' ' ' MARRASMURUJEN TORSTAITOUHUT' ' '
Kello on JO puoli kymmenen, eikä vielä pinoa ? ;)
Kommentit (27)
Joo, pistin saman merkille, ettei ollut vielä pinoa. Tehdäänkö tässä uutta ennätystä?
Päivä alkanut hyvin. Heräsin taas neljältä yöllä - nenä ihan tukossa, että on vaikea hengittää. Siitä lähtien nukuinkin tosi huonosti kuuteen asti jolloin nousin sitten keittelemään kahvia. Varhaisesta herätyksestä huolimatta, olen varsin virkeä. Olen viime aikoina nähnyt joka yö unia - ja mitä merkillisimpiä sellaisia. Viime yönä näin unta, että jonkun porukan mukana alettiin tanssia biisiä " we are family" aivan himona. Muuta en unesta muista, koska tuohon kohtaan heräsin. Alitajunta tekee vilkkaasti töitä öisin - mihinkähän nuo viime yön tapahtumat liittyvät?
Nyt kun olen ollut öisin hereillä, olen huomannut, että vauva on vallan aktiivinen öisinkin. Toivotaan, että tämä piirre häviää ennen synnytystä. Nyt sillä on hikka, mutta muuten on hissukseen.
Ja vielä öisistä asioista: esikoiselle ei ole sattunut pissavahinkoja varmaan yli kahteen viikkoon. Loistavaa. Tätä lisää.
Viikonlopun kummipojan hoitokeikka peruuntui, joten nyt ollaan tyttären kanssa kahdestaan, kun puolisko lähtee viikonlopuksi työreissuun. Mitähän keksisi? Voisi tietysti yrittää nähdä sellaisia kavereita, joita ei piiiiitkään aikaan ole tullut tavattua. Vanhempienkin luona voisi tietysti piipahtaa, vaikka jäädä yökylään. Saapa nähdä mitä keksitään. Säätkin tietysti vaikuttaa asiaan, mutta eivät kai sateita ainakaan ole luvanneet.
Ei muuten tehdä tarjousta siitä asunnosta jota käytiin katsomassa eilen. Olis ollu ihan jees, mutta turhan hintava. Seuraavaa odotellessa.
Eipä muuta
Viljonkka74, 31+2
Täällä herätty jo ekan kerran viiden jälkeen kun olin miehen seurana,kun teki lähtöä taas töihin. Eli luultavasti tulee sitte lauantai aamuna vasta kotiin,plääh!
OOTELLAAN kyseli finneistä ym...Mulla on iho samanlaisessa kunnossa kun ennenkin eli yx finni tulee kerran kolmessa kuukaudessa=)! Hiuksista oon huomannu sen,että eivät rasvotu niin herkästi kun ennen raskautta.
Meillä olis viikonloppuna pienimuotoset puutarha-talkoot,täytyy saada piha talvikuntoon ja oli pakko pyytää apuja ku musta ei paljon hyötyä oo kantamisessa ym... Viime yönä näin tosin unta,että juoksin jonkun kolmen kilsan lenkin,hassua...=)!
Huomenna tulee mun pikkusisko yökylään,tosi jees,saadaan jutella tyttöjen juttuja pitkästä aikaa=)!
Nyt keitteleen aamukahveja,palaillaan!!
tiitiäinen78 rv29+6
onpas teillä unia ollut. itse nukuin kuin tukki, ei mitään havaintoa mistään. mä en kertakaikkisesti osaa käydä nukkumaan kun miehet on poissa. eilenkin valvoin jonnekin yhden jälkeen asti ja luin Vuorisen raskausarpia. ja aamulla aikasin ylös- sisäinen kello on ohjelmoitunut heräämään poikien heräämisen aikaan.
eiliset narinafiilikset vaan jatkuu. on se kumma että sitä on jaksanut sihteellisen hyvillä mielin maata kuukausitolkulla ja viimeset kaksi viikkoa tekee niin tiukkaa että. alapäätä vihloo ja painaa. veikkaan että kun pystyyn nousen niin alkaa tapahtua (siis silloin 2 viikon päästä) . :-(
naamasta: mulla tuntuu tulevan kausittain raskausaikana naaman kukinta. normaalisti mula on suhteellisen hyvä iho, mutta just tossa katselin että on taas kuin teini-ikä.
nyt odottelen appiukkoa kylään ja remonttitouhuihin. se se jaksaa. ja miehellä on ihan syyllisyysmieliala kun hän ei kerkiä mitään tekemään rempan kanssa.
voi kun menis tää päivä nopeesti.
mom rv31+6
kiitos finni vastauksista :) mulla ei oo niin kovin pitkä aika teini iästä :D oon 20. ei vaan oo ikinä ollut tällästä! hiukset rasvottuu normaalia nopeemmin myös.
pitäis lähtee synnytyssairaalan valmennukseen, olenhan ensisynnyttäjä.
tänään 50 päivää aikaa la. :)
hyvää torstaita muruille!'
ootellaan rv. 32+6
Pitkäkarvainen kissa ei ole mitenkään työläs, ainakaan siis norjalainen metsäkissa (en tiedä persialaisista). Meillä on nyt pitkäturkkinen koira (tiibetinterrieri) ja sen turkissa on hurjasti työtä. Kissoja kampasimme/harjasimme muistaessamme, ehkä 2-3 krt/kuussa. Niiden turkit ei ikinä takkuuntuneet, kuten koiramme koko ajan. Karvaa kyllä lähti kausittain, mutta se lähti vaatteista helposti irti " staattisella" vaateharjalla.
Finni-keskusteluun: Finnejä oli alkuraskaudessa enemmän kuin yleensä, mutta olen ollut huomaavinani että hiukset rasvoittuvat paljon vähemmän kuin normaalisti. Olen miettinyt johtuuko se uudesta shampoosta vai raskaudesta...
Mari 31+6
Esikoisen kanssa herättiin tänään vähän hitaasti, kumpikin kummallisen väsynyttä ihmistä...
No, ehkä tämä vaihe menee molemmilta ohi :D jos ei multa niin esikoiselta ainakin. Tässä sitä koitetaan ruokaa syödä, mutta ei meinaa saada palaakaan alas. Mun ruoka on ehtinyt jo ihan kylmetä...
Finneistä: Mä kärsin niistä normaalisti aika vähän, 1-5 finniä vuodessa :D No, raskausaikana asianlaita onkin sitten toinen. Tulee enemmän mutta onneksi lähtevät kyllä itsekseen nopeasti poiskin.
Eläimistä: Meillä oli vielä reilu vuosi sitten kaksi kissaa, yksi lyhytkarv. maatiainen ja toinen pitkäkarv. maatiaisen pentu...
Tämä pitkäkarv. ei ehtinyt olla meillä montakaan kuukautta kun tajuttiin että hei! Meidän poikahan allergisoi kissoille ihan kunnolla. Jouduttiin luopumaan molemmista, pitkäkarv. hankinnan jälkeen esikoisen allergia puhkesi kunnolla kukkaan. Sitä ennen meillä oli ollut jo monta vuotta tämä lyhytkarv. kissa mutta vasta pitkäkarv. tulon jälkeen huomattiin esikoisen ihosta että on aika luopua rakkaista lemmikeistä. Oli todella yllättävää ja surullista. Onneksi saatiin nopeasti molemmille hyvät kodit. Molemmat kissat oli uroksia, vanhempi leikattu niin hyväksy uuden pennun ihan helposti. Nyt pitää lakata puhumasta tästä aiheesta, tulee kissoja ikävä.
Tässäpä sitä juttua taisi ollakin...
Olikohan mulla muuta (kuin tää dementia)...
Seuraavalle vuoroa! Voihan sitä sitten kirjoittaa lisää jos muistaa aiheet.
Swehina rv 31+4
oon tänään siivoillut ja pitkästä aikaa joogasin. Kyllä tuli hyvä olo kun liikkui edes vähän. Sairasloman aikana ei ole juuri mitään liikuntaa tullut harrastettua, mitä nyt vähän kävelyä mutta tänään ajattelin rohkaistua kun on ollut vähän hiljasempaa noiden supistusten kanssa. Ja itse asiassa luulen, että joogasta on vaan hyötyä, tuli niin hyvä ja rentoutunut olo että.
Aika moni on vissiin menossa taysiin synnyttämään? Sinne minäkin menen. Epäilen vahvasti, että jo lokakuun lopussa kun on se laskettu niin marraskuun alussa, mutta katsotaan nyt...
Viime yönä näin ensimmäisen synnytysunen. Itse synnytystä en uneksinut mutta näin unta, että olin synnyttäneiden osastolla ja sylissä tuhisi pieni poika. Saa nähdä onko enneuni.. Esikoiselta näin unia, että synnytin tytön ja tyttö tuli, tokalta olin aivan varma, että tulokas on tyttö mutta tulikin poika. Tälläkään kertaa ei tiedetä kumpi on tulossa. Aika on mennyt niin nopeasti, olen nyt vasta herännyt tajuamaan että oikeasti ei ole enää kovin pitkä aika laskettuun aikaan. Alkaa pikkuhiljaa jännittämään...
onna 32+5
Pitkästä aikaa pinoudun, tosin lueskelen ahkerasti kun kännykän kautta tulee vilkuiltua samalla, kun pötköttelee sohvalla.
ELÄIMISTÄ: Itselläni kolme koiraa josita kaksi turkkirotuja. Tosin nyt aivan kauhean näköisiä, kun en sairaalareissun jälkeen oli uskaltanut alkaa huhkimaan ja miestäkään en raskinut pesuhommiin pakottaa, kun oli viikonloppuna niin väsynyt. Jos tässä pikkuhiljaa yrittäisi orientoitua....
NAAMASTA: Finnejä ei ole pahemmin pukannut, ei oikeastaan koskaan. Muutenkin tässä raskaudessa tukka on kuin leijonan harja ja töissä ollessani sain kommentteja " voi kun näytät hyvältä" ja " kylläpäs raskaus sopii sulle" . Esikon kanssa tukkaa lähti järkyttäviä määriä ja naama (sekä olo) oli kuin haamulla. Jännä miten nämä vaihtelevat. Saapa sitten nähdä pitääkö vanhan kansan sanonta " tyttö vie äitinsä kauneuden" paikkaansa. Muutenkin masu on ns. " poikamaha" eli eteenpäin työntyvä, kun esikolla se levisi laakeana ja näkyi takaa tosi hyvin. Esikosta tuli myös linea negra ja nyt ei jälkeäkään siitä paitsi maha on kauhean karvainen :D Ihan oikeasti, ennen niin hennot masukarvat ovat riehaantuneet. Pitää alkaa varmaan sheivailla tai jotain jotta ei neuvolan täti pyörry, kun kuuntelee sydänääniä ;-)
Esikon aikaan olin 101% varma, että poika tulee (ja typy sitten oli ylläri) nyt 99% varma, että tulee toinen tyttö. Saapa nähdä osuuko taas väärään.
OMA NAPANEN: Huomasin pari päivää sitten, että masu on jotenkin valahtanut alaspäin. Lapsi on selvästi vajonnut. Mielestäni on tulossa jalat edellä, kun potkuttelut tuntuvat sellaisina hassuina mutta voimakkaina alaspäin ja peppuun. Liitoskivut ovat ihan hurjat. Ilman paksua tyynyä jalkojen välissä ei voisi kuvitella nukkuvansa. Maanantain neuvolassa oli tullut 1100g/vko mutta tietty sitä tulee kun ei saa liikkua ja lenkkeillä ja pakko kuitekin syödä jotain. Namia en niin kauheasti mussuta mutta leipää ja jugurttia menee välipaloina turhan paljon. Tietenkin neuvolantätsy alkoi mutisemaan painosta mutta kuittasin se aika tiukasti, että tietenkin tulee mutta kyllä se poiskin menee. Mulla on kanssa harmi tilanne, että meidän kemiat eivät oikein kohtaa. Esikon kanssa olikin aivan ihana TH.
Aika monella tuntuu olevan suppailuja minulla tilanne taas päinvastoin, kun viikko 30 pyörästi käyntiin niin supistuksia on tullut harvemmin ja harvemmin. Kiitos tietty lääkkeen. Mutta liekö siitä johtuvaa, olo on aiva voimaton ja rätti. Mitään ei jaksa ja päiväunet ruhtinaallisia 2-3h per päivä.
Eipä tässä muuta kuin jaksamisia mammamuruille!
Masuapina 31+4
Huh,tuli äsken hiki kun kävimme tyttöjen kanssa kaupassa.
Oma napa: vatsa on valtava,en tiedä miten pärjään vielä 8-9 viikkoa sen kanssa!Eilen kävin neuvolassa ja sf-mitta on vain 27cm joka ei ole iso mutta vatsa on silti iso.. Kaikki oli muuten ok,hb tosin vain 112 joten kai sitä rautaa pitäisi syödä.
Finneistä: ei ole mitään iho-ongelmia tässä raskaudessa.Kesä on hyvää aikaa kun aurinko paistaa.
Eläimiä ei ole eikä tule,viisi lasta riittänee..
Jas ja pikkuneiti 31+6
Oon ihan poikki, lähdin klo 9 kaupungille tapaamaan ystävää ja kiertelemään kauppoja ja nyt oon ihan voipunut siitä... Ei me lopulta kierrelty kuin 2,5h ja aika leppoisaan tahtiin istuskellen välillä, sitten käytiin syömässä ja tultiin meille kahville. Mutta silti olo kuin olisi juossut maratonin.
Kävin katsastamassa imetysliivivalikoimaa ja aika hiljaista näyttää sillä rintamalla olevan... Isojen kokojen suhteen. Anttilasta ostin sellaiset pehmeät ja aika " lörtsyt" Naturana-merkkiset liivit, löytyi peräti E-kupilla. Ajattelin, että jos noilla pääsisi alkuun ja katselisi sitten myöhemmin jotkut vähän tukevammat. Kaarituellisista haaveilen, mutta taitaa jäädä haaveeksi tällä koolla. Ja ihan alkuun en kyllä kaarituellisia halua, kun pelkään niin kovaa rintatulehduksia.
Kevyttä galluppia tähän loppuviikkoon, eli KUPPIKOKO? Nyt ja ei raskaana :) Ja lisäksi jos olet joskus imettänyt, niin mikä oli koko silloin? Itselläni ei-raskaana C75, nyt raskaana D-E 75-80 ja imetysaikana oli E80.
Vauva tuntuu potkivan tänään oikein julmetusti, johtuisko siitä kahvista? En nimittäin ole tällä viikolla keittänyt päivällä ollenkaan kahvia, ei vaan ole tehnyt mieli. Aamukahvit toki olen juonut kiltisti joka päivä :)
Alapäätä vihloo aika paljon kävellessä, tiedä sitten mitä se meinaa? No, viikon päästä neuvola, jos siellä kyselisi, että kuuluuko kuvioon!
Nimistäkin on täällä ollut puhetta, meillä pojan nimi on varmasti päätetty, mutta tytölle on vielä 2 vaihtoehtoa, joista lähinnä miehen pitäisi valita, kumman haluaa. Mulle sopisi molemmat hyvin. Kummit on täysin hakusassa, välillä iskee oikein epätoivo... Että löydetäänlö ollenkaan ketään siihen tehtävään. Ainoat hyvät vaihtoehdot eivät kuulu kirkkoon, joten siinäpä se sitten.
Mutta eipäs nyt muuta!
Marrastoive rv 33+4
Täälläkin on hiki! Alkaa olo olla tosi *läski* etenkin, kun hikoilee koko ajan =( Eipä mieltä ylennä käydä missään, kun itsellä on sellainen olo, ettei tuoksu niin freesille... tai sitten vain luulen niin. Josko sitten ensi vuonna olo olisi sikäli jo normaali =P
TAAS pitäisi siivota! Tuntuu, että alituiseen saa imuroida. Pöly oikein tuntuu rakastavan meidän kotia. Miten sitä ei toisten kotona huomaa lainkaan, että siellä asujien mukaan siivotaan harvoin ja oma koti näyttää omaan silmään aina likaiselta, vaikka jokatoinen päivä imuroisi...!?! Enpä kyllä joka nurkkaa jaksa nykyiseltään kontata ja pölyjen pyyhintäkin jää lähes vain kerta viikkoon. Saati sitten ne kaapit ja nurkat... Siihen nähden meillä asuu kyllä terveitä allergisia =)
IHOASIA: Meikäläisellä on aina ensimmäinen merkki raskaudesta ollut huono iho. Sitten on tasaantunut. Nyt tuntuu, että hiukan useammin on ollut *iho-ongelmia*, mutta aika pientä. Liekö sitten tämäkin poika... Muutenkin ihoni on suhteellisen hyväkuntoinen, näppyjä tulee kyllä välillä. Atoopikkona kyllä kärsin ihan toisenlaisista iho-ongelmista. Ja stressi näkyy tässä naamassa oitis!
KUPPIKOKOGALLUP: EI-raskaana minulla oli kuppikoko B75, raskaana on ollut C/D75-80 ja imettäessä D/E80. Vaihtelee hiukan tuo kuppikoko mallista riippuen. Sitten kun en enää imetä, katsotaan, millaiset rukkaset jää ja hommataan kunnollisia liivejä. Ennen lapsia huomasin, että sillä rintamalla alkoi olla aika huonosti asiat. En ole koskaan oikein osannut satsata kunnollisiin alusvaatteisiin...
ELÄIMET: Meillä ei tosiaan ole elikoita, vaikka haluttaisiinkin, kun ollaan allergisia =(
OMA (.) Yritin tuossa levätä, mutta olo oli taas sellainen ettei oikein makuulla olosta tullut mitään. Välillä Tiitiäinen todella melskaa. Ihan kuten muillakin, tuntuu siltä, että aikoo vatsasta läpi! Samoin sitä ihmettelee monen muun tavoin, että kuinka jaksaa vielä sen 7-9 viikkoa... Saati millainen pötkäle sieltä on pihalle puskettava! Mutta muuten todellakaan en voi sanoa, että olo olisi *huono*, kun teistä niin moni on kärsinyt erinäisistä ikävistä vaivoista. Periaatteessa odotus sopii minulle, mitä nyt näytän valaalta =o
Huomenna neuvola! Sitten matkaankin poikien kanssa mökille vanhempieni kanssa. Mahdutaan juuri yhteen autoon, kun jätetään mies kotio =P Eipä, hänellä kyllä riittää tekemistä täällä. Ja sitten olen ihan varpaillani, kun mies touhuaa metsässä itsekseen =(
Nyt lapset heräsivät, joten välipalalle!
TalviSalama + Tiitiäinen 33+0
Työt tylsyttää. Taidan vielä kommentoida pinoa ja lähteä sitten ajoissa kotiin. Ilmakin näyttää ihan mukavalta.
Kuppikoosta: Normaalista 75B, nyt 75B (tosin kaikki vanhat liivit ei mahdu päälle vain reiluimman mitoituksen liivit) ja muistaakseni vanhat imetysliivitkin olis samaa kokoa, saattaa kuitenkin olla 75C, muttei missään tapauksessa ole kokoa D. Joten pientä kasvua. Puoliso on kuitenkin aivan hurmiossa tästä pienestäkin kasvusta.
Ihosta ja hiuksista: Itselläni kropan iho normaalista melko atooppinen, kasvot normaalit tai sekoiho. Raskausaikana kasvojen iho voi mitä parhaimmin ja finnejä ei ole. Päinvastoin näyttää oikein hehkeältä. Hiukset on normaalistkin taipuisat, mutta näin raskausaikan suorastaan kiharat ja paksuuntuneetkin ovat minun mielestä. Joten ihon ja hiusten kannalta tämä raskaanaoleminen voisi olla pysyvä tila. Edellisellä kierroksella synnytyksen jälkeen hiukset sitten lähteekin kahmalokaupalla. Ihossa en muista mitään erityistä, muuta kuin hirvittävät mustat silmänaluset (ne tosin johtuivat muista syistä).
Tällaisia tärkeitä kommentteja...
Viljonkka74
Kuppigallub: ennen raskautta A 80 nyt B tai C 80 riippuu mallista.
Tyttöjä odottaessa rinnat kasvoi heti kaks kokoa ja pysyi imetyksen lopumiseen asti ja jäljellä " nahkapussit" ainaki omasta mielestä
Nyt kun odotan poikaa (ainakin luultavasti) rinnat ei kasvaneetkaan heti vaan nyt hiljattain vasta suurentuneet ja entiset raskausarvet tuli näkyviin. Muualla ei raskausarpia olekaan.
Finneistä: nyt niitä ei ole tuulut ollenkaan vaikka suklaata on tullut syötyä reilustikin kun ennen tuli jo yhdestä patukasta suupeleen joku näppy. Samoin hiukset ei tunnu rasvoittuvan niin nopeasti kuin tavallisesti. Olisiko tosiaan niin että tytöt vie äidin kauneuden kun on näin eroa?
Tiistaina olis neuvola ja jännityksellä odotan paljonko painoa nyt on tyllut lisää. Viimeksi noin 800g/vk. Siitä jo varoittelivat vaikka tätä ennen ei paino ollut noussut yhtään.
Eläimistä: meillä on australianterrieri joka on kyllä hyvin lapsirakas mutta mitenköhän lie suhtautuu vauvaan. En kyllä usko että ongelmia koituu.
mariia 31+6
Ensin Galluppeihin ennenkuin unohdan!
Kuppikoko: normaalisti 75B, raskaana 75C-D ja imettäessä 75D-E (ainakin aiemmin) Imetyksen jälkeen onkin sitten 75 A-B(ainakin aiemmin) Esikoiselta rinnat repesi kun maito nousi rintoihin yhdessä yössä. Mulla rinnat siis tosissaan on kasvanut kauheasti aina raskauden ja imetyksen myötä. Imetyksen jälkeen on sitten pelkät nahkalätyt jäljellä :( mut kyllä ne siitä palautuu kun nuori vielä olen.
Iho&hiukset: Iho on paremmassa kunnossa kuin varmaan ikinä ja hiukset kiiltää. Tämän mukaan voisi kuvitella että poikaa odotan, mutta saa nähdä miten hyvin pitää vanhat uskomukset paikkaansa.
Kuten monet muutkin tuskailee kuinka jaksaa masun kanssa vielä 7-9viikkoa, samaa olen pohtinut minä. Masu tuntuu jo niin isolta ja olo raskaalta. Koulupäivät alkavat olla jo tuskaisia, keskittymiskyky on tiessään. Mulla vauva on myös selvästi laskeutunut ja painontunne on välillä kamala alapäässä. Onneksi huomenna vapaapäivä koulusta, kuten myös miehellä, joten saadaan viettää pitkää viikonloppua oman perheen kesken. JA LEVÄTÄ! :D Mieli tekisi sienimetsällä, vaikka tuskin paljon jaksan kävelle/kumarrella, enkä edes tykkää muista sienistä kuin kanttarelleista. Voishan ne sienet lahjoittaa vaikka vanhemmilleni jotka asuvat samalla paikkakunnalla.. Katsotaan nyt..
Viikonloppu fiiliksissa jo
Vaavaa ja Vaavi rv 31+1
Käykää osoitteessa www.adressit.com/pedonkielto ja laittakaa nimi adressiin!
terv ellu ja masukki rv 31+6
.. vastata tuohon eläingalluppiin..
eli meillä on 2-vuotias pitkäkarvainen narttu collie. En usko että ongelmia tulis vauvan synnyttyä, vaikka varmaankin koira jää vähemmälle huomiolle kuin mitä nyt, kun nyt on ollut perheen " vauvana"
Rakastan eläimiä ja haluaisin akvaarion, toisen koiran ja kissan, mutta ehkä joskus kymmenen vuoden päästä kun asutaan omakotitalossa :)
En huomannu pinoa ja siksi laitan viestin tännekin puolelle.
Sorry, en oo oikein kokenut keskustelija vielä.
Heippa!
Olin tänään neuvolassa ja sain huomiseks ajan lääkäriin kun supisteluja on ollut aika hurjasti tällä viikolla.Kphdunsuu on ollu pehmee jo ties kuinka kauan. Neuvolantäti oli sitä mieltä et olis perätilassa. Mulla on edellisetkin ollu aika pitkään ja sit ovat kääntyneet kyl aina. en vain jaksa muistaa millä viikoilla kääntyivät. Onko jollain perätilassa ja ei ota kääntyäkseen?
Itse sain joltain kokeneelta hoitajalta vinkin et konttais niinkun pesis lattioita et sillain kääntyis itsestään eikä tarvis mennä käännyttään. Aina oon kokeillu, en tiedä vaikka nytkin alkasin konttaileen josko huomenna oli toisinpäin lääkärissä.
Toki siellä taitaa olla vielä tilaa kääntyillä ja onhan ainakin hieman helpompi olla.
Sf mitat on tippunu normaalikäyrälle, paineet oli ok ja veri 122. Mulla on normisti 160 huitelee et nyt oonkin alottanu ladyvitaplussan syönnin kun tuntuu väsyttävän melkoisesti.
Tukisukkalähetteenkin pyysin noihin kurjiin suonikohjuihin. Onko muilla ollu?
Hyviä vointeja.Nyt jännittää vastaileeko kukaan?
Terkuin the Kirsikka
Tamerelaisille tiedoksi!! vauvatalo Johannassa on brion loppuun myynti, joten siellä on tosi paljon vaunutarjouksia. katselin ihmeissäni kun esim tuplille twineteistä maksetaan huuonetoistä käytettynä miltei sama hinta kuin nyt olis tarjouksessa. ja ykkösrattaita sun muutakin paljon. ihan nettisivuilta löytyy, jos jotakuta kiinnostaa!
Alan kohta survoa perunoista muusia, mutta siinä välissä kirjoittelen tänne.
Ei tullut vielä tänään äitiyspakkausta, vaikka tiedän sen lähteneen tilaukseen viime viikon perjantaina. No, kunhan nyt ensi viikon aikana tulisi niin pääsisin pesemään ja silittämään vauvan vaatteita ja tekemään inventaarion, että mitä vaatetta sitten vielä tarvitaan...ja kun vielä saisi sen lipastonkin hankittua...moni asia riippuu ja roikkuu ilmassa. Olen haaveillut sitä Ruskovillan ihanaa luonnonvalkoista vauvan myssyä, mutta hinta on 25 euroa, mikä on mielestäni hieman liian kova hinta. Sellaisen voisi kutoa itsekin, jos vain viitsisi ja osaisi.
Inhoan omaa saamattomuuttani. Viimeisestä siivouksestakin on jo kohta kaksi viikkoa...pitäisiköhän huomenna imuroida...jos jaksan ;-)
Täällä on ollut kirjoittelua imetysliiveistä. Ostin jokin aika sitten Triumphin imetysliivit, mutta niiden tuki ei mielestäni ole riittävä. Inhoan niitä kapeita yläsoiroja, jotka menevät käytössä ihan ryttyyn ja näkyvät ikävästi puseron alta. Täytyy katsoa vielä muita vaihtoehtoja. Rinnat ovat kasvaneet ihan mielettömästi ja entisen D80 koon sijaan joudun käyttämään D95 tai E90 -kokoja, mallista riippuen.
Olen tässä raskaudessa säästynyt jostakin ihmeellisestä syystä raskausarvilta ja muutenkin iho on voinut hyvin, vaikka tyttöä odotankin. Mikä kivempaa, nyt ei tule finnejä edes suklaan syömisestä, kuten ennen raskautta ;-)
Vauva on tänään ollut todella vilkas. Pylly punkee ulos tuosta rintalastan alapuolelta ja jalat vispaavat ahkerasti pitkin mahanahkaa. Ei juurikaan tarvitse tehdä liikeseurantaa. Toivottavasti tuo vilkkaus ei enteile ärsykeherkkää muksua...olisi kiva saada vihdoinkin sellainen lapsi, joka ei herää joka krapsahdukseen.
Nyt menen laittamaan sen muusin ja suurustamaan kastikkeen.
Kanelisokeri 30+5
Käytiin tytön kanssa saattelemassa esikoinen kouluun, siellä oli aika vilpoisa tuuli, mutta aurinkokin mollotti. Koulussa tänään kuvaus, toivottavasti on ennen ruokaa, ettei oo ketsuppia paidalla tai naamassa (ruokana tänään makaroonilaatikkoa)
ootellaan: Mulla on tosi hormooniperäinen akne ja kaikkien kolmen raskauden aikana naama kukkinut oikein kunnolla. Oikestaan alkaa heti, kun jätän pillerit. Mulla Diane Novat juuri sen vuoksi. Esikoisen aikana alkuraskaudessa yks tuttava kysyi kauhistellen, että onko mulla ollut joku vesirokko tai jotain. Mä vaan tyynesti vastasin, että ei, mä oon raskaana ;) Kyllä se tässä lähestyvän kolmenkympin iässä ärsyttää, ku naama on ku teinillä! Iho alkaa olla rauhoittunut ja imetys on aina ollut parasta lääkettä! Vinkkinä: Hae apteekista ACO-merkkinen testisarja, kolme tuotetta, sinisissä tuubeissa. Makso jonku 3,50e. Riittää just sen verran, että iho rauhoittuu. Sarja on kyllä oikein teini-iholle, mutta käytin sitä vaan iltaisin.
Mari-69: Sanopa suoraan, onko norskin turkissa kova työ? Meillä on ihastuttu siihen rotuun. On kyllä muitakin, mutta kun nuo kisut on niin vieraita muutenkin. Rotuyhdistysten nettisivuilla tietty kehutaan sitä omaa rotua ja kaikki pitkäkarvaisetkin tuntuu olevan helppohoitoisia. Mulla on ollut turkkirotuisia koiria... Onko kissan karvassa sama, kuin koiran, että lyhyt karva on paljon vaikeampi saada esim vaatteista ja matoista irti? Monihan luulee, että lyhytkarvaisesta koirasta ei lähde paljon karvaa, mutta eihän se niin ole.
Alkaa huusholli olla sellasessa kunnossa, että pitäis imuroida. Mä vaan en oo sitä toukokuun jälkeen tehnyt ja tuntuu ilkeeltä miehelle sanoa, että koitapas jo siivota. Se kun tekee tosi ahkerasti muuten kotitöitä!
Ei mitään ihmeellistä muuten, saikun sain eilen lääkäriltä loppuun asti. Ja se oli suunnilleen päivämäärät papereihin, nimi alle ja näkemiin. Kysyin siltä niistä " umppari" viilloista. Siinä kohtaa on kiinnikkeitä, joilla suolet kiinnittyy selän puolelle, ja kun maha venyttyy ja sisäelimet ja suolet hakee paikkaansa, se sattuu. Ei mitään vakavaa siis.
Se eilinen iltalehtilööppi muuten.... Oli vähän outo tapaus ollut. Äiti oli itse saanut syytteet siitä, ettei ollut hakeutunut hoitoon. Vauva oli siinä kuollut istukan irtoamisesta johtuneeseen verenvuotoon. Oli keväinen juttu. Mä ainakin sain vähän sellasen kuvan siitä kirjotuksesta, että äiti ei ollut ihan täysillä mukana?! Tiedä sitten aina noitten juttujen todellisuutta
Nyt kuitenkin kotihommiin Bubbles 32+5