Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

' ' ' MARRASMURUJEN TORSTAITOUHUT' ' '

14.09.2006 |

Kello on JO puoli kymmenen, eikä vielä pinoa ? ;)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekax galluppeja...

the Kirsikka: Mä epäilin vaavin olevan perätilassa ja meinasin jo tuskastua,kunnes neuvolalääkäri valaisi mua ja paljasti,että siellä tää esikoinen (eli mulla ei kokemusta asiasta) nyrkkeilee äitinsä alapäähän=)! Mutta ehtiihän toki vielä monesti kääntyä vaikka miten päin vaan.

Kuppikoko-galluppia: Mulla ennen raskautta oli B90 ja nyt viikonloppuna ostin jo varuix imetysliivit ja olivat kokoa C95 joihin jäi vielä ihan kivasti tilaa. Mies naureskelee ettei mun tissit oo kasvanu vaan kiinteytyny=)!

Eläimistä: Meillä on yx lyhytkarvanen maatiaiskissa,aivan ihana 5-vuotias leikattu typy josta en luopuis mistään hinnasta=)! Karvoja lähtee vaikka muille jakaa,mutta silti mielestäni vähemmän mitä anopin norjalaisesta metsäkissasta vai mahdanko vaan kuvitella?? Toisaalta kovasti jännittää,että miten kisu suhtautuu tulevaan vauvaan,mutta on jo valmiix opetettu ettei sänkyyn oo mitään asiaa ja vaunuihin ollaan ostamassa verkkoa, Verkko tulee ihan tarpeeseen,kun maalla asutaan ja naapureissa on kissoja ja kuitenkin on kaikkia muitakin elukoita paljon (oravia,hiiriä,rottia...) tuolla pihalla.

Mun tarttis lähtee vielä kauppaan,kun unohdin aamulla ostaa tolle hurjalle saalistajalle (siis sille kissalle) ruokaa=)!

tiitiäinen78 ja huomenna jo tasan 30viikkoo=)!!!!

Vierailija
22/27 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallupeista: Finnilöitä on raskauden aikana ollut vähemmän, kuin yleensä, mutta yhtä lailla niitä tulla tupsahtaa suklaan syömisen seurauksena, eli nykyään aika usein ; ) Kuppikoko on kasvanut 75B:stä 85D:hen ja näyttää siltä, että E-kuppi olisi pitänyt hankkia jo, sillä ahdasta on näissä liiveissä jo jonkin aikaa ollut.

Nyt tuntuu siltä, että pitää itkeä tirauttaa teille!

Viime neuvolakäynnin yhteydessä terkka katsoi tarpeelliseksi neuvolalääkärin kontrollin (minulla ei muuten keskiraskauden lääkäriä olisi ollutkaan, kun ei ole lääkäriaikoja) kovien supisteluiden vuoksi. Kuten jo kerroinkin, niin jouduin sairaslomalle (aluksi 2- viikkoa) kun oli paikat liiaksi pehmenneet ja kaula lyhentynyt. Neuvolantäti aikoi soittaa minulle, uuden lääkäriajan ennen kuin sairaslomani loppuu, kun vain saa selvitettyä mille lääkärille ja milloin. Sanoi että on tarpeellista tarkastaa kohdunkaulan tilanne kahden viikon päästä ultralla ja jatkaa sairaslomaa äippälomaan saakka. Tänään on kaksi viikkoa kulunut eli viimeinen sairaslomapäivä.

Soittoa ei kuulunut ja soitin neuvolaan eilen ja kysyin tilannetta, koska supistelut ovat olleet voimakkaampia ja kipeitä ja olen huolissani. Tiedän myös etten työtäni pysty tekemään. Terkka oli samaa mieltä, kuin ennenkin ja kertoi, ettei ole minulle saanut vieläkään lääkäriaikaa kun niitä ei ole. Hän aikoi kuitenkin järjestää asian eilen ja sanoi soittavansa, mutta ei ole soittanut vaikka kuinka olen puhelintani päivystänyt. Ehdotin hänelle, että jos on noin huono tilanne, niin jos menisin työterveyslääkäriin paremman puutteessa, niin hän meinasi, ettei kannata, kun ei työterv. lääkärit mielellään ota kantaa näissä tilanteissa ja kohdunkaulan tilanteen on syytä tarkastaa alan ammattilainen. Ajattelin etten kehtaa soittaakkaan hänelle enää, mutta soitin kuitenkin tänään ennen neljää ja siellä oli vastaaja päällä. Tuli itku: (

Suretta ja huolettaa ja tietenkin sitten supistaakin sitä enemmän.

Kyllähän hätä keinot keksii, mutta pitääkö tämän olla näin vaikeaa?

Mitään hyviä neuvoja Muruilla? Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Sori tämä valitusvirsi!!

Olivi@78 & Mönkiäinen 32+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkista vaan

Ekaks Olivi@78: käy vaan siellä työterveyslääkärillä, itsekin joudun siellä käymään kun ei lääkäriaikoja neuvolasta ihan helpolla saa, työterveyslääkärin mielipide omalle kohdalleni oli että et enää töihin mene ennen äitisyloman alkua, huomenna tosin eri lääkäri, toivottavasti samaa mieltä kollegansa kanssa.

Rintaliivigallup: ennen raskautta D85, nyt F85 ja toivon todellakin että nää ei tästä enää enempää kasvais, nyt jo liivit maksaa " maltaita" ja käynkin Kampin erikoisliikkeessä ostoksilla, eli ihan kunnon mammakaupassa, ainakin löytyy valikoimasta ihan hyvänkin näköisiä liivejä.

Kissat: itselläni oli esikoisen aikaan kissa ja hyvin otti vauvan vastaan, tykkäsi aina katsella kun vauva nukkui äitiyspakkauslaatikossa ja kumma kyllä ei itse sinne mennyt makoilemaan vaikka selkeesti näki että mieli teki, edes vaunuihin ei hypännyt paitsi silloin kun vauva itki niin hyppäsi heti katsomaan mikä on, tosin jouduimme sitten luopumaan kissasta allergian vuoksi, onneksi sai hyvän kodin.

Olikos muita gallupjuttuja, no en ainakaan tästä äkkiseltään muista =D, miten niin dementia kuten joillain muillakin täällä =D

Oma: Vauva ollut hiljainen tämän pvän, tosin eilen pisti sellasen shown päälle että ei taas pystytty supistusten kanssa olemaan juuri mitenkään päin, kotona hiukka helpotti, oltiin kaverin kanssa shoppailemassa ja syömässä ja ei paljoa edes kävelty.

Ja juu todellakin huomenna saa tietää että miten sairasloman jatkon käy kun tuo lääkäri vaihtui poikkeuksellisesti, menen eri pisteeseen kun normaalisti tarkastukseen. Päänsärky ei meinaa myöskään hellittää ja en pysy hereilläkään kun sen muutaman tunnin kerrallaan, sit on taas päästävä nukkumaan tai ainakin torkkumaan.

Jaahas, kaitpa sitä pitäs lähteä tuonne saunan suuntaan, tosin tämä masukki ei tunnu pitävän siitäkään kauheesti, eli vain pienet löylyt ja pesulle.

rv 28+6

Vierailija
24/27 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tultiin just kättärin valmennuksesta. voi sanoo et oli ihan eriluokkaa kuin arvauskeskuksen höpinät. iso positiivinen yllätys oli!! :)

kuppikokoa, mulla on ollut aikasemmin d75-c80. raskaus aikana en oo ostanut yksiäkään uusia liivejä, vanhat sopii. miehen sisko tais olla ainoa joka mainitsi että on rinnat kasvanut, kukaan muu ei oo sanonut mitään enkä kyllä ole itsekkään mitään huomannut. imetyksestä ei kokemusta :)

nimi ja kummi juttua... meillä on hyvin tiedossa nimi sekä tytölle että pojalle. ongelma ilmenee siinä että nimenannon ajankohta on hakusessa, mietittiin joulua. molempien vanhemmat on sillon täällä helsingissä ja muut mahdolliset sukulaiset ja kaverit samoin.

on vaan niin pitkä aika marraskuunalusta jouluun, en halua möläyttää nimeä etukäteen :/

mua ei oo koskaan kastettu eikä liitetty kirkon kirjoihin, joten en halua lastanikaan kirkon kirjoihin, saa itse valita vanhempana jos haluaa kristityksi. eli ei ristiäisiä. joku muu jonka lasta ei ole kastettu?? haluisin vähä kuulla nimenanto tilaisuuden kulusta ja tapahtumista.

kummit meinataan kuitenkin lapselle ... antaa, ottaa, hoitaa, hommata? mitä se on? pyydetään ihminen kummiksi? joo, mun paraskaveri taitaa olla ykkös kummi, muuten on hieman ongelmia. sukulaisia ei oo niin paljon että niistä vois valkata, kaveritkin on aika kortilla, luottamus on niin rajallista kun kyseessä on lapsi ja vauva. hmm...

söin äsken ekaa kertaa IKINÄ kokonaisen pitsan yheltä istumalta, maha oikee huus ruokaa koko päivän, nyt maistu :) heh :)

ootellaan 32+6 :)

Vierailija
25/27 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla taalla aamu ja istun toissa, kauhian laiska olo. Taman listan lukemisesta on todellakin muodostunut paivan kohokohta. Tulee tavallaan pidettya raskauspaivakirjaakin tassa samalla.

Kamalaa kuinka sita murehtii vauvan vointia kokoajan. Edellisen paivan oli todella hiljanen, nukkui vaan oikein leveesti mahassa ja joku kohta painoi tosi kovaa ylamassuun. Eilen ja tanaan on taas ollut vilkas, eli kai meilla kaikilla on omat paivamme.

( . ) Huvittavaa huomata kuinka hitaaksi ja kompeloksi sita on tullut. Lasten kanssa kun juostaan kilpaa, aiti lyllertaa ja huohottaa vimppana. Aamulla kun piti vahan kiristaa tahtia, etta ehtii bussiin niin ei siita meinannut tulla mitaan. Jotenkin sellainen aitimaa olo, jalat on kuin puunrungot. Noh ainakin pysyy pystyssa. Se on janna kuinka heti synnytyksen jalkeen kaikki ylimaarainen neste lahtee liikkeelle ja sita hikoilee ihan mielettomasti.

(o)(o) Normaalisti B80, heti kun tulin raskaaksi rinnat kasvoivat mielettomasti kaksi kuppikokoa. Eli nyt olen joku 80 C-D ja imettaessa olen varmasti 80D+.

Mutta kahden piiiitkan imetyksen jalkeenkin ne palautuivat tosi nateiksi. Eli toivoa on.

Iho on hyva, hiukset ovat kasvaneet paksuiksi. Kynnet ovat myos vahvistuneet. Mutta muutkin ihokarvat kasvavat samaa tahtia joten saa kylla sheivailla ahkerasti, etta kehtaa olla. En halua pelotella, mutta ekan synnytyksen jalkeen kun taas naki mita siella alhaalla oli niin kauhistuin kamalasti ja pyysin katilolta anteeksi kauheaa pehkoa.

Nyt viisastuneena tasaisin valiajoin siistin paikat vaikka en nae mita siella leikkaan.

Me ei kuuluta kirkkoon ja lapsille ollaan vain annettu nimet ilman mitaan juhlia. Ma niin toivoisin tyttoa, on niin ihana nimikin valittu ¿º

Meilla on myos kissa ja ei ole ollut mitaan ongelmia lasten kanssa sen suhteen.

Nyt kissa jai suomeen asumaan mun aidin kanssa koska tama atlantin ylitys on vahan raskaampaa vanhemmalle kissulle. Koiran varmasti hommamme joskus kun on tarpeeksi iso talo ja hevosesta haaveilen..

Meilla mies tekee suurimman osan kotitoista. En oikein ymmarra kuinka olenkin niin vasynyt iltaisin.

Vierailija
26/27 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Momentti ja Säteilijä. Tuntuu, että sitähän ne juuri haluaa, että kääntyis yksityis-sektorille. Kyllä täytyy vakavasti harkita sitäkin, jos tää on " tämmöstä" . Mulle ainakin on tosi tärkeää, että voi luottaa. Jos Säteilijä sinäkin olet avun työterv.lääkäristä saanut, niin kyllä varmaan minäkin sieltä apua saan, ainakin saa asiat eteenpäin; )

Ajattelin mennä huomenna aamulla heti kahdeksalta kysymään neuvolantädiltä, että oliko sitä lääkäriaikaa hänellä tiedossa, vai hankinko ajan lääkärille itse? Ei kuitenkaan passaa kovin kiukutella, kun edellisestä neuvolakäynnistäkin on yli kaksi viikkoa ja kiva olisi " perusvoiti" selvittää.

Nyt pitää varmaan lopettaa pinoutuminen tältä päivältä, kun tulee vaan valivalitekstiä! Josko huomenna olisi paremmat jutut... Vaikka neuvolalääkärikuulumisia; )

Vierailija
27/27 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä tuleekin aina hyvälle mielelle kun katselee kuinka moni ihminen on valmis auttamaan meidän maamme kaikkein pienimpiä ja heikoimpia. Ei voi muuta sanoa ku että on kyllä maailman parhain idea konsertin järjestämiseen. Lapset...

On niitä tyhmempiäkin konsertteja nähty ja kuultu mutta tähän konserttiin ei ole koskaan tarvinnut pettyä. Itse olen kerran ollut konsertissa paikan päällä, muuten olen ottanut sitten osaa puhelimen välityksellä. Ensi vuonna yritän päästä konserttiin pitkästä aika paikan päälle.

Nyt uni kutsuu...

Swehina rv 31+4 (vielä jonkin aikaa)

Tuli vain mieleen että ei tämänkään neitosen maailmaantulo 23 vuotta sitten ollut mistään helpoimmasta päästä...

Onneksi lääketiede yms. kehittyy koko ajan.