Työmatkustaako täällä ketään omakustanteisesti?
Eli niin, että maksaa itse hotellit ilman, että työnantaja niin tekee?
Mitä etukortteja kannattaa ottaa?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Työmatkoihin ei etukortteja saa käyttää. Meinasitko Yli-Viikariksi?
Niin, siksi kysyinkin että tekeekö ketään niin omakustanteisesti. Ja tuoko esim. S-Card mitään hyötyjä?
Vierailija kirjoitti:
Tietysti saa, jos maksaa itse kulunsa. Vapaa-ajanmatkoiltahan ne näyttävät, jos mikään ulkopuolinen taho tai työnantaja eivät rahoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, siksi kysyinkin että tekeekö ketään niin omakustanteisesti. Ja tuoko esim. S-Card mitään hyötyjä?
Ei voi ta vaatia tällaista. Aina laskulla tai ta:n luottokortilla.
Jos maksat itse, vähennät ne omassa verotuksessasi. Eikä tosiaan saa käyttää mitään etukortteja, jos työstä johtuva kulu.
Minulle ei koskaan ole tullut mitään rahallista apua työmatkoihin. Kaikki on aina maksettu itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti saa, jos maksaa itse kulunsa. Vapaa-ajanmatkoiltahan ne näyttävät, jos mikään ulkopuolinen taho tai työnantaja eivät rahoita.
Kuka ylipäätään lähtee työmatkalle niin, että pulittaa kulut omasta pussistaan? Siinähän jää tappiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ovat työmatkoja, ne vähennetään verotuksessa ja ei todellakaan saa käyttää etukortteja.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei koskaan ole tullut mitään rahallista apua työmatkoihin. Kaikki on aina maksettu itse.
Sinua on huijattu, jos on totta.
Tarkoititko : Työmatkustaako täällä kukaan omakustanteisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ylipäätään lähtee työmatkalle niin, että pulittaa kulut omasta pussistaan? Siinähän jää tappiolle.
No esimerkiksi, jos työnantaja on ilmoittanut pääasiallisen työntekopaikan Helsinkiin, työntekijä asuu Rovaniemellä. Työnantaja osoittaa asiakkaan Helsingistä.
Työntekijän siirtymä Rovaniemeltä Helsinkiin ei ole työnantajan maksama kulu, eikä ole majoittautuminenkaan.
Työharjoittelupaikka on toisessa kaupungissa. Itse on köyhän opiskelijan maksettava matkat.
Siis tottakais itse maksat sen hotellin ja käytät ketjun korttia.
Ja laskutat firmalta sen.
Ihan normi menettely.
Vierailija kirjoitti:
Työharjoittelupaikka on toisessa kaupungissa. Itse on köyhän opiskelijan maksettava matkat.
Sinähän saat opiskelualennuksen matkakuluihin. Loput verotukseen, aina kannattaa yrittää ainakin. Toisilla menee läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi, jos työnantaja on ilmoittanut pääasiallisen työntekopaikan Helsinkiin, työntekijä asuu Rovaniemellä. Työnantaja osoittaa asiakkaan Helsingistä.
Työntekijän siirtymä Rovaniemeltä Helsinkiin ei ole työnantajan maksama kulu, eikä ole majoittautuminenkaan.
MIkä on tällainen työpaikka? Kyllä työstä johtuvat kulut täytyy ta:n myös maksaa. Ellet ole sitten yrittäjä tai free.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki-Helsinki väli pitää maksaa. Mutta ei tuo ole työmatkustelua, se on ihan normaali työmatka jonka saa sitten vähentää verotuksessa halvimman matkustustavan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis tottakais itse maksat sen hotellin ja käytät ketjun korttia.
Ja laskutat firmalta sen.
Ihan normi menettely.
Mutta toimintatapa on väärä, bonuksia et näistä saa itsellesi kerätä. Jossain vaiheessa voi kovastikin kiinnostaa tilintarkastajia, kaikki näkyy kuiteissa ja laskuissa.
Majoitus + laskutus yritykselle tai majoitus + maksu käteisellä ilman bonuskorttia ja laskutus firmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIkä on tällainen työpaikka? Kyllä työstä johtuvat kulut täytyy ta:n myös maksaa. Ellet ole sitten yrittäjä tai free.
No ei täydy. Mun työkaveri muutti perheineen 300km päähän silloisesta työpaikasta. Sopi työnantajan kanssa, että lokaatio pysyy samana mutta tekee etänä suurimmaksi osaksi. Päivän viikossa ajeli entiselle paikkakunnalle, matkat ja majoitukset maksoi itse. Kaikki f2f palaverit ja asiakastapaamiset sopi aina noille toimistopäiville. Aika moni asia on sovittavissa mutta työntekijän oma päätös muuttaa pois tms. ei tarkoita, että siitä koituvat kulut laskutetaan työnantajalta.