välillä, mutta pidemmillä lennoilla kyllä.

Lentolippuun kuuluu paikka automaattisesti (tosin ei itse valittu). Erikseen paikasta maksavat lähinnä ne, jotka haluavat lomalennolla Kanarialle exit-paikan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi