Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen lapsi saa teidän mielestä ajella karvojaan?

Vierailija
16.03.2015 |

Ajattelin vaan kysyä muiden mielipidettä että onko teidän mielestä ookoo että ala-asteikäinen (11-vuotias) ajelee jaloistaan karvat pois?

Mitä tuon ikäiselle voi oikein sanoa asiaan liittyen? Voiko oikein kieltääkään millään hyvillä perustein?

Oletteko itse ostaneet lapselle höylän? Minusta vasta 14-vuotias on tarpeeks vanha tekemään tuollaista.

Asiallisia vastauksia kiitos.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän pelottaa että satuttaa itsensä höylien terillä vahingossa, tuskin huolii äitiä opastamaan kun esiteinin uhmaa.

Mutta ei sitä kai voi ikuisesti pitää tyttöä pikkutyttönä.

Itsekin kyllä sheivasin ensimmäisen kerran salaa ja tuon ikäisenä mutta myöhemminkin olisi riittänyt..

Vierailija
2/28 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun alkaa olla sen ikäinen, että häpykarvat kasvaa, niin tuo on mielestäni lapsen yksityisasia, johon ei mitään lupia kysellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sitten kun itse haluaa, asia on henkilökohtainen eikä kuulu minulle.

Vierailija
4/28 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun alkaa häiritsemään. Ei vanhempien kuulu sitä kieltää.

Vierailija
5/28 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä voiko vanhempi sitten puuttua siihen jos lapsella kasvaa karvaa esimerkiksi leuassa? Onko sekin henkilökohtainen asia ja ei saisi puuttua, vaikka lapsi voi joutua kiusatuksi sen takia? Minusta tässä ei nyt ole kysy tuosta että äiti haluaisi omistaa tyttärensä vartalon todellakaan, vaan aitoa hämmennystä että mitä tehdä asian kanssa. Jokainen tuntee lapsensa kuitenkin paremmin kuin toiset AV-mammat. Minä varmaan ostaisin niitä höyliä jos huomaan että lapsi niitä on muutenkin jossain käyttänyt ja sanoisin vain että ole varovainen kun niissä kuitenkin on oikeasti terävä se terä. Kuka teistä paremmista mammoista muka ei ole itse ikinä vahingossa tehnyt haavaa höylällä!

Vierailija
6/28 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin sheivata 11 vuotiaana ratsastusleirillä pari vuotta vanhempien esimerkin innoittamana. Silloin oltiin aamusta iltaan shortseissa ja äkkiä alkoi ITSEÄ ne säärikarvat ällöttää, kun muilla oli sileät jalat. Olin siis leirin nuorin. Siitä saakka poistanut karvat jaloista säännöllisesti. Tarkennan vielä, että kukaan isommista tytöistä ei minulle karvoista mitenkään kuittaillut eikä katsonut kieroon, mutta opastivat kyllä ystävällisesti, kun ensikertalaisena höylää kummastelin.

Vierailija
7/28 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö aloitti säärien ajelun 8-v, mutta hän onkin huomattavan tumma, latinoon verrattava.

Itse aloitin aikoinaan säärien ja kainaloiden ajelun heti kun ne alkoivat kasvaa ja häpykarvat aloitin ajamaan 13-vuotiaana.

Vierailija
8/28 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei minkä ikäisi te sheivaaja-vanhemmat olette? Itselläni ei ole mitään käsitystä milloin on karvanpoistaja ensimmäistä kertaa heilahtanut. Ala-asteella se ei todellakaan ollut, tuskin vielä ylä-asteellakaan, niin kun ei kukaan muukaan siihen aikaan.

Vierailija
9/28 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sen ikäinen on sopiva ajelemaan, jolla karvat kasvaa ja jota asia häiritsee ja haluaa ne ajella.

Vierailija
10/28 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALOIN AJAA PERSKARVOJANI JO 7 VEE
-IISAK SONNI

Vierailija
11/28 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu vähän. Jos omistaa hennon, vaalean ja lähes huomaamattonan karvoituksen jaloissa, en ajaisi. Ajat pari kertaa ja ne ovat loppu elämän tummat ja kasvavat nopeammin ja pidemmäksi.
Kainaloissa alkaa karvoja olla niin että se huomaa niin sitten höylä käteen.

Vierailija
12/28 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juuri tarjosin höylää 11-vuotiaalle ja olisin opettanut kainaloiden ym ajelun, mutta tyttö katsoi hölmistyneenä ja sanoi "äiti minä olen lapsi, en tarvitse tuollaisia. Ei karvat minua häiritse" Sanoin sitten että pyytää apua ja neuvoja sitten jos/kun alkaa häiritsemään. :)

Vierailija
13/28 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut tytöilleni höylät n. 11 vuotiaana. Silloin, kun kainalokarvat ovat alkaneet kasvamaan.

Vierailija
14/28 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun ne häiritsee. Itse asiassa ostin höylän ja kerroin että moni ajelee kainalokarvansa, että jos haluaa niin tässä on höyliä.
Kaikilla ei ole kovin hento karvoitus alle 14-vuotiaanakaan.
Itse en karvoja poistele, joten ajattelin että saa ihan tarpeeksi esimerkkiä luomuiluun.

Vierailija
15/28 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun alkaa häiritsemään itsemään. Kyllä olisin makeasti nauranut jos vanhempani olisivat kieltäneet karvojen poiston. :D Henkilökohtainen asia mihin vanhemmilla ei ole mitään puuttumista

Vierailija
16/28 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v.

Vierailija
17/28 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 12-vuotias

Vierailija
18/28 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omalle tytölle opettanu että nyppisi ennemmin, ei tule se kova sänki. Epilaattorilla ottaa 13v.

Vierailija
19/28 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa karvojen pistossa on? Itse aloitin juurikin 11 vuotiaana sheivaamaan, koska se oli jotenkin hauskaa ja jännää. Sheivasin ehkä kerran kahdessa kuukaudessa tai jotain, silloin kun huvitti. Onko se ap mielestäsi jotenkin seksuaalista vai pelkäätkö lapsesi siirtyvän "aikuisten" mailmaan liian nopeasti?

N22

Vierailija
20/28 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotiaana sheivailin jalkani ensimmäistä kertaa eikä edes käynyt mielessä mennä kysymään siihen lupia. omat jalkani ne olivat. ja tietenkin ovat vieläkin. 

jotain on äiti-lapsisuhteessa pielessä jos katsot lapsen ruumiin kuuluvan itsellesi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän